Descusión usuario:Lascorz/Archivo 2006-2010

Contenido de la página no disponible en otros idiomas.
De Biquipedia
Paratz cuenta que esta páchina ye una descusión historica que s'ha cerrato ya, si queretz que tos leiga, fetz-me lo comentario en l'actual descusión.

Ola Lascorz, biemplegau ta Biquipedia. M'ha feito goyo por que creigo que yes o primer, y unico dica l'inte, fablán natibo d'aragonés, asinas que de seguras a resta aprenderemos muito con as tuyas contrebuzions. Yo presonalmén no soi fablan natibo anque miro d'ir aprendiendo cada diya un poquet más d'aragonés. Tamién soi d'alcuerdo con muitas d'as cosas que dixes sobre l'autual ortografía, pero caldrá asperar a beyer que se fa en a nueba academia y asperemos que as cosas se faigan bien. Tamién quereba dixirte si quiers puedes apuntarte á la Colla de correutors más que más porque si conoxes bien a luenga puedes mirar de correxir bels articlos. Puedes colaborar tamién en os demás proyeutos chirmans, dica agora nomás tenemos o Biquizionario, pero emos requiesto Wikiquote y Wikisource, si quiers puedes siñar aquí y aquí ta refirmar os proyeutos. Esprisions --Willtron (?) 22:17, 15 otubre 2006 (UTC)

Plantiellas[modificar o codigo]

T'esplico un poco como se fan as plantiellas d'usuario en Biquipedia. Por exemplo si quiers fer una plantiella ta endicar a tuya ziudá, primero de tot tiens que meter en a tuya pachina o codigo {{Usuario sobrarbe}} (por exemplo). Dimpues alzas a pachina y beyerás un binclo en royo. Punchas o vinclo ta editar-lo y iste serba por exemplo lo codigo fuen que cal meter:

<div style="float: left; border:solid #000000 1px; margin: 1px;"> {| cellspacing="0" style="width: 238px; background: #FFFFFF;" | style="width: 45px; height: 45px; background: #808080; text-align: center;" | [[Imachen:Escudo Sobrarbe.png|40px]] | style="font-size: 8pt; padding: 4pt; line-height: 1.25em; color: #000000;" | Iste usuario ye de '''[[Sobrarbe]]'''. |}</div> <noinclude> [[Category:Plantillas d'usuario|Sobrarbe]] </noinclude>

As cosas más importans d'o codigo: border:solid #000000 quiere dizir que o canto d'a plantiella ye de color negra, puedes cambear-la por cualsiquier atra, #000000 ye o codigo HTML d'a color negra, aquí puedes beyer os codigos d'atras colors, en cheneral en toz os puestos an i trobes # y seis numeros ye un codigo de bella color, puedes fer prebatinas y comprebar que cambea. Continando, width: 45px; height: 45px son as midas d'a plantiella, pero d'ixo no cal cambear cosa. [[Imachen:Escudo Sobrarbe.png|40px]] ye a imachen. Y an dixe Iste usuario ye de '''[[Sobrarbe]]. puedes meter o testo que quieras.

Tamién pueden fer-sen plantiellas con parametros, por exemplo ista:

<div style="float:left;border:solid #de0027 3px;margin:1px;"> <table cellspacing="0" style="width:234px;background:#faf9b2;"><tr> <td style="font-size:8pt;padding:4pt;line-height:1.25em;">Iste usuario bibe en a localidá [[Aragón|aragonesa]] de '''[[{{{1}}}|{{{2|{{{1}}}}}}]]'''.</td> </tr></table></div> <noinclude> [[Category:Plantillas d'usuario|Localidá]] </noinclude>

An beyes que bi ha tres {{{ son os puestos que se sustituyirán por o parametro d'a plantiella, por exemplo si a plantiella ye {{Usuario localidá Aragón}} y tú li pones o parametro L'Ainsa, asinas: {{Usuario localidá Aragón|L'Ainsa}} aparixerá Iste usuario bibe en a localidá aragonesa de L'Ainsa

Lo millor serba que faigas bellas prebatinas, á lo prenzipio parixe difizil, pero ye fazil y antimás ye aditibo, si no lo creyes cata as mias pachinas d'usuario en a wiki española y anglesa an bi ha muitas más userboxes :-) Esprisions --Willtron (?) 17:06, 16 otubre 2006 (UTC)

Plantilla Barzelona[modificar o codigo]

Si te soy sincero, lo que he echo es modificar {{Usuario Zaragoza}} y adaptarla a las necesidades. Pero una vez que me has mandado el "aviso" he revisado la plantilla que habías hecho y he llegado a la conclusión que lo que fallaban eran algunos espacios e intros que se habían producido al copiar directamente el código que te dió Willtron sin antes haberle dado a "editar" la página, ya que allí si que aparecia el código como debía... Zésar (CHV) (O mío Buzón de Correus) 12:35, 18 otubre 2006 (UTC)

Preistoria[modificar o codigo]

Hola Lascorz, he leido que el mensaje que le dirijias a CHV y he visto lo que hacías referencia al mapa que cree yo. Bueno yo en el mapa puse abrigallo porque busque en el diccionario que yo tengo abrigo y allí aparecia: abrigo, anguarina, gamboi, gambeto, tubina / (lugar) abrigallo. Y parecido era con yacimiento... venia yacer = chazer. De todas formas yo personalmente tampoco tengo grandes conocimientos académicos de aragonés, no he hecho cursillos asi que todo lo que sé lo he aprendido yo mismo leyendo libros, gramaticas...y escribiendo aqui también. Los mapas que he subido que están en Commons son en formato svg, no sé si conocerás este formato, pero se pueden modificar en cuestión de segundos, asi que si crees que algo estaría mejor cambiarlo puedes decirmelo y lo cambio rapidamente. Pues a lo que iba... que yo hay muchisimas cosas que no sé y a veces las pondré mal, asi que no tengas ningún problema en corregir todos los errores que veas o creas oportuno, porque yo te lo agradeceré ya que para mi es una forma de aprender... y eso sí por supuesto yo no creo que nunca pueda ni deba corregirte nada a tí :-) ...es como si ahora viniera un inglés con su título de filología hispanica y nos corrigiera a nosotros nuestro castellano XD... no creo que nadie pueda saber más que un hablante nativo. Saludos --Willtron (?) 23:43, 29 otubre 2006 (UTC)

  • Ola Lascorz, si te soy sincero, no me acuerdo de nada de lo que hice ayer por la noche en Biquipedia (me falló el Internet y tenía muchísimo sueño). Pero seguramente lo haría fijándome en otras palabras parecidas terminadas en "mén", y como bien ha dicho antes Willtron, tu que eres el hablante nativo no puedo atreverme a corregirte, aunque si que recuerdo ahora que te corregí un meiyo por meyo basándome en {{User an-2}}. Aquí simplemente estoy para aprender, e intentar ayudar en lo que pueda, a sí que si tienes algún problema en cuanto a formato, tablas o plantillas no dudes en pedir consejo...
Por cierto, te voy a sustituir la imagen Imachen:Escuto de Sobrarbe.JPG por otra de mejor calidad y con licencia, si algún día tienes tiempo podrías indicar la licencia del resto de tus fotos [1] (añadiendo el origen y el tipo de licencia[2] si son tuyas es recomendable la GFDL), si no son tuyas, indicas el origen y vale, que aquí no hay reglas todavía sobre el es:Fair use. Zésar (CHV) (O mío Buzón de Correus) 14:25, 30 otubre 2006 (UTC)

Categorías[modificar o codigo]

Muy buenas... ahora mismo debería a empezar a explicarte las categorías, pero con lo mal que me explico seguramente no entenderías nada... Así que me he puesto a buscar, y he encontrado que en la wiki castellana hay un artículo de ayuda sólo para las categorías, por lo que te lo enlazo y espero que sea de tu ayuda... es:Ayuda:Categoría (Lo bueno de estas wikis grandes no sólo es su gran cantidad de artículos, sino también su candidad de páginas de ayuda). Si te queda alguna no dudes en preguntarmela... Zésar (CHV) (O mío Buzón de Correus) 21:29, 4 nobiembre 2006 (UTC)

nuebo usuario[modificar o codigo]

Ola, soi o nuebo Usuario:Sobreira. Ameno-me a tu porque yes correutor y tiengo un mensache en wikt:Wiktionary:Comunidá#aduyas inizials que no quiero que pase desaperzibito, mientras colabore, que será por lo menos mientras esté con el diz. Gall.-Arag. --Sobreira (A mía plana de charrar, correuzións bienplegatas) 23:21, 4 nobiembre 2006 (UTC)

L'Ainsa[modificar o codigo]

Muy fácil, solo hay que editar la página del redirect: [3], quitas el redirect y escribes lo que quieras. Si alguna vez quieres acceder a una página de Redirect directamente y no a la página a la que apunta tienes que pinchar arriba en donde pone (Reendrezau dende L'Aínsa), justo debajo del título, y te llevará a esa página y la podrás editar dejando entonces de ser un redirect. --Willtron (?) 10:41, 12 nobiembre 2006 (UTC)

REDIRECT[modificar o codigo]

Pues es muy facil, simplemente tienes que ir al artículo que quieres redireccionar y poner #REDIRECT[[ ]] metiendo entre [ [ y ]] el nombre del artículo bueno... en algunas wikis aparece para hacerlo directamente, pero en está no se ha puesto todavía en el mediawiki (sería hablarlo con Willtron) Zésar (CHV) (O mío Buzón de Correus) 22:30, 16 nobiembre 2006 (UTC) espero haber sabido explicarme bien

Románico[modificar o codigo]

Ola, tiengo una duda, Románico si se prenunzia |ro.ma.'ni.ko| no derberba meter-se sin azento? Yo lo eba bisto asinas en bels puestos, pero talmén pende de ra zona y en atras zonas se prenunzia |ro.'ma.ni.ko| u puede estar que sia por influyenzia d'o castellán. --Willtron (?) 10:54, 25 nobiembre 2006 (UTC)

OK, pos a tresladamos. Ya he tresladato yo a luega romanico á "Romanico (luenga)" y tamién he meso una nota sobre a esistenzia de una atro articlo Romanico, iste d'o estilo artistico. Agora "Romanico" ye una rendrezera dica "Arte romanico" y nomás cal tresladar a resta de pachinas --Willtron (?) 17:26, 26 nobiembre 2006 (UTC)

Sorry[modificar o codigo]

Ante todo, millones de disculpas por la descortesía de no responder en casi 1 mes. Era destas cosas que quieres hacer bien (teniba idea de ferlo en aragonés) y por tanto perfeccionismo te desaniman: por eso ahora lo hago aunque sea en castellano. Gracias por hacer la tradución de lo que escribiste, pero más gracias aún por haberlo hecho antes en aragonés.

Este mes estuve muy liado porque me nombraron administrador en el Galizionario, y ahora más porque en la Galipedia vamos a llegar a los 20.000. Se me ocurrió la idea de que, coordinados con templates-plantillas-modelos, se puede hacer trabajo para los dos wiktionaries (gl & an), pero ya lo desarrollaré y te lo cuento cuando esté más preparado. Seriba lóxico que entre luengas romanicas minorizadas nos aduyemos. De momento, voy a copiar una versión del bilingüe en el Galizionario.

Sobre el aragonés normativo y el que uses en la intimidad, es algo que no me coge de nuevas. En gallego hay una norma oficial (por lo menos eso tenemos), también criticable (y yo lo hago el primero, aunque la asumo como mal menor y a pesar de trabajar de terminólogo para la Xunta) y diferente del uso real, pero hay también una (o dos) tendencias de ortografía a la portuguesa (lusismo o reintegracionismo), normalmente asociadas de manera muy fuerte a orientaciones políticas. Yo mismo intento hablar normativo, pero siempre van por medio algunos castelanismos y dialectalismos. Algo ya leí cuando vi tu página personal en la Biquipedia o cuando investigué como se traducía irmán: chirmán y chirmano. La verdad es que es una pena que el Consello d'a Fabla no se prodigue en red más que con una gramatiqueta minúscula y no haya un buen Dizionario gran de l'aragonés ofizial en linea (aunque la verdad, nosotros acabamos de estrenarlo). De todas maneras ya estoy trabajando off-line con este enorme recurso para aprovechar lo que pueda y ampliar los Dizionarios bilingües del Biquizionario. Tambien, más adelante, incluiré enlaces del bilingüe a las palabras de aragonés que no sean verbos. Por cierto, metí el verbo ser/estar (basándome en esto: aunque creo que está bien, habría que revisarlo) y ya vi que hubo cambios en la portada.

Saúdos, y hasta la próxima en la medida que tengamos tiempo. -- Sobreira (A mía plana de charrar, correuzións bienplegatas) 20:22, 2 abiento 2006 (UTC)


Aduya[modificar o codigo]

Hola, soy Chabi. Me he enterado que eres corector de la Biquipedia y necesito tu ayuda. He creado una lista de lenguas semiticas Luengas semiticas pero no se como se trducen algunas lenguas del inglés al aragonés. --Chabi 15:35, 5 abiento 2006 (UTC)Chabi

Bariedaz dialeutals[modificar o codigo]

Ola Lascorz. Emos feito, proposau por Estrolicador unas plantillas ta siñalar os articlos que no son escritos en aragonés estandar (por exemplo l'articlo d'el benasqués) y asinas tamién ordenar-los por categorías. Si quiers puez adibir tamién plantillas á los tuyos articlos con a tuya bariedá dialeutal. Si manca a plantilla puez creyar-la y meter-la tamién en la pachina de Wikipedia:Bariedaz dialeutals. --Willtron (?) 12:01, 13 chinero 2007 (UTC)

Flors, matas y animals d'Aragón[modificar o codigo]

Ola! fa ya unos diya que trobé por o rete unas cosetas que talmén te cuacen a tú que yes biologo. Igual ya las tenebas, pero bueno... a primera d'eras ye un poster d'as "Flors d'o Biello Aragón" editau por o Consello y puez escargar-lo astí. O segundo ye un libro clamau Libro de as matas y os animals. Dizionario Aragonés d'Espezies Animals y Bechetals de Rafael Vidaller Tricas, tamién editau por o Consello y puez baxar-lo gratis astí --Willtron (?) 23:39, 27 chinero 2007 (UTC)

Mapas de dialeutos[modificar o codigo]

Ola. Soi fendo unos mapas svg de dialeutos ta meter-bi en os articlos correspondiens. Poderbas dizir-me alto u baxo en que monezipios se i charra o dialeuto sobrarbe ta fer tamién un mapa de situazión? Saludos. Atra coseta...ye bien dito "meter-bi en os articlos"? u ye "meter-ie"? u meter? Ye que dandalio con os complementos i y en... ye difizil ta un castellanofablán... :-S --Willtron (?) 10:30, 29 chinero 2007 (UTC)

