Turdus

De Biquipedia
Ir a la navegación Ir a la búsqueda
Turdus
A Songthrush standing on a log.jpg
Turdus philomelos
Denominacions populars
Tordas, tordos, charlos, charros, charras, merlas
Clasificación scientifica
Dominio:
Eukaryota
Reino:
Animalia
Filo:
Chordata
Clase:
Aves
Orden:
Passeriformes
Familia:
Turdidae
Chenero:
Turdus
Descripción
Turdus
LINNAEUS, 1758

Turdus (L., 1758) ye un chenero d'aus en a orden Passeriformes y a familia Turdidae, que coincide alto u baixo con o conchunto d'especies de paixaros que en aragonés se diz «tordas» u «tordos». As especies an que os masclos tienen una color de tot negra reciben o nombre popular de «merlas».

Descripción[editar | editar código]

As especies que fan parte d'o chenero Turdus son paixaros de selva, que viven en puestos con vechetación abundant y que i haiga árbols. Tienen colors marrons, grisas u negras, con a pancha más clara en muitos casos y plena de piquetas de color.

Tipicament mesuran entre 20 y 30 centimetros de largaria, por entre 30 y 50 d'amplaria d'alas. Son buenas voladeras, pero por preferir habitatz forestals se mueven a sobén brincando de branca en branca. De regular fan o niedo alto en os árbols, con branquetas y hierbas bien trenadas en o forcallo de dos ramas, u si no bien amagau entre una barda.

Son aus cantarigas, y fan cantas melodiosas y diversas. Bellas especies arriban a imitar as vocalizacions d'atras aus y animals.

Alimentación[editar | editar código]

Os paixaros Turdus son omnivoros, anque prefieren os invertebraus como cucos, larvas d'insecto, arainas, miriapodos y muit especialment os limacos y os caragols. S'ha descrito que qualques especies de Turdus se sienten atraitas por as luminarias que fan as antenas d'os moluscos infectaus por un parasito.

Tamién minchan lulos, como bayas, y simients. Espontaniament se'n puede veyer picando en a fruita, en fruitos chicos como a ceresa, d'as que en pueden malmeter muitas.

Especies[editar | editar código]

Se veiga tamién[editar | editar código]

Vinclos externos[editar | editar código]