Salaria fluviatilis

De Biquipedia
Ir a la navegación Ir a la búsqueda
Salaria fluviatilis
Blennie d'eau douce-Salaria fluviatilis.JPG
Un eixemplar de Salaria fluviatilis
Estato de conservación
Status iucn2.3 LC.svg
Seguro (IUCN)
Clasificación scientifica
Reino:
Animalia
Filo:
Chordata
Clase:
Actinopterygii
Orden:
Perciformes
Familia:
Blenniidae
Chenero:
Salaria
Especie:
S. fluviatilis
Descripción
Salaria fluviatilis
Asso, 1801

Salaria fluviatilis (Asso, 1801) ye una especie de peix d'augua dulza de la clase Actinopterygii, orden Perciformes y familia Blenniidae, la sola especie d'augua dulza d'esta familia. Presenta una distribución circummediterrania y fue descrito scientificament por primera vegada por lo naturalista aragonés Ignacio Jordán Claudio de Asso y del Río.

Zoonimia[editar | editar código]

No se conoix lo nombre que tenió en aragonés quan se charraba en arias de la Depresión de l'Ebro a on encara se troba u quan se distribuiba como abundant por endreituras a on encara se charra aragonés. En catalán de Nonasp li dicen burret, denominación que en catalán s'aplica tamién a los blenidos d'augua salada.

Distribución cheografica[editar | editar código]

Presenta una distribución tipicament circummediterrania, trobando-se en ríos y zonas humidas de tierras que rodeyan la Mar Mediterrania: Val de l'Ebro, Catalunya, Occitania, Suiza, Italia, Croacia, Montenegro, Albania, Grecia, Turquía, Siria, Chordania, Liban, Israel, Alcheria y Marruecos. Tamién se troba en Portugal.

En Aragón se puet u podeba trobar en los ríos Ebro (incluitos los entibos de Mequinenza y Ribarroya), Matarranya, Guadalop, Cinca, y los suyos afluents Guatizalema, Alcanadre, Flumen, Susía, Isuala y Vero. Tamién se troba en la Canal Imperial d'Aragón y la Cequia de Pina d'Ebro.[1]

Conservación[editar | editar código]

Encara a ran global no ye en periglo de desaparición, en la Val de l'Ebro ye cada vegada mes escaso, trobando-se en pocos puestos.

Las accions humanas que amenazan la suya existencia son la destrucción de l'habitat, la extracción de gravas, la extracción d'augua, la canalización de los ríos, las entibaderas y la contaminación de los ríos que produce eutrofización[2]

La conservación de Salaria fluviatilis influye en la conservación de Margaritifera auricularia, bivalvo d'augua dulza que presenta una etapa de lo suyo ciclo biolochico como parasito en las branquias d'este peix.

Referencias[editar | editar código]

  1. Manuel Alcántara Las almejas de agua dulce en Aragón: Margaritifera auricularia y otros bivalvos De la edición, Consejo de Protección de la Naturaleza de Aragón [1]
  2. IUCN (en)

Vinclos externos[editar | editar código]