Muitas grazias...parixe que lo repleco, pero dimpués emplegar-lo ye más difizil, antimás ta yo que soi de zenzias :-) Bueno...ya puez beyer como son os mapas, anque solo he feito los d'o cheso y o benasqués, pero puede beyerse a redolada an s'ibi charra (u se i charra) lo dialeuto sobrarbe. --Willtron (?) 14:41, 29 chinero 2007 (UTC)

Escudo de A Fueba[modificar o codigo]

Yo lo pasaré, no ye mui difizil, pero bi ha que saber bella cosa de maniar istos programas de debuxo beutorial. Yo emplego Inkscape, que ye libre y puez baxar-lo en a suya pachina web [4] y prebar de fer cosetas, yo fa tiempo ya que lo uso ta fer bellas cosas en a unibersidá. --Willtron (?) 10:09, 4 frebero 2007 (UTC)

Ya casi tengo el escudo hecho... es que ya que me ponía he hecho el escudo heráldico guapo como el que sale en la página del ayuntamiento de La Fueva con el casco medieval y todo, me falta precisamente el casco, pero esta noche supongo que lo acabaré... una preguntica ¿como dirías "liga" en aragonés? por ejemplo la "Liga de Fútbol" o la "Liga árabe" ... ¿Liga? ¿Lica? ¿Ligallo? --Willtron (?) 15:17, 4 frebero 2007 (UTC)

Routing Information Protocol[modificar o codigo]

Ola, he feito iste articlo d'o protocolo RIP y dandaliaba en un par de cosas, a beyer si puez chitar una güellada (se dize asinas??), as parolas con as que dandaliaba yeran "encaminamiento" yo he meso endrezamiento, porque he trobato que encaminar ye endrezar, pero puede estar que endrezamiento no exista... atra ye "enrutamiento" y yo he meso "enrotamiento" porque suposaba que de rota -> enrotar (enrutar) -> enrotamiento?, tamién "enrutadores" enrotadors (routers en anglés)...y como serba "encaminadores" ... endrezadors. A zaguera parola ye "pasarela"... puede estar que siga "pasadera"... protocolo de pasadera interior...O problema ye que son parabras mui teunicas d'informatica ye difizil trobar-las en o dizionario --Willtron (?) 23:22, 8 frebero 2007 (UTC)

Biquizionario[modificar o codigo]

Te has buscado al administrador inútil xD. Respecto a la fonética no tengo ni idea. En cuanto a las definiciones pues hazlas como mejor te apetezca, siempre es bueno tener las cosas desarrolladas, pero el hacerlo o no depende del usuario. En cuanto a las categorías, he revisado otros wiktionaries y he visto que no se usan excepto la de "palabras en aragonés" y de ese tipo, y que deberían estar listadas en Categoría:Apendizes [5], ya que así se dejo la portada en la reforma que hizo Willtron y es como está en otras wikis... Zésar (CHV) (O mío Buzón de Correus) 13:51, 11 frebero 2007 (UTC)

  • acabo de volver a mirar todo, resulta que en wikt:es existe [6] que tiene un semejante en [7], sería cosa de añadir esas categorías (fíjate un poco como están ordenadas) a esta categoría principal y al apéndice que te he señalado que existe en la portada...Zésar (CHV) (O mío Buzón de Correus) 13:54, 11 frebero 2007 (UTC)


Os articlos[modificar o codigo]

Disculpa, he visto que eres corrector y quisiera pedirte ayuda para corregir el artículo sobre el frisón. No domino mucho la lengua aragonesa y cometo muchos errores. Gracias. También quisiera preguntarte una cosa: ¿Por qué algunos escriben el artículo "lo, la, los ,las" como "ro, ra, ros, ras"? ¿Está mal? Usuario:Chabi

Bocabulario[modificar o codigo]

Ola, en tiengo dos preguntas de bocabulario que quereba fer-te, anque ya son mesas en muitos articlos, pero ye por correxir-los. A primera ye como dizirbas tú "esquí". Yo trobé fa tiempo por una pachina web que diziban eslisadera y asinas ye autualmén en muitos articlos d'estazions, pero en o mio dizionario dize que eslisadera u eslizadera ye nomás "patín" u "trineo" y tamién he bisto que en toz os articlos d'atras luengas siempre son deribatos (suposo) d'a parabra anglesa "ski"...mesmo en catalán ye tamién esquí. Tamién podebas dizir-me como son "pista" (de esquí) y a mesma "tabla de esquí"?. L'atra parabra yera "departamento", ta os departaments de Franzia, yo emplegaba trestallo, pero beigo que tu emplegas departamento, ye correuto trestallo u senifica atra cosa? Saludos y grazias --Willtron (?) 20:54, 21 frebero 2007 (UTC)

Correuzión[modificar o codigo]

Ola otra bez. Biengo de fer o articlo Salina porque he beyido un reportache en TV, e pensé que debiba ser n'a Biquipedia por zentrarse en Nabal. Podes correchir-m'o, por fabor?

  • Tamién leyí el articlo queimada, fabuloso, peró:
  1. en ra foto, ro "esconxuro" no ye el plato (parez que a foto indica ixo), ye escrito sobre ro plato (pode estar escrito sobre cuero (normalmente), zerámica (tamién), papel (menos), etc.);
  2. ro "esconxuro" no se leye "mientres" se fa ra queimada en bel inte, si no que se procura rematar de rebolber e de leyer a miesmo tiempo;

Grazias. Desfruté muito leyendo tu pachina d'usuario. -- Sobreira (A mía plana de charrar, correuzións bienplegatas) 20:52, 23 frebero 2007 (UTC)

Dandalos[modificar o codigo]

Ola,... dos dandalos chicoz de bocabulario en tiengo, como se dizen asedio (asediar...) y sitio (de sitiar, no de puesto), por exemplo os Sitios de Zaragoza? ...No he puesto trobar-las en o dizionario :-(... Grazias y saludos --Willtron (?) 22:14, 5 marzo 2007 (UTC)

Salinas & queimada[modificar o codigo]

Gairas grazias. Espero acordarme de Aragón para cuando vuelvan a salir cosas así, con gran interés antropológico/etnográfico/cultural/identitario: en Galizia tamién tenemos el problema de desconexión en la transmisión de la cultura tradicional. Grazias. -- Sobreira (A mía plana de charrar, correuzións bienplegatas) 20:02, 7 marzo 2007 (UTC)

Dandalos[modificar o codigo]

OK grazias de totas trazas, ya li preguntaré tamién á Estrolicador á beyer si sabe bela cosa... u tamién agora que pienso talmén o meta en Uso d'a luenga,...que'n yera ta ixo, pero lo emplegamos poco. Atra coseta quereba dizir-te... si querebas reponder a iste anonimo que comentaba bela cosa d'o tuyo articlo Descusión:Bal d'a Fueba...yo ya li he contestau. Saludos --Willtron (?) 20:33, 7 marzo 2007 (UTC)

Sí, lo de l'Uso d'a luenga ya ye ubierto dende fa tiempo, ye prenzipalmén ta comentar dandalos ortograficos, bocabulario...anque ya poca chen o emplega --Willtron (?) 23:09, 7 marzo 2007 (UTC)

Hoy primera vez que leo aragones[modificar o codigo]

Hola soy de la wikipedia francesa y encontré la wikipedia aragonesa, ni siquiera sabia que existia, y sorprendentemente lo entiendo bastante bien con el catalan y el castellano que ya aprendi, tengo que añadir que lo que dijiste en cuanto al nacionalismo me gusto mucho ya que conosco la realidad francesa y la realidad catalana... Bueno si algun dia te puedo ayudar con unas traducciones en frances, llamame ;) fr:Utilisateur:Kimdime69

Grazias[modificar o codigo]

Gracias por tus felicitaciones. Mucha resaca no tengo, pues ayer bebí poquísimo (soy sano ;-)), pero la garganta, eso ya es otra cosa... Zésar (CHV)(O mío Buzón de Correus) 14:27, 22 abril 2007 (UTC)

Os limites de as bariedaz son conbenzionals[modificar o codigo]

Bueno, escribiré en castellano, porque me expresaré mejor en palabras técnicas que si uso en aragonés me da la impresión que las uso mal.

Lo que tu dices sobre que el aragonés de Vallibió, Bergotés, etc..los ves más o menos iguales a lo de la comarca en general responde a que no hay diferencias "radicales" de un sitio a otro, y son diferencias que van apareciendo poco a poco, (piensa en los gradientes de las funciones de varias variables).

Esto es la realidad de la lengua, de cualquier lengua. Las fronteras de rasgos lingüísticos son progresivas y esto hace que las fronteras entre dialectos, hablas, etc...sean como abanicos de rayas o como acuarelas, si lo prefieres. Esto se resume en "Las fronteras dialectales no existen". No existe frontera nítida entre andaluz y extremeño, ni entre murciano y ni andaluz, pero existen estas cosas.

Entre lenguas que provienen de una misma lengua madre tampoco tiene por qué haber una frontera nítida, es lo que vemos entre el occitano y el francés o entre el (alto)alemán y el bajo alemán.

El término dialecto es impreciso, tiene para el no especialista una carga tal vez negativa, y si hubiera empezado el artículo yo lo habría empleado poco. Yo prefiero usar el siguiente esquema de escalas derivado del concepto de habla de Sausure para las hablas en el sentido geográfico:

Hablas locales --> Habla comarcal Hablas comarcales -- > Habla regional Hablas regionales > Lengua

Lo que en medios no especializados llaman dialectos del aragonés son hablas locales, (pandicuto, navalés), o comarcales, (tensino, cheso, etc..), o regionales, (semontanés).

Lo que la gente suele utilizar con el concepto de dialecto en otras lenguas suelen ser hablas regionales, (andaluz, canario, valenciano, etc..).

Ocurre que hay veces que unas diferencias linguísticas pasan más desapercibidas y otras menos. Tu comentas lo del "perifrástico", yo te puedo poner el ejemplo del catalán de la Fresneda y Valjunquera, que no es que sean tan diferentes del catalán del Matarraña, pero que dan la impresión de hablar diferente por la pronunciación con mucha Ch-, pero que esta diferencia pasaría inadvertida en valencia. Los de Valjunquera llaman más la atención por la ch- que por su diptongo en -ia- que es más inaudito en catalán. En cambio en Calaceite hay más diferencias léxicas y morfologicas con respecto al alto Matarraña y no es captado como tan diferente como lo de la Fresneda.

A veces, cuando hay factores políticos, geográficos,intelectuales, o de otra índole se hace más enfasis en marcar las diferencias, que realmente no son tales, y aparición de denominaciones, ocurre esto en el caso de Balear, Valenciano, Moldavo, Provenzal, Luxemburgués, Baix Aragonés, etc..que finalmente pueden convencer a los hablantes y quedar como denominación normal. El catalán del Pallars o la Ribagorza catalana es más diferente y raro que el castellonense para un hablante normal y no se percibe como diferente. Un valenciano blavero ve ciertas diferencias con el catalán que pueden darse también entre el alicantino o el habla de la huerta de Valencia y....no las percibe como tan importantes. En el extremo noreste de Granada hablan murciano y no perciben que hablen algo diferente del andaluz. Te encuentras con bajoragoneses que dirán que lo de la Codoñera no es catalán basándose en diferencias léxicas irreales, que........existen en mayor medida entre el castellano de Alcañiz y el standard...

Los límites que en los mapas linguísticos se hacen de los dialectos son arbitrarios, ya que no hay una "frontera estricta", sino un abanico de fronteras de rasgos puntuales. La frontera entre el valenciano y el catalán nordoccidental comienza en Fraga y acaba en la Plana de Castellón, pero se pone de modo arbitrario en el área de Alcala de Chibert, bastante al sur de Morella.

Los conjuntos de hablas que forman el "dialecto" son algo natural, algo que existe, pero no dejan de ser divisiones arbitrarias, que son convenientes y sirven para distribuir mejor la información en ámbitos de especialistas. Si alguien estudia la sintaxis del castellano no se irá a coger material a Sierra Nevada y a la vez a Burgos. Igual que si un biologo estudia la excreción no empezará cogiendo riñones al azar de un mono, un pez y un gorrión, sin tener en cuenta las diferencias.

Iré poniendo más adelante intervenciones cortas sobre las diferencias de las variedades menos tratadas o nombradas, como se ve no hay tantas diferencias respecto al valle o comarca de al lado, pero ha de salir en Bikipedia y hay que nombrarlas con el nombre local, (que en muchos casos ya está en la enciclopedia aragonesa, así que no es nuevo).

A plantar fuertes

EBRO http://groups.msn.com/TierrasdelEbro/lenguas.msnw


Coinzido con muito d'o que dizes. As luengas romanzes forman un d'os continuos dialectals més claros que esisten, n'a mía opinión; per ixo á ormino se meten d'ixemplo. E si ya entre idiomas no siempre ye fázil establir-ie buegas, encara menos entre bariedaz internas. Ta fer-lo, pues, se fan serbir as machicas "isoglosas". O problema, que istas nunca no estarán totalmén ochetibas, per ixo caldrá que una ampla comunidat de lingüistas azepte ixas isoglosas de modo combenzional. Como bien dizes, os limites son pura combenzión.

N'a mía opinión, a "tradizional" dibisión en cuatre (que me se fa que ranca d'a Gramatica de Nagore, pero no lo sé de seguro), ye més practica que no enzertata, dende un punto de bista lingüistico. A isoglosa prinzipal que pareix fer-ye serbir ye la d'os paradigmas de l'articlo, e tampoco guaire correctamén.

Una altra dibisión que he gosato beyer bela begata ye la "cheografico-estorica", que fa tres dibisions elementals, alto u baixo la d'os tres condatos meyebals, per lo que parlarinos d'una bariedaz ozidental u chazetana, una zentral u sobrarbenca e una oriental u ribagorzana. Resulta menos practica pero tien més sentito, encara que caldría espezificar muito que son estallamientos chenerals que no s'enziertan de tot con as buegas cheograficas actuals.

Ta yo, cal deseparar en primeras as bariedaz diacronicamén (l'aragonés de fa dos sieglos yera con tota probabilidat més uniforme, sin tantas caracteristicas catalanas en l'oriental ni tanta castellanizazión en l'ozidental). En l'aragonés contemporanio, encambio, ibi ha ta yo una dibisión esenzial: ozidental e oriental (u, seguntes a bisión de bels parladors, castellanoide u catalanoide), abendo-ie una faixa separadera intermeya que rancaría de Bielsa-La Comuna e baixaría per as balles sobrarbesas dica lo Alto u Biello Sobrarbe.

Pero tot ixo da pa un debate muito més estenso, que podría fer-se n'a pachina de descusión d'as bariedaz.

Saludos. --Estrolicador 19:13, 3 mayo 2007 (UTC)

Hola[modificar o codigo]

M'ha cuacau lo que has escrito de a "reimplantazión" de a V y H en aragonés. A yo tamién me faria goyo, pero por atras razons.

Soi tamién de o mundo de as Zenzias Naturals, biolochia y cheolochia. Pa poder preguntar-te cosetas relatibas a l'aragonés, y a o Sobrarbe, y a Biquipedia, me faria goyo tener-te en o mesenger, yo soy EBRO30@hotmail.com. Agora no tiengo internet en casa mia, asinas que poco mos topetaremos, pero cuan siga escribindo cosetas pa biquipedia en un ordenador publico, sería bueno poder consultar-te.

