Merla

De Biquipedia
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Masclo de merla común (Turdus merula).

Merla (d'o latín <MERŪLA, con o mesmo significau) ye o nombre común que reciben en aragonés as especies de tordas con color de plumas negra de tot y pizco amariello u narancha vivo, lo menos en un d'os dos sexos, que gosa estar o masclo.

As fembras, anque pueden no tener colors tan sinyaleras, son marrons de tono tamién prou igualau por tot lo cuerpo, a diferencia d'a mayoría d'especies d'o chenero Turdus que, a más de no tener un dimorfismo sexual tan platero, combinan normalment partes de cuerpo de color lisa con atras sembradas de piquetas.

En Aragón, a denominación de merla s'aplica más que más a la especie Turdus merula, que ye especie común en as selvas, sotos y parques d'a Peninsula Iberica como tamién por a resta d'Europa.

Se veiga tamién[editar | modificar o codigo]