Salutazions

--EBRO 18:09, 3 mayo 2007 (UTC)

AN/ONDE/ON[modificar o codigo]

N'a mía opinión, as tres bienen d'o latín UNDE:

  • UNDE > ONDE > ONE > ON

Cuan lieba AD á debán, ye AD+UNDE > AD+ONDE > A(D) ON(E) > A ON > AN

Yo, que tamién m'estimo més /an/, lo que foi zagueramén ye escribir A ON. Trobo que ye una formula posible ta tota la zona zentro-oriental de l'aragonés, perque "a on" puet dizir-se /aón/, /on/ si se preszinde d'a preposizión, u /an/, como se diz á muitos puestos. Mesmo sirbe t'o benasqués /agón/. De feito, tanto /an/ como /agón/ no son més que formulas ta desfer o iato de A ON.

Saludos. -- Estrolicador 18:26, 6 mayo 2007 (UTC)

Prou que sí! Yo n'o que eba pensato ye que, dintro d'a flecsibilidat tanto dialectal como personal que una biqui be de tener, no estaría pas mal que fésenos una mena de "normas consensuatas" entre os que somos usuarios cutianos d'a biqui, ta unificar un poquet os criterios de belas cosetas. Me pareix bien que se faya n'a seczión d'Uso d'a Luenga. A beyer qué en piensa la chen. --Estrolicador 22:30, 6 mayo 2007 (UTC)

Estrals[modificar o codigo]

Buenas, á yo me pareix que o lema (u entrata prinzipal) ta ixa aina abría a estar estral, ya que astral e l'astral son en berdat pronunziazions de a estral e la estral, d'iguals trazas que o esquinazo se diz osquinazo pero s'escribe o esquinazo.

[ ILLA DESTRALE > ELA DESTRALE > LA DESTRAL > (L)A (D)ESTRAL > (L)A ESTRAL > /lastrál/, /astrál/ ]

Amés, s'enzierta con a e d'es berbos deribatos como estraliar. E més encara, no se confunde con l'achetibo astral, d'os astros.

Per zierto, me fan muto goyo ixas pachinas d'ainas, buena faina! Farás diferienzia entre estral e estraleta? Perque ta la segunda no sé qué farán es bots con o castellán, a on que totas son hacha :) Saludos. --Estrolicador 20:16, 8 mayo 2007 (UTC)

IXA IX[modificar o codigo]

O de ixordón e ixubo m'ha sorprendito, perque a berdat ye que o lochico ye que siga una che, ya que prozeden de g/j latina. Per ixemplo, en catalán ozidental, prou pareixito en isto d'a eboluzión africata, gerd i jou se dizen como si estasen "txert" i "txou". Ye dizir, que os que esfienden que s'escriba g/j en aragonés probablemén lo escriban jordón e jugo/juvo. Ixo no quier dizir que no i aya casos puntuals n'os que en cuenta de tornar-se surda en ch lo fese en x, como l'ha feito á bezes o cheso (Xaca, xaqués), e puet que i ayan casos asinas per més puestos de l'aragonesofonía. No sé pues qué dizir-te, a yo més pareix més cheneral, en istas dos, a bersión con ch-, pero talmén caldría fer bel treballo ta beyer si no ye més "chenuino" con (i)x, u més espardito d'o que se crey, encara que pareix que o paso ta che bien de lueñes, d'antis de posibles castellanizazions.

Cuanto á Sestrals, encara que caldría que consultase bela mica, sí, fa tota la farcha d'estar estrals con a s de l'articlo asimilata, como en altros toponimos. Saludos. --Estrolicador 19:17, 9 mayo 2007 (UTC)

Puet estar alabez que siga bel caso d'analochía u influyenzia d'altras plantas que empezipeyan per ix-, como tamién ixordica, que etimolochicamén sí que son con ix. Ixo no seriba pas raro. De tota manera, puet que i aya bel altra esplicazión, amés que la etimolochía d'a parola no ye clara. Caldrá mirar-ye un poquet més. -- Estrolicador 12:03, 12 mayo 2007 (UTC)

D'esconchuros[modificar o codigo]

A berdat ye que a mitolochía pirinenca da pa muito, que no? :) Dos cosichonas:

  • Esconxugador be d'estar una bariazión fonetica d'esconchurador (que á bels puestos tamién se diz esconchuradera) e que pienso que ha d'estar a denominazión estándar, perque o berbo ye esconchurar, de EX-CON-JURARE, u siga, d'a familia d'o berbo "churar". Ixo de que en castellán ye "esconjuradero"... bueno, ta yo que como en castellán no'n bi ha, se fa serbir ixe bocable que pareix un ibrido aragonesocastellán.
  • N'a mía opinión, no beigo mal que se i endiquen en casos como iste as traduzions t'o castellán e t'o catalán (mesmo ta l'oczitán, ya que ye un elemento pirinenco), pero fer-ne tamién reendrezeras, pos no sé, talmén ye eszesibo (fueras de que no estoi yo guaire siguro que un "humilladero" siga o mesmo; ta yo ye més como un "peirón", elemento tamién prou aragonés!). Isto lo digo perque tamién he bisto que metebas a traduzión n'os articlos d'as ainas, e encara que a informazión nunca no ye perdemés, trobo que no siempre cal, perque pareix que supeditemos l'aragonés á las luenga bezinas, a més que n'as interwikis ya se beye cuála ye a traduzión ta toz es altros idiomas.

Bueno, pos ixo, como beis yo contino deixando-te per aquí as opinions constructibas que m'acuden ta la crisma. :)

Saludos. --Estrolicador 09:39, 14 mayo 2007 (UTC)

Ortografía[modificar o codigo]

Podemos fer-lo parexito á como fan en a wiki española que meten "Wikipedia:" debán d'o tetulo (es:Wikipedia:Convenciones_idiomáticas). Ers lo claman "combenzions idiomaticas", nusatros podemos clama-lo como quieras "Ortografía consensuata" u "Ortografía recomendata"... Tu fe-la como quieras e dimpués si cal se cambea o nombre u se dixa. Cuan faiga a portalada tamién, que prenzipiaré o chuebes probablement, cuan remate os examens, meteremos un binclo ta ixa pachina d'ortografía. Y antimás d'a pachina con totas as dezisions ya en limpio tamién dixaremos l'autual Wikipedia:Uso d'a luenga/Ortografía ta futuras descusions --Willtron (?) 20:15, 1 chulio 2007 (UTC)

Dende vs den de[modificar o codigo]

Ola, soi Chabi. Quería preguntarte si la preposición desde en castellano tiene dos traducciones al aragonés: una más cercana a la lengua cervantina (dende) y otra más zercana al catalán ( den de como en catalán des de). Perdona por escribir en castellano. -- Chabi

Vriolon[modificar o codigo]

Adiu Lascorz

De segur que pos copiar o traduser co qui volhas ; merces de demanda mes de tot biais co qu'escrivem suber wikipedia b' ei pas mei noste. La sola causa qu'ei que l'article violon be' m sembla pas acabat d'ua moda acceptabla peu moment. Per exemple, que i calere hornir mei de causas sus l'arquet, la tecnica, lo vriolon barroc e dilheu desseparar l'article de la lauteria. Lo ton messatge que m'encoratge ad ac har au mei leu. Non sei pas s'ac poderei har, mes dilheu que valere lo cop d'esperar ua setmana enta qu'ensagi deu melhorar.

La relacion aragones e bearnes qu' ei pregonda e pauc estudiada. L'ortografia bearnesa qu'ei ua coenta hera mauaisida tanben : actuament tres basas ortograficas que's pelejan (dab cadua ua grad eslhevat de flotason e d'incoerencia). Urosament que podem contar sus l'orgulh de la nosta literatura enta au mens nos hidar a la lenga, quina qui hosse la soa grafia.

A beth leu,

Lembeye

Adiu, Qu'ei vertat que las L e R que's pelejan hera en gascon dab, en mei d'aquo un gran amor per la metatesi. Xavier Navarrot qu'escriveva sordat e decrobir e jo, que'm brembi en eheit deu co qu'avo de leger de literatura castelhana medievau (se'm brembi pla), que l'influencia aragonesa que produseva metatesis.

A despart d'aquo, personaument n'ei pas jamei entenut a parlar de cap violoncel tenor (per autan que sapia lo tener qu'era lo vriolon).

A beth leu,

Lembeye

Rebisions[modificar o codigo]

Rebisa tamién si puez as otras pachinas nuebas que tienen binclos en a nueba portalada Aduya:Como rechistrar-se e Aduya:FAQ --Willtron (?) 14:21, 11 chulio 2007 (UTC)

Linars[modificar o codigo]

Yo reendrezareba Linás de Broto enta Linars de Broto, que ye como cal escribir-lo en aragonés, ya que ye o plural de "linar". --Estrolicador 22:37, 2 agosto 2007 (UTC)

Grafía "gandhiana"[modificar o codigo]

Bueno, ixa escritura no ye que una d'as muitas posibles prebatinas ta mirar d'estar més "romanze" e "supradialectal" debez.

Ta empezipiar, bi foi uso d'aches e ves romanzes, pero tamién de ny, qu+ vocal, de ges e jotas africatas, de ces e ç (encara que usando tamién "z", sopre tot ta cuan probién de "ts"), etz.

Las "e"s e "o"s atonas pueden considerar-se [i] e [u] en muitos casos: enantes [inantis].

He preszindito d'apostrofes en os casos de preposizión "de" + artícol.

La "mm" ye una mena d'actualizazión de l'antigo "mn", que podereba entender-se como compromís pronunziable como [m] u [mbr].

Quanto á tota ixa azentuazión e signos diacriticos, bueno, isto estareba un resumen:

L'azento grafico acuto u zarrato indica tonizidat, encara que la norma que sigo ye la catalana u portuguesa en o tocant á diftongos e iatos, més achustable ta l'aragonés. Tamién funziona como diacritico en ixos pocos bocables que cal diferenziar.

L'azento grafico grau u apierto lo bi he emplegato ta indicar posible apertura. La "è" indica pues que puet aprir-se e estar una [e apierta] u dica estar una "a" (parlars zentrals). La "ì" indica que puet sentir-se como "e".

En caso de coinzidenzia sopre la mesma bocal d'acuto e grau, puet emplegar-se un zircunflecso.

La dieresis indica cambio bocalico, pero no referito á apertura. Asinas, una dieresis sopre una "o" gosa á estar cambiable per una "e". D'istas trazas, "pör" e "dös" puet leyer-se como [per] e [des]. Puet entender-se como zarradura cuan ba sopre la "a", cosa que ba prou bien ta casos tipo "trascolar/trescolar" u "más/més". Sopre la "e" tonica, estareba una [i].

Pos bueno, ista ye un poco la esplicazión. No miro pas mica de definitibo, cal beyer-lo como una "plebida d'ideas". Podemos charrar-ne, prou que sí! Encara en naixerá d'a Biquipedia una altra grafía posible... :-) --Estrolicador 19:45, 3 agosto 2007 (UTC)

Bandera[modificar o codigo]

Ay...lo que pasa por no leer los comentarios XD, por eso había rebertido la de l'Aínsa... ista bandera Image:Flag of Huesca.svg ye nomás d'a ziudat de Uesca, d'a capital...(ye como si esemos meso en Exea d'os Caballers por exemplo Imachen:Bandera de Zaragoza.svg) l'atra que metebamos ta la probinzia (Imachen:Flag of Zaragoza (province).svg), anque o tetulo sía Provincia de Zaragoza ye una bandera simplificata que ye tanto de Zaragoza (probinzia) como de Uesca (probinzia)... encara no esiste una bersión de Uesca con escudo d'armas, por ixo emplegamos ixa ta la probinzia, anque tamién sía la mesma que la de Zaragoza (probinzia)... Agora creigo que tenemos 200 articlos de lugars oszenses con a bandera d'a capital :-( --Willtron (?) 21:49, 24 agosto 2007 (UTC)

Sí sí jeje, sí que bi'n ha banderas de probinzias, mesmo a de Zaragoza bien gran ye punchata en o edifizio d'a deputazión en a plaza España... a cosa ye que en reyalidat as tres probinzias en tienen a mesma bandera simplificata...que no ye atra que a cruz de San Chorche... Ixa simplificata pone Flag of Zaragoza por meter un tetulo, pero tamién poderba estar Flag of Huesca...ye a mesma...a simplificata ye d'as tres probinzias...igual de Tergüel Imachen:Provincia Teruel.PNG...o problema ye que mientres que no aiga una atra de Uesca con o escudo bi ha que emplegar a simplificata que ye a unica que tenemos. L'una de Uesca ye ixa mesma...a cruz de San Chorche, pero con iste escudo [8]. Cuan tienga más tiempo la faré, tanimientres se puede emplegar a cruz de san Chorche sin d'escudo...ye como si en España metes ista atra Imachen:Flag of Spain (civil variant).svg...as dos balen igual... Por atra parti ixa que meterbas tu Imachen:Flag of Huesca.svg y nomás a bandera d'a ziudat de Uesca, nomás d'a capital e no d'a resta d'a probinzia. E o logo d'a deputazión no bale ixo ye atra cosa más muderna...mira lo de Zaragoza que fiero que ye [9] :-) --Willtron (?) 22:15, 24 agosto 2007 (UTC)
Ah, por zierto leye a descrizion d'ista que yera meso lo de Uesca...Imachen:Flag of Zaragoza (province).svg --Willtron (?) 22:18, 24 agosto 2007 (UTC)


L'apostrofe[modificar o codigo]

Muitas grazias, agora ya se an ye l'apostrofe. Com beyes, o mio ran d'aragonés ye alazetal, pero soi aprendiendo muito.--Enkiduk 04:28, 25 agosto 2007 (UTC)

Cuatrefuellas[modificar o codigo]

Pasate por esta descusión a ver si puedes aportar algo. Saludos --Willtron (?) 09:29, 8 setiembre 2007 (UTC)

nombres lineanos[modificar o codigo]

Estimado Lascorz: he visto epitetos sueltos v.g. idaeus para R.idaeus del chenero Rubus --Penarc 17:22, 17 setiembre 2007 (UTC)--Penarc 17:24, 17 setiembre 2007 (UTC)

Fer versions con v[modificar o codigo]

He visto que a vegatas fas entratas d'articlos con v u c, que salen como Nm y reendrezará ta............. ¿ Cómo se fa ? Quiero fer lo mesmo con bels articlos zaragozanos y tergüelanos. M'esplicare: Cuan escribo Cantabiella, Biliella, Billarcremato, lo beigo raro, porque d'on saco as referenzias ye con V Cantaviella, Viliella, Villarcremato. Soi d'alcuerdo por l'inte d'emplegar aquí a ortografía de Uesca de 1987, pero creigo que sería bueno fer con ixos toponimos lo mesmo que fas con cebra y cosas con v, pa que se pueda plegar ta Cantabiella pasando por Cantaviella, y pa que qui googleye buscando testos meyebals trobe cosas como Cantaviella, Villarcremato y Viliella a o costato de testos de cartas puebla, templers, espitalers u cronistas meyebals.--EBRO 18:02, 28 setiembre 2007 (UTC)

Lenguas minoritarias en la portada[modificar o codigo]

Hola! He iniciado una votación para incluir en la portada enlaces a las wikis de lenguas minoritarias relacionadas con el castellano como el aragonés, el asturiano y el occitano que parece que se han olvidado de incluir y que por tener menos articulos que otras lenguas no creo que sean menos interesantes para los castellanohablantes. Puedes entrar aquí y participar en la votación. Saludos --Willtron (?) 17:59, 4 otubre 2007 (UTC)

Toponimos de o Sobrarbe[modificar o codigo]

Lo miercols estié en Zaragoza y me miré lo libro toponimia aragonesa meyebal. Más que más me fixo agora en los toponimos de l'Este d'Aragón e ixo me leba ta lo Sobrarbe. Trobé un Peniella que deciban en ixe libro viello que yera en lo partito chudizial de Benavarri, y que creigo que ye la de la Fueva que tu metiés en a tabla fovana. Güei mirando-me dos articlos tuyos he visto que escribes a Nata y ra Nata ¿ lo has sentito ? ye que Xavier Tomás Arias comenta en lo libro suyo de lo Viello Sobrarbe que Toledo de Lanata vién de Lana prato, (de a serie landa, lanna, laña). Tampoco no se en qué se basa. Aproveito pa comentar-te que en los testos meyebals he visto que ixe Toledo sobrarbés yera Toleto u Tolet.--EBRO 17:37 16 nob 2007 (UTC)

Feliz Natal[modificar o codigo]

Ola, quereba deseyar-te un Feliz Natal y un prospero año 2008. Grazias por la tuya aduya y los tuyos consellos en iste 2007. Aspero que lo prosimo 2008 benga pleno d'alegriya y suerte ta tú y ta toz los tuyos. Feliz Natal!!! --Chabi 09:49 24 abi 2007 (UTC)

Categoría "Aragonés de Sobrarbe"[modificar o codigo]

Sí he aprobeitau bel poquet pa garimboliar por aquí y fer a traduzión d'o software, y partizipar en bellas descusions linguisticas.

O de articlos en Sobrarbe creyeba que yera una error. Beigo que igual no en ye, y que ye una traza coloquial de clamar a un conchunto de dialeutos sobrarbencos. En cualsiquier caso, cal fer una estrutura de categorías coderent y sistematica. Alabez, si dezimos Articlos en Cheso u en Baixorribagorzano caldría dezir Articlos en Baixosobrarbenco, ezt. Caldría mirar si a chen que ha publicau sobre isto ha dau bel nombre más sistematico.

Sobre a ortografía de Bal de Bio, a prenunzia si no se i mete azento ya ye con tonizidat en a O. Por tanto, no cal meter-le tochet (sí que caldría si estase en a i). Manimenos, si se mete Ballibió, ha d'estar azentuato.

M'he mirau a notazión de bariants que proposas, y tiene buen aspeuto, pero la berdat ye que no conoixco tanto as carauteristicas os parlars de Sobrarbe como pa poder aduyar allí (conoixco millor os más ozidentals y tamién alto u baxo o chistabín y belsetán).

Me pareix muit buena ideya o de fer un sistema de "categorías" que premitise endicar en o prenzipio de cada articlo as bariants foneticas u lesicas más importants en os diferens dialeutos, encara que pa yo, no caldría plegar ta cada dialeuto particular, si no á lo menos, dar as formas en os complexos dialeutals ozidental, zentral, oriental, y en casos particulars se podría baxar enta o nibel de dialeuto.

En cuanto á fer articlos en as bariants locals, daré aquí a mía modestisma opinión razonada: Bi ha un compromiso entre dos aspeutos deseyables d'una enziclopedia:

  • 1. una enziclopedia ha de sistematizar, y pa ixo cal adotar-la de unidat en a espresión, a terminolochía ezt (d'o contrario no sería útil porque no sabríanos ni cómo trobar o que queremos).
  • 2. Pero l'aragonés ye una luenga bariada y también ye bueno que en a biquipedia se pueda beyer ixa bariedat.

Creigo que os articlos sobre temas locals sí que pueden estar redautaus u bien en o dialeuto local (nomás si ye o nuestro propio u tenemos un muit buen dominio d'ixe dialeuto local, en caso contrario, me pienso que ye millor no fer prebatinas sobre os que no dominemos!), u bien en un sozestándar ozidental/central/oriental que corresponda con ixa zona (tampoco pasa cosa si ye en un aragonés estándar común). En os articlos de temas más chenerals abríanos de mirar d'emplegar un aragonés lo más cheneral que sepamos, prebando d'ebitar os localismos claros, y buscando soluzions cuanto más compartidas por a resta de dialeutos millor. Amás, en ista biquipedia en particular, en estar redautada en una luenga con muitos dialeutos, beluns d'ellos bien castellanizaus, poco normalizada, y con gran parte de fabladors patrimonials diglosicos y sin de conzenzia linguistica y atros neofabladors con un conoximiento poco fundo, caldría planteyar-se un terzer obchetibo:

  • 3. Estar didauticos: quitar os castellanismos claros mesmo si escribimos en un parlar local y prebar d'emplegar as formas que s'emplegan en ixa zona y que ya no s'emplegan pero son decumentatas en o sieglo XX, amostrar que una grafía puede serbir ta barios dialeutos (podemos meter endicazions foneticas: si una fuella ye en ansotano, cal emplegar o bocabulario ansotano, pero no ye menester tirar as -r's finals u atros temas foneticos. Podría fer-se una endicazión sobre cómo leyer en ansotano. D'a mesma traza, en as pachinas d'a ballibió se podría escribir 'ye' y fer unas endicazions dezindo que os diftongos en -ie caldría prenunziar-los como -ia...).

Atra cosa, beigo que sobre tot en os primers meses en que partizipés en a biquipedia as tuyas contrebuzions tienen espresions rarizas que no eba escuitau ni leyiu nunca en aragonés y tamién emplegas bels localismos no muyt conoixius pero que son correutos. Cuan prebo d'escoscar un poquet ixos articlos (espezialment los que son de temas más chenerals) me miro de tirar aquello que soi prou seguro que ye incorreuto, y cuan tiengo dandalos, me miro de cambiar-lo por bella cosa más cheneral. Si yes bien seguro que bella cosa que cambio ye bien dita u cheneral, fe-me-lo saber en a descusión d'a pachina, no te sepa malo que lo foi con buena intenzión pero igual m'entiboco. Yo tamién prebaré de preguntar-te por bellas espresions que emplegas, porque me cuacaría saber si yes bien seguro d'ellas u no. Pa fazilitar a doble leutura (caldría que cualsiquier articlo de cualsiquiera de nusotros seiga leyiu y correchiu por bel atro biquipedista), estaría bien que meteses en bel puesto (p.ex. en subpachinas de l'uso d'a luenga, u en os propios articlos d'os parlars) as carauteristicas de os parlars particulars que fas serbir en bels articlos, porque o cheso, o belsetán u o chistabín son bien decumentaus y ye fázil trobar libros sobre els, pero sobre o "parlar de La Comuna", por meter un exemplo, as carauteristicas son más esconoixitas y fería onra tener-las escritas ta poder correchir un articlo parando cuenta d'as particularidaz locals. Uf, me pienso que ya he escrito masiau. Continaremos charrando ;) --Juan Pablo 00:06 10 chi 2008 (UTC)[responder]

Sí, me pareixe mui bien prenzipiar os articlos fendo un "imbentario" de bariants lesicas (que serán reendrezadas todas enta a que consideremos prenzipal). Sarrio ye un buen exemplo, y tamién Sargantana/Engardaixina/Singardalla..... Bella cosa parellana fan en os articlos d'a wiki oczitana (y amás gosan meter as diferenzias de prenunzia d'unos dialeutos y atros).
Tamién tiens razón en que ye problematica a restaurazión. Os treballos de Saroihandi son mui buenos pa ixo, y tamién bels treballos autuals en que se bei que a chenerazión más gran fa serbir palabras que ya no emplegan os más chobens. En ixos casos no ye problematico porque mesmo os más chobens identifican ixas palabras con o parlar más puro d'os biellos. O caso de más y més en ye más, porque además no ye fázil identificar-lo como castellanismo, pues en s'emplegan en os dialeutos zentrals y ozidentals. Pero bi ha atros como bajar, hacer, cuando, encontrar, pequeño que cal sustituyir-los. Mira-te iste articlo de Mott á saber qué intresant sobre o chistabín.
Sobre l'aragonés estándar s'han feito cualques cosas no guaire bien, pero mesmo si s'ese feito millor esistiría ixa resistenzia á la suya azeptazión por parte d'os parladors. En primeras cal que l'aragonés no se "piense á la castellana", y en ixo estoi que s'ha amillorau asaber-lo en os zaguers años, tanto con os resultaus d'os estudios dialeutals que s'han feito en os zaguers años como en o estándar emplegau en as publicazions. En o prozeso d'estandarizazión ye posible que se podesen fer sozestandars pa os complexos dialeutals prenzipals, y estoi que ixe sería más azeptau.
Cuan dizes de dar-le más importanzia ta os dialeutos locals en a wikipedia, soi d'alcuerdo en parte, d'una man, mesmo partindo d'un dialeuto constitutibo s'ha de tratar de fomentar aquello que sía común á atros dialeutos, por ixo digo que emos de fer-lo en l'aragonés más cheneral que sepamos (quiero dezir en que sepamos espresar-nos bien). Y d'atra man, si estásenos más de milenta usuarios de diferents dialeutos, como pueda pasar en atras luengas, entre unos y atros remataríamos por fer un "cheso bien escrito", un "sobrarbenco bien escrito" y mesmo remataríamos emplegando unos estándares de traza natural. Pero como no ye o caso, me pareixe á saber qué perigloso prebar de fer un articlo dialeutal si no ye o nuestro propio dialeuto u lo dominamos mui bien ixe dialeuto, porque alabez sí podríanos perder a credibilidat d'a chen que lo charra que se pueda amanar ta ista wiki. Si de berdat tenésenos buenos correutors dialeutals encara sería más d'alcuerdo en fer más articlos en toz os dialeutos. En cualsiquier caso ye difízil de trobar o punto --Juan Pablo 01:05 11 chi 2008 (UTC)[responder]
Respecto a lo de hacer las frases a la castellana querría preguntarte por el uso del tiempo futuro en vez del subjuntivo en aragonés. En catalán existen construcciones del tipo fins que no acabará no estará tranquil, que en castellano sería hasta que no acabe no estará tranquilo. En estudios sobre el aragonés actual no encuentro referencias a esto, pero en cambio en aragonés medieval existía, e incluso en un extremo que no existe en catalán de hoy, (al menos en el coloquial que se oye): fazet lo que querrez por Haced lo que querais o Feu lo que vullgau, Feu el que vulgueu. ¿ Queda algo de esto en aragonés centro-oriental ?. Otra cosa que podríamos comentar otro día será lo de las construcciones cal + infinitivo y no cal + que + subjuntivo o lo de las perífrasis con el verbo fer que Fernando Romanos recopiló, que Rafael Andolz comentaba en otro contexto y que muchos neohablantes hacen con chitar.--EBRO 14:37 11 chi 2008 (UTC)[responder]

Aintre de[modificar o codigo]

Beigo que fas serbir sistematicament "aintre de" en cuenta d'o más común "aintro de". Yo no l'eba escuitau nunca, pero no gosaba cambiar-lo porque teneba a duda de si yera un localismo d'a tuya zona. Mirando en o Endize de bocables, beigo que "aintre de" no se troba en garra bocabulario dialeutal anterior a 1999, y por ixo te quereba preguntar si yes bien seguro u talment puestar que siga una influyenzia que tiengas d'o catalán. Resumo o que he trobau: Aentro en Salas altas y A buerda (no m'alcuerdo si tu yeras de por allí; Mariano Coronas replega "Aentro de" en A Buerda). Aintro en Plana de Uesca (Rodés), Biello Sobrarbe (Tomás), Sobrepuerto (Satué), Ontiñena, Chistau, Señes (Mott). Adrento, con metátesis en Ayerbe y Panticosa. Aintre no sale en garra bocabulario. Por tanto, bi ha dos soluzions comuns: Aintro (que se prenunzia aentro en bels puestos) y Adrento. Yo proposo cambiar os aintre por aintro (pa ixo nos podría aduyar o bot de Rastrojo porque son una buena ripa) --Juan Pablo 15:30 13 chi 2008 (UTC) Sí, tiens razón, tamién son dintro/adintro/dintro de en cuasi toda a Ribagorza. M'eba quedau con os que prenzipiaban por A. En Benás tamién paix que se diz en bels lugars drinto/adrinto. O que se me fa curioso ye que ni sisquiera en benás lo aiga trobau con e zaguera. Adentro tamién sale en Chistau --Juan Pablo 22:18 14 chi 2008 (UTC)[responder]

Bal d'Arán[modificar o codigo]

No sé si esta bien. He visto que hay contracciones (d'o, dic'o), pero también está el artículo ro. Mira a ver cómo se pone. No creo que en un mismo artículo se deba cambiar de artículo. Te lo digo a ti porque pides que se te avise de los artículos con ro en tu pagina de usuario. --Chabi 20:58 23 chi 2008 (UTC)[responder]

Plantilla para hacer[modificar o codigo]

Hola Lascorz, soy italiáno y quiero señalarte que en la pájina http://an.wiktionary.org/wiki/minchar habría que crear por favor la plantilla "Plantilla:no". Enhorabuenas por estos dos proyectos aragonéses (biquipedia y biquizionario) que son muy interesantes y muy bonitos. Hasta luego y buena continuación! --82.228.198.161 10:40 19 fre 2008 (UTC)

Gracias por tu colaboración y por el aviso! Ya está hecho. --Lascorz (Quiers cosa?) 17:36 19 fre 2008 (UTC)

Cultismos aragoneses con T o TT[modificar o codigo]

Alguna vez hemos comentado lo de los cultismos en -UT-, que pensamos que fueron con -t. Pues acabo de encontrar Perfecta en aragonés medieval como me dijiste que seguramente tuvo que ser, (Perfeta), he puesto el texto temporalmente en el artículo de Arañuel.--EBRO 19:31 19 fre 2008 (UTC):

Sección aragonés-rumano en el wikizionario[modificar o codigo]

Enhorabuena por tu labor en el wikizionario. Veo que el wikizionario va a ser un diccionario fácil de usar en el futuro gracias también a San Google. Poniendo en el google palabras aragonesas de toda la vida y patromoniales como mortalera, veo lo que puse hace unos días en el wikizionario como una de las primeras entradas, (antes había que esperar a la tercera página del google para que saliera un texto en aragonés o nuestra wikipedia). A ver si pronto sucede lo mismo con ruello. He visto que estás rellenando ahora las secciones bilingües, y querría pedirte que iniciases una sección rumano-aragonés, aragonés-rumano, ya que cuando aprendí rumano aprendí ciertos matices de palabras que en castellano o rumano no significan lo mismo exactamente aunque vengan de la misma raíz, (como Escaño-Escauna, Silla-Sha, Basílica-Biserica), y esto mismo me obligaría a mirar o plantearme matices parecidos en aragonés, como que Silla en castellano no es lo mismo que Siella en aragonés.--EBRO 15:38 6 mar 2008 (UTC)[responder]

Sacar-Traure, Quitar-Llevar[modificar o codigo]

Me explicaron en 1998 cómo era lo de sacar y quitar en chistabín, pero no me quedó claro, (creo que decían sacar por quitar y para sacar otra cosa con otra raíz). Entre el castellano general y el catalán occidental y mallorquín las correspondencias son estas que te he puesto en el título, (en catalán centro-oriental y en catalán standard traure y llevar han convergido en traure). Se que en aragonés medieval se debió decir Trayer con el significado de sacar, porque existió su participio Treito con el significado de excepto. ¿ cómo es en el aragonés del Sobrarbe medio la traducción de los verbos sacar y quitar?.--EBRO 11:14 15 mar 2008 (UTC)[responder]

Texto en latín con curiosos toponimos[modificar o codigo]

http://www.jaumeprimer.uji.es/cgi-bin/noticia.php?referencia=16022008 En la parte de abajo puedes ver los nombres de Bielsa y Chistau latinizados, metiendo l como hipercorrección de u, (en occitano es común el caso de l latina a u), y con G, como es natural: karissimo Garsie episcopo Iacensi, in parte orientali concessit, sicut Cinga fluvius a Pirinensis montibus descendens per montana et plana discurrit usque ad vallem Lupariam. Infra quos terminos et ecclesias de Belsa et de Gestal, et de Alqueçar et de Barbastre.--EBRO 00:39 19 mar 2008 (UTC)[responder]

Sí también salía en las decimas de Castillón de Sos. Te quería decir los toponimos en los textos latinos arromanzados no hay que interpretarlos al pie de la letra y que hay unos principios que nos ayudan a interpretarlos. Los escribas sabían que lo que era en -ie- o -ue- en su lengua en latín era E y O, y por eso aunque ya en el S VI se había impuesto la diptongación IE, UE en todo el interior de España, los escribas podían seguir escribiendo Mosquerola, Cerberola, Vilella y Belsa. No hemos de interpretar Belsa por tanto como el topónimo real, que sería en esa época ya Bialsa/Bielsa, pues es como digo, una forma latinización frecuente. Lo de Gistal aparentemente tampoco. El texto proviene de Jaca, donde por la presencia de muchos occitanos, los escribas estaban hasta los cojones de ver apellidos o palabras que acababan en -au o que tenían en occitano o francés y que en latín u otras lenguas tenían -l: Arnau-Arnal(do), Burdeu-Burdel, Mercadau-Mercadal, etc.....En Chistal lo que hay es una hipercorrección (corregir donde no deben). Creo que en textos latinos bastante anteriores está atestiguado Pagus Gistauensis, y esa u, en realidad es una v final, (CLAVE > clau).--EBRO 09:58 19 mar 2008 (UTC)[responder]

Gracias por la explicación![modificar o codigo]

Hola! A ti también te agradezco la explicación de la canción. El aragonés me parece muy interesante (nunca había escuchado esa lenguas antes) y me suena una mezcla de castellano, gallego y catalán. :) Un saludo cordial. --El Mexicano 08:52 5 abr 2008 (UTC)[responder]

Terminología glaciar[modificar o codigo]

He visto que hiciste un artículo sobre el cul glaziar o casco glaziar. Esta morfología se refiere al circo glaciar pero....¿ se refiere sólo a la morfología de erosión en anfiteatro? ¿o se refiere también al glaciar con forma de circo que lo ocupa?.--EBRO 21:08 15 abr 2008 (UTC)[responder]

San Per en a Fueba[modificar o codigo]

Agora me miro o libro de Pueblo y Despoblados d'Ubieto Arteta e charran d'un Samper encluito en Toledo de Lanata e d'atro que ye una aldeya de Clamosa. Como agora no tiengo garra mapa d'ixa zona te quererba preguntar si son lo mesmo lugar, (a begatas n'ixe libro bi ha superposizions), y cualo d'os dos correspone a o Sant Per fobán.--EBRO 16:31 21 abr 2008 (UTC)[responder]

Fontanal[modificar o codigo]

Querría que hicieras una entrada en el wikizionario sobre Fontanal como sustantivo, tu que lo has oido por el Sobrarbe, para luego aprovechar algo aquí con un posible artículo sobre manantiales y acuíferos. Después trasladaríamos Fontanal a Fontanal (Sobrarbe), y podría hacer una desambiguación con los toponinos en Fontanal de Cataluña y Aragón, anotando los Hontanares u Hontanales que hay en Teruel y Redoladas churras.--EBRO 14:45 13 may 2008 (UTC)[responder]

Lenastro y Lenera[modificar o codigo]

Es posible que haya encontrado ya como se dice caliza en aragonés. Como ya te comenté las palabras piedra de ferranca (semontanés) y piedra de ruello (ansotano), no me acaban de convencer y me parecen localismos quizás poco representativos derivados de visiones inmediatas de su utilidad para algunas personas o la relación que ve algún hablante. Si me dijiste que los sitios donde hay cortes de estratos calizas a flor de piel son leneras, palabra que viene de liena, que es aragonés general, he visto en el libro del Viello Sobrarbe que existe la palabra lenastro para decir piedra de lenera. ¿ te suena es palabra ?--EBRO 10:44 17 may 2008 (UTC)[responder]

Estaba sobre una pista falta la palabra lenar tiene un significado diferente o más amplio en aragonés (Lenar = Lenera al menos en la zona del Alto Galligo) a lo que no enseñan en terminología geológica oficial en castellano. (Lenar = Lapiaz). Me he informado sobre la palabra liena y además en aragonés ha restringido su área geográfica y significado. Estoy ahora intentando confirmar o desmentir que caliza se diga piedra calsina o piedra calzina. El problema es que aún no he conseguido ningún texto en el que no sea imposible interpretar que piedra calsina sea la cal apagada o muerta de nuevo dura. Hay en internet una pagina de las Bardenas donde dicen "pared de piedra (calcina de las Bardenas)".--EBRO 19:30 18 may 2008 (UTC)[responder]

A little help: Ecser[modificar o codigo]

Hi! I'm a Hungarian Wikipedia editor, my name is Norbert Kiss. I'm very proud of my village and I would like to read about it in a lot of langauges. I translated already it into 10 languages (now it is in 42 languages), but I can't speak Aragones. Could you help me? My village's English page is this: Ecser or Spanish page: Ecser en el español. Could you translate the page of Ecser into Aragones? Then just link the side into the English version and I will see it, or you could write me, when it is ready. My Hungarian Wikipedia side is: My profile.

Thank you! Norbert

Than you for the translation! - Norbert


Bestuer[modificar o codigo]

OK, grazias, ya m'has combenziu; alabez, Bestuer la deixamos como forma estándar (con prenunzia Bestué/Bestuer/Bestuere). O que quizau siga incorreuto ye Bestuet, no? --Juan Pablo 17:19 31 may 2008 (UTC)

Articlos sobre charrars poco conoxitos[modificar o codigo]

Se hace necesario que tengamos un esbozo sobre el aragonés de Puértolas. Por ejemplo cuando escribía el esbozo del aragonés d'a Tierra de Biescas las informaciones sobre el aragonés del Sobrepuerto eran lo suficientemente interesantes como para que en una wikipedia como la nuestra figurase un artículo para describir dos características curiosas. De igual modo como según Nagore en un lugar de los Monegros había unos pastores trashumantes de Puértolas que usaban el condicional -areba, es necesario hacer un esbozo para escribir eso (que está documentado por Nagore), y lo que escribiste de los artículos (que es lo que Nagore utilizó para determinar que venían de Puértolas, si la memoria no me falla).--EBRO 11:02 3 chn 2008 (UTC)

Acabo de hacer el esbozo del charrar tellano, basándome en el único texto que tengo. Lo he metido en wikisource. Revisa lo que he puesto en la descripción para añadir o cambiar lo que haga falta, y basándome en lo que he puesto añadir cosas en el artículo sobre el portolés. Creo que sería conveniente que en wikipedia tengamos un artículo también sobre el charrar de La Comuna, que tiene alguna diferencia con respecto al chistabín propiamente dicho. Respecto a cómo se llamaría el habla de A Buerda, yo ahora creo que realmente no hay diferencias importantes entre el aragonés de Sierra Ferrera y el aragonés que se hablaba antes un poco al sur y al suroeste, (si que hay caracteres bastante diferenciales respecto a lo de Puértolas y Tella). Me da la impresión de que a mediados del S XX cuando se hablaba el aragonés en todos los pueblos lo de L'Ainsa, A Buerda, A Espuña y la vertiente meridional de Sierra Ferrera fuera una única habla comarcal con más rasgos orientales que el Biello Sobrarbe, el Aragonés de Ballibió o el Bergotés, un habla comarcal extendida en un área de pueblos más llana que las valles, al estilo del Chaqués o el Ayerbense. No sé lo de La Solana y la Ribera de Fiscal si se podría incluir porque ahora mismo no tengo ni textos ni referencias, pero me da la impresión de que serían más conservadoras de las sordas intervocalicas y otras cosas y tendrían más cosas comunes con el Aragonés de Ballibió y el Bergotés.--EBRO 12:39 21 chn 2008 (UTC)

Chentilizios[modificar o codigo]

¿ Se conserva aún el gentilicio Portolés para los de Puértolas ?

Familia Lascorz[modificar o codigo]

Hola, Lascorz. Igual te interesa este .pdf y este otro. Saludos, --Manuel Trujillo Berges 14:50 12 chn 2008 (UTC)

La revista Linajes de Aragón está toda disponible en .pdf, y se puede sacar mucha información para documentar lugares, apellidos, monumentos, escudos de armas, etc. etc. Puedes hacer búsquedas en general en el Fichero Bibliográfico Aragonés, ya que hay mucho disponible en .pdf, y no sólo esa revista. --Manuel Trujillo Berges 19:59 12 chn 2008 (UTC)

El segundo apellido de mi madre es Lascorz.--Rauld'amiafabla 21:32 5 ago 2008 (UTC)[responder]

Aduya[modificar o codigo]

Hola, normalmete escribo en aragonés pero es un texto un tanto difiil para mi nivel. Querría saber si me puedes ayudar: necesito que me traduzcas los siguientes verbos con todas sus conjugaciones, o, por lo menos, con presente, futuro y los 2 pasados: saber, querer, poder(con seguridad de saberlos bien).Muchimas gracias.--P.D:¿Qué diauleto tu charras n'a tuya pachina?Rauld'amiafabla 19:04 16 chn 2008 (UTC)

[modificar o codigo]

Tiengo dos fainas que ye menester que las faiga un biologo, más que más porque yo no en sé :-D. A primera ye rebisar l'articlo que he feito de Lacuniacha, un parque faunistico d'a bal de Tena. En l'articlo aparixen asabelas espezies animals e bechetals, teneba os nombres en castellán, he mirato en a wiki española os nombres zentificos e dimpués e mirato en o libro de Vidaller Tricas o nombre popular aragonés (Libro de Matas e animals). Manimenos ta cada espezie bi ha prous nombres e yo no sé cualo ye o más cheneral (ni sisquiera en castellán XD)... asinas que he meso en belas ocasions o mesmo que he trobato en o dizionario mio que talment sía masiau cheneral biolochicament fablando (ye dezir que no ye ixa mesma espezie, sino más cheneral... no sé) e atras begatas he meso localismos tensino, ya que l'articlo ye d'a bal de Tena como jéus (mui local, ta felze) u trembolera. L'atra faina yera fer bel articlo sobre os "artos", en o libro de Vidaller Tricas aparixen zentificament como Crataegus monogyna, pero tamién son ditos artos os Prunus spinosa e atros (Prunus mahaleb, Rhamnus lyciodes)...yo como no soi biologo no entiendo garra cosa d'isto, de seguras que tu sapes muito más --Willtron (?) 23:04 6 chl 2008 (UTC)

Translation request[modificar o codigo]

The translation request
Hi! Could I ask you to translate the article which you can find below into Aragonese? Please help me to show our language to the world – the article is quite short and has been selected from English and Silesian article and shortened as possible to contain only the basic informations. If you would finish, please, make me know on my Silesian or Polish discussion. Thanks in advance.
PS. If you want me to translate any article into Polish or Silesian, contact me without hesistation.
So, here’s the text to translation:

The Silesian language (Silesian: ślůnsko godka, ślůnski, sometimes also pů našymu) is a language spoken by people in the Upper Silesia region in Poland, but also in Czech Republic and Germany. In 2002 about 56 000 declared Silesian as their native language, but the number of speakers is estimated on 1 250 000.

Silesian is closely related to Polish language, that’s why it is considered as a dialect of Polish by some linguistics.

Alphabet[modificar o codigo]

There’s not one Silesian alphabet. The Silesian speakers are used to write their language with the Polish characters. In 2006 was invented the new Silesian alphabet, based on all of the Silesian scripts (there’s 10 of them). It is widely used on the Internet, as well as in the Silesian Wikipedia.

Aa Bb Cc Ćć Čč Dd Ee Ff Gg Hh Ii Jj Kk Ll Mm Nn Ńń Oo Pp Rr Řř Ss Śś Šš Tt Uu Ůů Ww Yy Zz Źź Žž

And some digraphs: Ch Dz Dź Dž.

External links[modificar o codigo]

Thank you once again, Timpul 10:05 16 chl 2008 (UTC)

Baltismo vs. Batismo[modificar o codigo]

Hola, só Chabi. He beyito que en lo articlo anabatismo s'emplega la parabra "batismo" y en atros articlos s'emplega "baLtismo". ¿Cuála ye mellor u tién más emplego? --Chabi 10:05 19 chl 2008 (UTC)

Acabo de aprovechar algo que debiste escribir tú sobre las Fallas de San Chuan de Plan para el artículo de las Fallas de San Chuan más global de todos los lugares donde nos enteremos que se celebren. He visto en artículos escritos en parlars locals de esa zona que a veces escribes San Chuan Bautista y a veces San Chuan Baltista. Quería preguntarte si no se dice también Batista en esas zonas, al menos hasta hace unas décadas, para poder cambiarlo a Batista. En Chistén dicen Batizo.--EBRO 19:30 23 set 2008 (UTC)[responder]

Traductor aragonès-català[modificar o codigo]

Bona vesprada. Et volia demanar si conèixes cap traductor automàtic del català a l'aragonès, per tal de poder contribuir a la viqui en aragonès traduint els artícles que faig en català.--80.37.93.99 20:35 28 chul 2008 (UTC)[responder]

Ho sento, però no en conec cap i m'extranyaria que n'hi hagués. No tenim gaire eines de treball ni tan sols directament en aragonès, i un traductor em sembla la mena de feinada que encara ningú no s'ha volgut fer, tot i que estaria de conya. Sap greu. Si vols alguna ajudeta puntualment puc mirar de fer-ho si tinc temps (que és poques vegades :( ). A tot això, digue'm qui ets, IP anònima. --Lascorz (Quiers cosa?) 20:52 28 chul 2008 (UTC)[responder]
Collona, és llàstima doncs. Sembla incrompensible. El meu usuari a la viqui en cat: georg-hessen. Ara que ho comentes, tinc dubtes sobre la grafia a emprar en varis cavallers aragonesos, doncs la majoria de les fonts són en castellà i no estic segur de si és la forma en aragonès o una castellanització. Si ho consulto en fonts en català antic hi apareix una grafia que no sé si és aragonesa o una catalanització. Per exemple: Rodrigo de Liçana o Rodrigo de Lizana o Roderic de Liçana?, Pero Maça o Pedro Maza o Pere Maça? Pero Cornel o Pero Corneyl o Pero Cornell o Pedro Cornel? I així en molts casos....Gràcies per tot.--80.37.93.99 17:54 29 chul 2008 (UTC)[responder]
Moltíssimes gràcies per la informació. Continuaré treballant per recuperar la memòria d'aquests grans cavallers aragonesos, tant desconeguts per aquestes terres i després del la teua informació, emprant la grafia històrica de l'aragonès. Llàstima que no ho sàpiga traslladar a la viqui en aragonès. Moltes gràcies de nou. Si tinc cap dubte dubte més puc abusar novament del teu temps?--georg-hessen (discussió) 00:04, 31 jul 2008 (CEST)

Va bene. Aür Aür Aragó!! Per cert, que vol dir aür? vull dir, no sé si és català antic o aragonès directament.--georg-hessen (discussió) 22:25 30 chul 2008 (UTC)

Alifonso I[modificar o codigo]

Hey, cuan l'aigas rematato de tot me dixas un mensache en a mia descusión e asinas lo meto mañana u o sabado en portalada. Salut --Willtron (?) 22:22 31 chul 2008 (UTC)[responder]

OK, agora lo meto pues --Willtron (?) 22:32 31 chul 2008 (UTC)[responder]


Ta busatros[modificar o codigo]

Ola Lascorz, talmen quiers charchar d'isto--Rauld'amiafabla 15:49 7 ago 2008 (UTC)[responder]

Atho de Foces[modificar o codigo]

Bona nit. Torno a escriure't pel mateix tema, l'antroponiamia tradicional aragonesa. En aquest cas es tracta de Atho/Ato/Athon? de Fozes/Foces. Buscant per Foces he trobat Santa Maria de Fozes (en aragonès) i Foces (en català i castellà). Pel què fa al nom, Atho/Ato/Athon, presenta tantes variants a internet que desconec quin és el nom en aragonès tradicional (en SLA, no el del Consello d'a Fabla). Gràcies de nou per la teva ajut i paciència.--80.37.93.99 00:00 20 ago 2008 (UTC)[responder]

Hola Lascorz[modificar o codigo]

Saludos! Como estas? Queria preguntarte si me podrias ayudar a expandir este articulo wiki en aragones (an) para que no haya tanta discrepancia con respecto a articulo wiki en castellano (es). Muchisimas gracias anticipadas si me puedes ayudar con esto. Significaria un mundo para mi. Hasta prontito, Gràcies per la teva ajut, Manuela Saenz 21:04 23 ago 2008 (UTC)[responder]

Una duda[modificar o codigo]

¿Cual sería la manera correcta de traducir el nombre Ximeno?--OiraM 18:43 24 ago 2008 (UTC)[responder]

Fer[modificar o codigo]

Hola, Lascorz. No dudes en ir corrigiendo mis errores, que al fin y al cabo mi aragonés es muy básico y sencillo, y me las veo y me las deseo para ir creando artículos, buscando a veces palabra por palabra para ver cómo se dce algo... Fazer lo puse por verlo por algún artículo, ahora reviso, porque creo que lo he usado varias veces... --Manuel Trujillo Berges 18:57 17 set 2008 (UTC)[responder]

Pues era sólo otra más, podría ser que me lo hubieseis corregido sin yo darme cuenta. Ya veo qué pasó, aparece varias veces, pero como expresión castellanizada o en textos antiguos. Bueno, ya sé una cosilla más... --Manuel Trujillo Berges 19:01 17 set 2008 (UTC)[responder]
En as Zinco Billas, Alta Zaragoza, Agüero... sí que s'emplega fazer pero ye fázil que sía castellanismo. A forma más emplegada en a resta ye fer, y por ixo ye millor ta o estandar. --137.204.203.245 21:25 17 set 2008 (UTC) (Juan Pablo, dende Boloña).[responder]

¿Buenas tardes, por favor, podrías traducir en aragonés los artículos es:Martin Weinek y es:Kaspar Capparoni? ¡Te agradezco en antelación![modificar o codigo]

Buenas tardes a ti y a saludos de Campora San Giovanni. Te escribo respecto a los artículos de una conocida serie televisiva policíaca: Kommissar Rex. Mejor dicho de los actores principales de la serie internacional. Martin Weinek y Kaspar Capparoni. Weinek es el veterano de la serie austríaca, ahora membro efectivo de la serie internacional, además de excelente empresario agrícola y teatral y un experto viticultor. Capparoni es el new entry de la serie, pero él ya ha trabajado y él trabaja por producciones internacionales y con directores famosos, cito entre todo: Darío Plata. Pienso que la serie llegará dentro del invierno 2008 gracias también a Rai Internacional, que será transmitido en 150 países y en más que 60 lenguas, entre cuyo lo aragonés. Naturalmente si me ayudaras en eso, yo ricamberò realmente el favor traduciendo una biografía o un artículo geográfico en italiano y siciliano. En efecto sobre la edición italiana soy biógrafo y geógrafo. En la espera de una tuya cierta respuesta te agradezco en antelación y te saludo de Campora San Giovanni, mi aldea nativa. Gracias todavía por la paciencia y la comprensión.--Lodewijk Vadacchino 19:30 23 set 2008 (UTC)[responder]

Armita de Santielena[modificar o codigo]

Abans tenebas una pachina an dizibas bella cosa sopre o articlo "ro". En ixe articlo aparixe bellas begatas. --Chabi 19:56 25 set 2008 (UTC)[responder]

Dubte amb la plantilla SLA/Uesca[modificar o codigo]

Hola de nou. T'escric perquè volia provar de traduir, encara que sigui de manera esqumàtica, els llinatges aragonesos del català a l'aragonès, afegint-hi la versió SLA. El problema l'he tingut amb el primer que he provat, Ato I de Fozes, doncs al posar-hi la plantilla que passa a l'artícle amb grafia SLA, el nou artícle aparaeix Ato de Fozes, amb z, i no sé com ho hauria de fer per tal que aparegués correctament amb la grafia SLA, és a dir, Ato I de Foces. Com ho puc solucionar?. PS: per cert, allò de Aür Aragó!, vaig buscar i un lloc comenatava que Aür vol dir quelcom semblant a "bona sort". No deia en què es fonamentava però.--georg-hessen (discussió) 13:11 28 set 2008 (UTC)

Va bene, doncs; per tant tampoc hi haig de posar categories. Bé, espero que l'Académia de l'Aragonés no tardi molt en treure les noves. De moment provarem d'anar fent créixer la viqui en aragonès en la mesura que pugui. --georg-hessen (discussió) 20:38 28 set 2008 (UTC)

Cubillar[modificar o codigo]

Agora que he bisto que yeras cambeyando en l'articlo de GR11 os "Refuchios" por "Cubil(l)ars", ya fa tiempos que tiengo un dandalo, en ista plantilla (Plantilla:Espazios naturals d'Aragón) bi ha dos "refuxios" d'a fauna silbestre,... s'han de cambeyar istos por "refuchio" u "cubilar"? (no sé si ista zaguera ye nomás ta edifizios) e á más s'ha de cambeyar tamién "silbestre" por "salbache" u no cal? --Willtron (?) 23:11 26 otu 2008 (UTC)

Derivados de Torre[modificar o codigo]

Ahora tras año y medio de búsqueda he encontrado una referencia en aragonés del S XIII a Torrijas, una localidad de Javalambre. Esta localidad teóricamente cabría esperar que fuera en aragonés y mozárabe Torrillas/Turrillas/Torrellas como muchas del Este de España que derivan de TURRICULA, pero al menos en ese texto que he localizado está como Torriellas. Luego he buscado con el google por ahí y he visto que hay un ibón de Torriellas y que en los artículos de temática sobrarbesa utilizas la palabra Torriella. Querría preguntarte por el significado o matiz de esta palabra, ¿ cuál es su equivalente exacto en castellano ? ¿ en qué lugares del Sobrarbe se utiliza ?.--EBRO 21:53 5 nob 2008 (UTC)

Almenistrador[modificar o codigo]

Ola! Ya yes almenistrador senguntes as botazions con 5 botos á fabor e 0 botos en contra. Agora ya t'abrán aparexito dos pestañas más en a caxa d'edizions, una ta borrar e atra ta protecher as pachinas e tamién ya puez editar as pachinas protechitas (mediawikis, portalada...), dimpués tamién en as ainas, en "pachinas espezials" trobarás bella coseta más como por exemplo en "Usuarios y dreitos" a posibilidat de "bloqueyar usuario",...tamién puez beyer contrebuzions borratas e restaurar-las... --Willtron (?) 15:05 10 nob 2008 (UTC)

Variantes de la palabra Amarecer[modificar o codigo]

En castellano de Aragón y Soria se usa la palabra Amarecer como verbo para decir que el mardano (mas, maris en latín) monta a la obella. Según me ha dicho el hijo de un ganadero en Íxar, también se aplica a las cabras, pero en todos los trabajos lexicográficos dicen que es referido al ganado ovino sin especificar más. Me da la impresión de que este verbo en la zona más conservadora de incoativos (Tella, Bielsa, Chistau, Bal de Benás), o será amareixe(r) o será mari(r), (Aragón fue región fronteriza para florir/florexer y otros verbos incoativos). Pienso que tendrá que ver en etimología con la palabra Marito/Mariu, un antiguo participio lexicalizado. ¿ Puedes consultar o preguntar como se dice amarecer en esos valles ?.--EBRO 18:07 19 nob 2008 (UTC)

Paratz cuenta que esta páchina ye una descusión historica que s'ha cerrato ya, si queretz que tos leiga, fetz-me lo comentario en l'actual descusión.

Aplicaciones de la palabra Paúl[modificar o codigo]

Querría preguntarte qué tipos de zonas húmedas pueden denominarse Paúl en aragonés. En varias wikipedias hacen distinción entre Pantano-Pantà-Swamp si predomina la vegetación arbórea y Marisma-Aiguamoll-Marsh si predomina la vegetación herbácea. Hace tiempo la palabra Marisma en el contexto de los marjals valencians, costeros, la traduje al aragonés como Almarchal rescatando una palabra medieval usual en el Valle del Ebro teniendo en cuenta que en aragonés actual no cabe esperar encontrar palabras específicas para humedales costeros. ¿ Una marisma puede ser denominada paúl en aragonés o realmente no habría palabra para denominarla ? ¿ Y una turbera también puede denominarse paúl ?.--EBRO 19:32 3 feb 2009 (UTC)[responder]

Almarchal está documentado pero creo que para prados inundables o zonas húmedas de la Ribera de Ebro. Como en Valencia hay unos ecosistemas costeros que se llaman Marjals no vi inconveniente en hacer esa adaptación para hablar de ellos. Después he visto que en la wiki catalana dicen que Marjal es sinónimo de Maresma. Traducir Maresma por Almarjal en todos los casos de momento me parece un poco osado, pero ya veremos en el futuro. Volviendo a lo de Paúl y Turbera según lo que pones Turbera y Paúl coinciden bastante pero ¿ puede existir alguna paúl que no sea una turbera ?.--EBRO 20:58 3 feb 2009 (UTC)[responder]
Yo si que he dado edafología, pero regirar ahora entre los apuntes sería árduo y como ya sabes hay clasificaciones mil. En edafología hablan de los suelos gley y procesos de gleyficación. Ciénaga lo dan en la wikipedia española como sinónimo de Pantano y aplicable a zonas pantanosas con árboles. Cuidado con la wikipedia española que a diferencia de otras carece de artículo específico sobre turberas y redireccionan a turba. Están mejor en este sentido la francesa e italiana que podemos leer, y por supuesto la alemana que no puedo leer.--EBRO 18:58 6 feb 2009 (UTC)[responder]

Lenera[modificar o codigo]

Bueno, he hecho pocos cambios. Una cosa no entiendo ¿ te refieres que los estratos están en vertical o que las fracturas son perpendiculares a los estratos ?.--EBRO 13:47 18 feb 2009 (UTC)[responder]

Terminología aragonesa[modificar o codigo]

Muitas grazias, Lascorz, soy aprenendo muito d'os nombres d's fenomens meteorolochicos u semilars en aragonés, con a serie que estás fendo. --Manuel Trujillo Berges 15:07 3 mar 2009 (UTC)[responder]

Pues sí que cal donar-te as grazias, Lascorz, como a toz os compañeros, por o buestro treballo. Sin os buestros articlos yo no tendría á on mirar bellas palabras ta saber si son bien escritas en aragonés. Son istas palabras que no puedo trobar en denguna atra parte as que permiten que yo faga articlos, que como le dixeba á Chuan Pablo soy aprenendo aragonés aquí, en a Biquipedia, en escribendo... --Manuel Trujillo Berges 23:16 3 mar 2009 (UTC)[responder]

Pregunta[modificar o codigo]

Hola Lascorz. A raíz de lo que veo en esta categoría, ¿cuán es la diferencia entre Baixiello y Baixel?. Parezco deducir que el primero es exclusivamente buque de guerra, por los interwikis, y el segundo barco en general, pero querría asegurarme, porque además tenemos barco, que no está categorizado más que en Beiclos... --Manuel Trujillo Berges 12:38 19 mar 2009 (UTC)[responder]

No he dicho nada. Si me hubiera leído barco me habría ahorrado la pregunta, me autoestozolono... --Manuel Trujillo Berges 12:43 19 mar 2009 (UTC)[responder]
Ya veo, ya... De todos modos, ya tenemos ahora el artículo Baixiello, aunque de momento lo he enlazado a barco y no a baixel. --Manuel Trujillo Berges 10:02 20 mar 2009 (UTC)[responder]


L'Aragonés de Sobrarbe[modificar o codigo]

Güena nuit, Lascorz. Yera pensando en fer a biquipedia aragonés de Sobrarbe. He feto isto charrame-ne si te cuaca si creyes que ye güen escribíu en Sobrarbés, pues no lo'n charro güen d'o tot: Ista ye a Biquipedia, una enziclopedia libre en Aragonés de Sobrarbe. Si charras o Sobrarbés(u Sobrarbense, no lo'n sé) enzeta a fer articlos. Muitas grazias.--Rauld'amiafabla 21:23 23 mar 2009 (UTC)[responder]

Ya me perdones si no sé esplicar-me güen en fabla. Queriba dezir fer a sub-biquipedia que i hai en a portalada d'a biquipedia nuestra como en atros diauletos. Pa si nunca me'n esplico güen atra bez foi este enlaze:[[10]]. Pa plegar a iste enlaze has de darle en a portalada de Biquipedia, an ye escribíu: BARIEDADS DIAULETALS, pues astí pinchas en SOBRARBES.(Si atra bez no charro u no me'n esplico güen dime-lo y te lo'n digo en castellán. ¡A plantar fuerte!--Rauld'amiafabla 11:57 24 mar 2009 (UTC)[responder]

Celda y Rebelde[modificar o codigo]

En los textos medievales a veces me encuentro estas palabras con l geminada (y creo que incluso "rebelde" lo he llegado a ver con una l, revel). Tu que lo oyes en catalán y eres de una cercana a Bielsa y Chistau...¿ estas palabras las oyes en aragonés con -ld-, con -l·l- o con -l-?--EBRO 14:23 26 mar 2009 (UTC)[responder]

Grazias[modificar o codigo]

Gracias por las fotos ahora podremos ilustrar mejor el artículo. Te echamos de menos en la biquitrobada, y tenía un regalo para tí, un libro sobre una subcomarca del Sobrarbe (la Ribera de Fiscal o el Valle de la Solana, no recuerdo) que iban a tirar en un espurgo bibliotecario. Tratan varios temas. Te lo guardo para la siguiente wikitrobada. Estos meses estoy tocando temas "de lejos" porque me apetecía variar un poco respecto a los temas "locales" que siempre he tocado, pero volveré cuando acabe los grupos étnicos, que queda mucho por hacer sobre naturaleza aragonesa y de la cuenca del Ebro.--EBRO 11:40 15 abr 2009 (UTC)[responder]

Transilbania u Trasilbania[modificar o codigo]

A un aragonesoparlante actual cuando quiere decir "Transilvania", referido a Dracula, le puede salir decir en realidad "Trasilbania" igual que "Trasportar" o igual que han aparecido "Defesa" y los toponimos "Trasmoz" y "Sexma de la Trassierra"?.--ARAGONESE35 11:20 18 abr 2009 (UTC)[responder]

Hola Lascorz[modificar o codigo]

Pos no soy d'o Salas o d'algun atro puesto semilar, soy do Balbastro. En a mia casa se charra castellán, pero como en muitas atras casas da redolada n'ai muitas palabras que son n'aragonés y que ni la chen que as nombra lo sabe. Yo solo e pusato mas l'oido y prou. O resto de a mia conocedura de l'aragonés ye grazias a lo que n'ai en Internet. Ye por isto que diche o de que no se facieran muitas elusions, aunque si que por echemplo en lo dizionario e bisto que enpuedo posar unas buenas de zarpadas de palabras. Lo d'escribine articulos enteros...PUFF, primero entengo que saber si mi aragonés ye adecuato.

P.D: N'ay una famelia en Balbastro que a buen seguro lo charran pues en o cruzado aragonés enta fiestas y cosinas d'isas n'ay bellos ecritos en aragonés. Creigo que ye a misma famelia que ecribe en lo Heraldo d'Aragón, os domingos en o suplemento "Hoy Domingo". También n'ai una pachina web "MeteoOrache Balbastro" o algo asin que sale informazion de l'orache en aragonés. Echale un güello.

Salud! Y a ver si se chunta mas chen que n'ai muita mas chen que lo charra de lo que paice!! --Barranqué 15:17 19 abril 2009 (UTC)

meteobarbastro.info aquí la he trobau, je, si que ye maja -Juan Pablo 14:06 19 abr 2009 (UTC)[responder]

Coencido 100% con o tuyo ecrito!! jaja, pos d'ara entabán ecribiré o que a mi me suene bien porque por echemplo, iso de acab-ato, no l'abia oyido nunca pero como en totas partes sale ansi pos lo poneba, sendo que lo que siempre yo abia oiu yera acab-au. Beo que tos batros enbenis atentos con as palabras que en pueda decir en semontanés que se dizen iqual que en catalan, m'ace gracia porque en realidá no son icuales pero si que se paicen. No más decirte que cuando llegué ta Barcelona a chen d'anyi, que yeran toz de lerida y charraban lo lleidatá me deciban que era lo forano que más pronto n'abia entendiu lo catalan. La respuesta yera muito simple, el lleidatá ye lo mas paicido a l'aragones que n'ai en cataluña.

Rai mas, marcho a posane una zarpadeta en lo dizionario. --Barranqué 21:57 19 abril 2009 (UTC)

Request for Help[modificar o codigo]

Hola Lascorz,

Could you kindly help me translate these passages into Aragonés? Please.


"Jesucristo, el verbo hecho carne, murió en la cruz para redimir a los pecadores, resucitó al tercer día y ascendió al cielo. Él es el único salvador de la humanidad, el creador de los cielos y de la tierra, y el único Dios verdadero."
"La Santa Biblia, formada por el antiguo y el nuevo testamento, es inspirada por Dios, constituye la única verdad escrita, y el estándar para la vida cristiana."
"La salvación es dada por gracia de Dios a través de la fe. Los creyentes deben confiar en el Espíritu Santo, para perseguir la santidad, para honrar a Dios, y para amar a la humanidad."

Your help would be very Gratefully Appreciated, Thankyou very much. --Jose77 08:56 11 may 2009 (UTC)[responder]

De tartugas[modificar o codigo]

Ola lascorz!, t'has mirau isto? qué en piensas?

Si, yo a lo prenzipio pensaba en fer serbir de títol o nombre romanze. O problema m'ha salito con casos que primero femos serbir o nombre en romanze d'a espezie més a man, e dimpués mos trobamos que en aragonés puet estar un nombre aplicable a atras espezies d'o mesmo chenero u d'a mesma familia, (ye o que me se desbinió con Zamaruco, que fazió o articlo con a espezie endemica e dimpués beyié que ye aplicable a tota a familia...y exemplos en tenemos beluns més como con o Sarrio. Creigo que en una primera fase emos de meter os títol con o nombre zentifico e dimpués con as categorías més plenas...prener una dezisión e posar o nombre bernaclo cuan sapamos si ye aplicable a la espezie, chenero, familia, orden, etz....Como me diziés pantingana ye aplicable a una familia.--EBRO 14:33 14 set 2009 (UTC)[responder]

Navatiar[modificar o codigo]

Sí, sí ya lo eba bisto...e á más en o mío dizionario sí aparixe "nabegar"...en nabatiar diz "guiar la balsa", "sortear obstaculos de un curso de agua" (lo que tu dezibas) e tamién "chapotear"...a berdat ye que dandalié si meter-lo asinas u no...igual que "nabatiador web"...porque son dos parolas que s'han estendillato prou en l'aragonés estandar con ixe senificato "ta internet"...yo tampoco no gosaba emplegar-las muito, porque sí que parixe que puedan estar d'ixas parolas raras que dezíbanos s'han "estandarizato".--Willtron (?) 12:09 6 chul 2009 (UTC)[responder]

Biemplegata[modificar o codigo]

Grazias. --Joaquín Martínez Rosado 20:54 19 chul 2009 (UTC)[responder]

Romana[modificar o codigo]

Una pregunta, Lascorz. Lo que s'emplega ta mesurar o peso, ¿se diz romana tamién en aragonés?. Si ye asinas, ta treslladar l'articlo d'a comuna sarda e fer una desambigazión... --Manuel Trujillo Berges 21:53 22 chul 2009 (UTC)[responder]

Lo deziba porque en casa de sismpre l'emos dito romana, como sustantibo, no pas como adchetibo en bascula romana. Á lo menos por Malpica, con dezir una romana ya sapemos toz que se refiere á la basula. --Manuel Trujillo Berges 22:55 22 chul 2009 (UTC)[responder]

Plantillas antigas[modificar o codigo]

Soi agora correchindo redoladas "ofizials" por "comarcas (ofizials)" china chana como "a qui no li agana pero en mincha". He trobato un niedo mirando con o buscador style, uesca y redolada. Son toz articlos de lugars que tienen una plantilla antiga. [11]. Me parix recordar que querebas reformar esta clase d'articlos u a lo millor hemos de posar-ie a mesma plantilla que a los atros de la mesma tematica. ¿ Aguardo pa beyer si lis cambiamos a plantilla ?. Tamién soi metendo lo termin parzana en bels casos de subcomarcas tradizionals...podérbanos fer un articlo titulato "parzana" e meter exemplos de lo que en lo Sobrarbe d'entiende por parzana, e lo que en aragonés meyebal yera.--EBRO 09:43 29 chul 2009 (UTC)[responder]

Libros perdidos[modificar o codigo]

No ye pa menos. Bi ha muitas rarezas bibliograficas tresbatitas por as bibliotecas de dengún no lei (ni conox). Una d'as cosas que en o futuro mos fará diferents a nusatros d'as atras wikipedias será prezisament una informazión probinient d'ixa clase de libros.--EBRO 07:51 31 ago 2009 (UTC)[responder]

Repasando Pilar Carrasco Cantos AREA ACTUAL DEL MANTENIMIENTO DE LAS CONSONANTES OCLUSIVAS. A.F.A XLI. beigo que Abetullo ye de Salvatierra d'Esca. O estudeyo ye superfizial e se basa en lo que atros han trobato en l'ALEARN e cuatre cosas més. Abitocha en Sallent de Galligo, Abetuna en Echo, Abetullo en Salvatierra de Esca, Botullo en Navascués, paralelas a lo gascón Metoutch en a Bal d'Aspa, Betoutch en a Bal de Barentons e Betout en Lacanau con parla chirondina. Dan como més cheneral en aragonés abedul, (porque ye un estudeyo superfizial e incluyen localidaz castellanizatas de Tergüel e Nabarra) e tamién documentan albar (Hu100), albá (Hu201) bedoll, (Hu205) bordol (Hu401) Bedol (Hu204). No conoxco as siglas d'as localidaz pero belunas son catalanoparlants. Manimemos as conclusions son parexitas a las tuyas, as formas deribatas de Betula con xorda conserbata...se conzentran en a Chazetanía e l'arredol.--EBRO 08:49 14 set 2009 (UTC)[responder]

Articlos sobre l'aragonés en a wikipedia en anglés[modificar o codigo]

Ola, Will. Me pide aduya o compañero en:User:Jeneme, ta ebitar o borrado de en:Nabalese en a wikipedia en anglés. Iste compañero ha feito bels articlos de tematica aragonesa (en:De Lingua Aragonensi, en:Rosario Ustáriz Borra, en:Ana Tena, en:Ribagorçan...), y en toz li meten problemas. Bustros que charraz bien l'anglés, hi podez fer bella cosa? --Manuel Trujillo Berges 17:21 30 set 2009 (UTC)[responder]

"Desfeita" de ediciones[modificar o codigo]

La mayoria de las palabras de todas las lenguas romances de la peninsdula iberica provienen del caso acusativo del latin, por lo que se les añade una -m, en caso de que su forma nominativa termine en vocal, o se cambia por em,. en caso de que su forma nominativa termniner en -is. Si no me crtees aqui hay una referencia Lloyd, pp. 212-223; Penny, p. 90.). Entonces se deberia decir que la palabra es su equivalente en latin, no que proviene de aquella palabra en caso nominativo. --Der Künstler 20:00 25 otu 2009 (UTC)

Nombres en o Biquizionario[modificar o codigo]

He adibito bels nombres más... --Manuel Trujillo Berges 21:42 25 otu 2009 (UTC)

He desfeito uno, que no l'eba puesto yo, no l'eba sentito mai. Ya enamplaré ixa lista con nombres que trobo en os libros... --Manuel Trujillo Berges 21:59 25 otu 2009 (UTC)
No, nomás que istas son mías... No eba parato cuenta que no yera rechistrato. --Manuel Trujillo Berges 23:36 25 otu 2009 (UTC)


Solicitud[modificar o codigo]

¡Hola! Antes de todo, quería disculparme por hablar en castellano. Tengo una solicitud para usted, y en general para el grupo de Administradores. Actualmente, soy reversor en 5 wikipedias de WIKIMEDIA project, y me gustaría ser administrador en esta enciclopédia. ¿Por qué? Tengo mucho tiempo libre para combatir vandalismos, spams y creaciones de páginas que no se adequan a las políticas actuales de la enciclopédia. Considero que los administradores de otras enciclopédias tienen una gran confianza en mi, de hay que me otorgen flags como el de reversor, en la wiki en Sueco y Sloveno aunque no conozca la lengua. En este caso, la lengua me es familiar y quedría colaborar en el proyecto. Muchas gracias por la atención, y un saludo. Puede comprobar todo lo esmentado aquí. --Javierito92 20:31 1 nob 2009 (UTC)

Vale gracias. Está aquí. ¿Lo puse bien? Saludos --Javierito92 21:55 1 nob 2009 (UTC)

Biquizionario[modificar o codigo]

Era yo. Estaba haciendo la ronda por Biquipedia y Biquizionario y a la vez estaba haciendo unas bonitas prácticas de programación, me despisté y creí haberme cargado algo del programa, así que lo único que se me ocurrió fue meter las dos versiones que tenía del programa y ver las diferencias... y supongo que por despisté se me olvidó borrarlo... Siento aprovecharme así del software de Biquipedia, pero fue lo único que se me ocurrió. CHV (O mío Buzón de Correus) 17:40 2 nob 2009 (UTC)

Nombres zentificos[modificar o codigo]

He tresladato en a lista d'os 1000 os nombres comuns por zentificos en toz os articlos que bi amanixen... podebas fer-le una golladeta ta beyer si ye bien feito (Wikipedia:Lista_d'articlos_que_toda_Wikipedia_abría_de_tener#Organismos), me suposo que sí porque los he tresladato como en a Wiki española...toz...asinas que agora o regle será meter siempre toz os nombres de espezies en latín no? encara que sía una espezie muit bulgar, igual que se fa en a española --Willtron (?) 21:39 2 nob 2009 (UTC)

Lascorz, beigo que bas tresladando ta os nombres zientificos, y que bas reendrezando tamién toz os sinonimos, ezt. Si quiers perder menos tiempo, ye prou con que treslades o nombre prenzipal, y deixar que a resta d'edizions las faiga o bot, porque con o bot son de buen correchir as dobles reendrezeras.--Juan Pablo 23:48 7 nob 2009 (UTC)

Hello![modificar o codigo]

(en) Hello! Could you please help me with writing a legend for the new map in article Pena de muerte? Thanks in advance. SkyBonTalk\Contributions 20:58 19 nob 2009 (UTC)

Articlos d'insectos[modificar o codigo]

Ola, Lascorz, muitas grazias de cosirar istos articlos, beigo que os articlos que preneba de modelo teneban errors... Ya en faré más, d'articlos d'iste tipo. --Manuel Trujillo Berges 08:19 21 abi 2009 (UTC)

Reendreceras[modificar o codigo]

Cuenta! As reendreceras no bi ha que sacar-las totas nomás por o feito d'estar reendreceras... por exemplo... nos puet endicar que encara que sía una reendrezerá s'ha de creyar otra reendrecera igual pero en a nueva grafía y por ixo ya cal tener-las en a lista... un exemplo...imachina que tenemos "Balle" como reendrecera á "Bal"...no cal sacar tampoco "balle"...porque, encara que no feremos treslato d'a reendrecera si que endicará que bi ha que creyar una nueva que se diga "valle" y apunte a "val"... entiendes alto u baxo lo que quiero decir? Asinas que en un prenzipio yo nomás quitaría d'as listas toponimos/antroponimos foranos... y poca cosa más...igual en as reendreceras millor que no quitar-las se puet meter en a cuatrena colunna (Comentarios) un comentario que diga "reendrecera" un bella cosa asinas :-P --Willtron (?) 15:44 3 chi 2010 (UTC)[responder]

Traducción[modificar o codigo]

¿Cómo se traduciria la frase "Palatizacion de la l en posicion inicial"? --Der Künstler 18:51 4 chi 2010 (UTC)[responder]

Claro que sé lo que es, solo me equivoqué, ya que he debido usar el teclado en pantalla. La traducción es para el artículo Dialeuto murzián. --Der Künstler 22:36 4 chi 2010 (UTC)[responder]

Interwikis[modificar o codigo]

Descuida, ¡Muchas gracias! Para cualquier cosa, ya sabes --Sa 01:00 5 chi 2010 (UTC)[responder]

Zetas[modificar o codigo]

Zetas FOREVER!!! ;-) CHV (O mío Buzón de Correus) 09:57 7 chi 2010 (UTC)[responder]

Listas reendreceras[modificar o codigo]

Buenas! Una coseta sobre as listas de reendreceras...astí cambeya o conceuto... no se fan servir igual que as atras listas...sino que aqui en a colunna d'a dreita se meten o nombre á on que ha de reendrezar en grafía nueva... exemplo "Carniboro" -> "Carnivorismo" (no pas "Carniboro")...entiendes alto u baxo como funciona... ye ta que dimpués lo pueda fer o bot --Willtron (?) 14:19 12 chi 2010 (UTC)[responder]

Yo tamién pensaba como Lascorz, tos he ninviau un mail. Millor aclarir-lo antes de continar con as reendreceras.--Juan Pablo 17:32 12 chi 2010 (UTC)[responder]
Bien, sí... lo femos como decibaz vusatros ta no embolicar más a cosa. As "listas de reendreceras" queda suprimidas --Willtron (?) 17:52 12 chi 2010 (UTC)[responder]

Articlos nuevos[modificar o codigo]

Eba pensato que como no fegurarían en a lista feita pa fer traslatos yera millor asinas, posar o titol en a grafía nueva, pa no aber d'estar estos articlos en a lista de treslatos, pero escribir-los con a grafía antiga por l'inte.--EBRO 22:41 22 chi 2010 (UTC)[responder]

Bien, ya estudeyaré estos detalles en as plantillas, que siempre son cosas que me cuestan. Por l'inte faré articlos sobre espezies que actualment no se troban en Aragón, porque siempre ye més fazil que usuarios futuros en faigan sobre as que conoxen y que si que se i troban. En o libro d'Oscar Arribas salen cosas muito sorprendents....escribir articlos sobre estas espezies ye una traza d'introduzir en biquipedia os articlos d'espezies exoticas d'atras wikipedias. O tema d'as subespezies mos puede fer puyar o lumero d'articlos, e d'interwikis curiosas, tamién pueden permitir meter datos locals que en un articlo cheneral sobre a espezie igual no serían tan relevants.--EBRO 21:07 31 chi 2010 (UTC)[responder]

Expoblar[modificar o codigo]

Ola! Veigo que has cambiau bells "espoblar" por "expoblar", "expoblato", etc. Creigo que no cal fer ixe cambio. En aragonés gosa trafucar-sen os prefixos DES- y EX-, dando en muitos casos es- (esfilorchar, esfollinar). Ixos casos son patrimonials, clarament. En i hai d'atros que tamién se puede fer (espoblar) pero no ye tan claro que sigan patrimonials. En os que sigan clarament cultismos, l'Academia diz que s'emplegará o prefixo correspondient: excarcerlar, pero desalienar. En "espoblar", a duda sería si se replega como patrimonial: alavez, sería espoblar u despoblar (si ye que tamién se replega con d-). Si no, caldría escribir-lo como cultismo, y alavez, despoblar". Asinas a duda ye entre espoblar y despoblar, pero en garra caso s'escribría expoblar. (mira-te o epigrafe 7.2 d'a ortografía).--Juan Pablo 00:41 8 mar 2010 (UTC)[responder]

Usuario "capable"[modificar o codigo]

No sé si hebas parau cuenta en que ixo d'un usuario capable á lo menos en castellán (y creigo que tamién como un neolochismo en aragonés) tien un sentito muit claro, "que puet estar capau"... XD... Como no me leyes ...XD..., á veyer si en a tuya pachina d'usuario sí que me leyes... XD... Agora en serio, no sé si se puet trobar bella formula que no se preste á ixa interpretación, como "un usuario con prous capacidatz"... --Manuel Trujillo Berges 09:48 11 mar 2010 (UTC)[responder]

En aragonés "capable" se traduce por o castellán "capaz" y se fa servir asinas... no creigo que un fablant d'aragonés interprete ixo como "un usuario que se puet capar" XDD... un castellanofablant igual sí... no sé... ta yo "capable" ye "que tien capacidat" y prou, no le veigo l'atro sentiu XD --Willtron (?) 13:10 11 mar 2010 (UTC)[responder]
Si en aragonés adaptable deriva d'adaptar, realizable de realizar, etc, alavez, de capar deriva capable... u no?...XD... --Manuel Trujillo Berges 14:09 11 mar 2010 (UTC)[responder]
Sí bueno XD... pero pende d'o contexto...en iste contexto se veye que ye capable de capacidat (nomás una mente malauta pensaría que a l'usuario imos a tallar-le as partes nobles con una morlaza XD)... --Willtron (?) 14:34 11 mar 2010 (UTC)[responder]
Qué enredas, Manuel... ya t'he respondido en en a tuya pachina de descusión XDD. Ta que veigatz a respuesta os dos. --Lascorz (Quiers cosa?) 14:42 11 mar 2010 (UTC)[responder]

Nowy Dwór Królewski[modificar o codigo]

Please writing article Nowy Dwór Królewski. http://en.wikipedia.org/wiki/Nowy_Dwór_Królewski Answer on Polish Wikipedia Ananas96 06:39 13 mar 2010 (UTC)[responder]

Despedida[modificar o codigo]

Nada, Lascorz, sólo para despedirme y para decirte que ya sabes dónde estoy. Un abrazo, --Manuel Trujillo Berges 12:36 20 abr 2010 (UTC)[responder]

Cuentra versus Contra[modificar o codigo]

No me'n alcordé de dicir-te que cuentra lo he visto en o "Libro de los Emperadors" como muit minoritario y tamién sale en o diccionario d'o semontano de Balbastro. si ye un vulgarismo u una voz patrimonial, ixo ya no se.--ARAGONESE35 17:32 6 chun 2010 (UTC)[responder]

Hola! Suport per a Wikimedia CAT[modificar o codigo]

Bon dia, espere que em perdonaràs aquesta intrusió, he vist que sabies català i t'escric així ja que no sé aragonés (perdó!). Sóc Claudi Balaguer (Usuari Capsot de la Viquipèdia catalana i del Viccionari occità) i faig una campanya de suport com a membre de l'Associació "Amical de la Viquipèdia" que mira d'esdevenir un Chapter (una mena de superestructura entre les Viquipèdies i la Wikimedia Foundation) però que per ara no ho ha aconseguit ja que no té (un) estat. Si et sembla que la nostra causa és justa (tens més informació a la meua pàgina occitana) pots enganxar la plantilla Wikimedia CAT (l'he feta jo mateix soles ja que Manuel té massa faena, perdoneu-me les errades i corregiu si teniu temps i cor) a la teua pàgina i/o firmar el llistat de Members and Supporters a partir de l'enllaç de la plantilla. Que et vaja tot bé, et desitge tot lo més bo i milloret i una progressió excel.lent per a la vostra Viquipèdia. Fins una altra, molt bon estiu! Claudi Balaguer/Capsot 13:57 29 chul 2010 (UTC)[responder]

Cabecera val[modificar o codigo]

Asinas ;-D ... sí que funcionaba... pero a mas de cambeyar o nombre tamién bi ha que amostrar-lo con "class="hiddenStructure{{{cabecera|}}}" y con o "{{#if:"... ye que istas plantillas mas modernas que soi fendo en zaguerías incluyen totz os campos opcionals...asinas se puet por eixemplo no meter o campo cabecera (permiten a opcionalidat)... agora i son os dos campos "capital" y "cabecera", asinas que ya puetz meter-los en os articlos que funcionarán qualsiquiera d'os dos y se puet meter la un u l'atro u os dos... como quieras :-) --Willtron (?) 14:36 4 oct 2010 (UTC)[responder]

Municipios auxiditos[modificar o codigo]

Ola! Aproveitando que teneba que fer una modernización d'a tabla de municipios d'Aragón (asinas de bien ha quedau :-D) He meso a posibilidat de trigar o tipo d'entidat (con o campo "entidat") que apareixe en a cabecera d'a tabla (a on que diz "Municipio d'Aragón")... asinas metendo-ie "Municipio auxidito" tamién nos sirve ta fer tablas ta municipios historicos (por eix. Alto Sobrarbe). Tamién he encluyiu o campo "capital" ta o caso en que o municipio no se diz igual que a capital (A Fueva, Alto Sobrarbe, Val d'Echo...) a mas de nuevos campos como "alcalde", "patrón" y "fiestas" (si creyes que cal meter belatro campo di-me-ne :-P)... y d'atra man, en a categoría de "Municipios auxiditos" he quitau Malpica d'Arba y atro mas que amaneixeba porque no sé si será millor meter nomas en ista categoría entidatz que ya no existan como tal... quiero decir como os articlos que tu hebas feito que son entidatz que actualment ya no se refieren a dengún nuclio y no meter nuclios que antis yeran capital de municipio por decir-lo asinas... mas que mas porque en realidat si no quasi totz sí muitismos lugars d'Aragón han estau antis mas capitals municipals... y a la fin creigo que se tornaría una categoría una mica inutil :-S. Salut! --Willtron (?) 19:30 16 oct 2010 (UTC)[responder]

Bueno, sí que agora que soi pensando se podría fer un atra categoría si querésenos que estase dentro de "Municipios auxititos d'Aragón" y que estase "Antigas cabeceras de municipios d'Aragón" u bella cosa asinas...ixa si que podría estar una categoría muito más gran en a que se metesen todas as localidatz d'Aragón que estieron capitals municipals y hue perteneixen a un atro municipio y nos permitiría deixar l'atra ta nomas municipios que ya han desapareixiu como tal :-P --Willtron (?) 19:54 16 oct 2010 (UTC)[responder]
Bien, sí "Cabeceras de municipios auxiditos d'Aragón" me pareixe que ye bien porque incluye qualsiquiera d'as posibilidatz que decibas :-P --Willtron (?) 20:26 16 oct 2010 (UTC)[responder]
Sí! ye verdat... yo tamién lo heba pensau... pues ya he feito un chicot cambeyo de color ta distinguir-lo... Con as plantillas istas de cheografía chustament quereba uniformar-las ta tener un codigo de color que permita ascape reconoixer de que tipo d'entidat se trata, incluso sin saber a organización administrativa d'un país... asinas mientres en a wiki espanyola y en l'anglesa por eixemplo todas as entidatz cheograficas son iguals aquí las clasificamos por rans de color... as entidatz de mayor categoría irán siempre en azul (rechions de Francia: Aquitania, CCAA en Espanya: Aragón), as de segunda categoría van en marrón (departamentos de Francia: Perineus Atlanticos, provincias en Espanya: provincia de Zaragoza), as de tercera en gris (en Francia os destritos: Destrito de Pau, en Espanya as comarcas u mancomunidatz: DC Zaragoza, Mancomunidat Central de Zaragoza), as de quatrena categoría en verde (en Francia serían cantons: Cantón de Pau Este y en Espanya destritos u divisions menors: Delicias (Zaragoza)) y dimpués serían as entidatz de menor categoría, dende agora en rosa (comunas en Francia: Pau, municipios en Espanya: Zaragoza) y ta rematar atras entidatz menors, que irían en amariello claro (entidatz menors y localidatz: Casetas)... y isto mesmo en totz os estatos, asinas si tu sabes a que color equivale en o tuyo pais una entidat cheografica puetz imachinar-te algo u baixo a qué equivale atra entidat en atro estato :-)... por ixo istos zaguers meses soi con a estandarización de plantillas que ye tan important ta dar uniformidat a totz os articlos :-P --Willtron (?) 22:32 16 oct 2010 (UTC)[responder]

A Nata[modificar o codigo]

Ah... bien, ye que no lo sabeba y pensaba que sería o mesmo caso que con A Cinca... pues alavez puedes esfer as mias modificacions y deixa-lo como yera antis --Willtron (?) 21:15 16 oct 2010 (UTC)[responder]

Brumbeat 2010[modificar o codigo]

Hola Lascorz: (abans de res perdona per no dirigir-me en aragonès). Gracies per venir a la viquitrobada, personalment en feu molta il·lusió que comptéssim amb uns quants representants de la Biquipedia. Del 3 al 5 del proper mes de Novembre a Barcelona es farà el Drumbeat festival, Wikimèdia i Amical Viquièdia munten en el festival una "paradeta". El festival es de pagament però com a "organitzadors" podem reclutar voluntaris els quals tenen entrada lliure per els 3 dies a canvi de fer un "voluntariat" d'unes 4 hores de durada. La persona d'amical que ho coordina es la Barcelona. Si us interessa podeu posar-vos en contacte amb ella. --Mafoso 10:22 26 oct 2010 (UTC)[responder]

saludos dende la comuna[modificar o codigo]

Ebro m´ha aduyau a fer-me la mia cuenta.Querrí aduyar a fer es articlos de mitolochia de sobrarbe.--Cullebra-diamant 22:32 17 avi 2010 (UTC)[responder]

Buena ideya[modificar o codigo]

Esto de fer categorías de municipios d'Aragón que celebran o Santo XXX ye buena ideya por dos razons a) Aduya a aragonesizar os articlos d'os santos b) Da un empentón a rematar con os articlos d'os santos principals en Aragón.--EBRO 15:43 21 avi 2010 (UTC)[responder]

Feliz navidad[modificar o codigo]

Buenas Lascorz. Te escribo para desearte una feliz navidad y un próspero año nuevo. Chabi