N-260

De Biquipedia
(Reendrezau dende Carretera nacional 260)
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Recorriu d'a carretera N-260.

A carretera nacional 260 u N-260, tamién dita Eixe Pirinenco[1], ye una carretera d'o rete nacional de l'Estau espanyol que trescruza o Pirineu dende o municipio catalán de Portbou dica la ciudat aragonesa de Samianigo, aon que converche con a N-330.

Recorriu[editar | modificar o codigo]

Cartel aon s'anuncia la N-260.

A N-260 escomienza en a muga con Francia en o municipio costero de Portbou (Chirona) y emprende ta Figueras por Llançà y Garriguella. En Figueras tien enlaces con a N-II y con l'Autopista d'a Mediterrania AP-7. Contino, sigue ruta ta l'interior y esnaviesa por Navata y dende Besalú dica Olot ye desdoblada como A-26.

Pasa por Vallfogona de Ripollès y Ripoll, aon que enlaza con a C-17 y con a N-152, con a cual comparte o trazau dica Puigcerdà, y dimpués contina de camín ta la provincia de Lleida.

En a provincia de Lleida i dentra por Bellver de Cerdanya y contina por El Pont de Bar dica la Seu d'Urchel. En la Seu tiene enlace con a N-145 que enfila ta Andorra. Dimpués, se'n va ta Vilamur, Sort, Gerri de la Sal, la Pobla de Segur, Senterada y Sarroca de Bellera. En el Pont se troba con a N-230 que comunica la ciudat de Leida con a val d'Arán, y s'achuntan as dos pa fer camino paralelo a la Noguera Ribagorzana dica que se desepara y la N-260 penetra en a provincia de Uesca por o termin municipal de las Pauls.

Esnaviesa por o coll de Fadas en o termin de Bisagorri y alavez dentra en a val de Benás por o mont d'Urmella y va ta Castilló de Sos. En Castilló se mete en o congosto de Ventamillo, tot seguindo la Esera, dica Seira y Campo. En os arredols de la villa de Campo s'esbarra de camín ta Sobrarbe por la Foradada d'el Toscar, mientres que a calzada principal que sigue ta Graus se transforma en l'A-139.

A N-260 por Sarroca de Bellera (Pallars, Lleida).

Trescruza o collau de Foradada y esnaviesa por a Fueva en paralelo con a sierra Ferrera, pasando por debant de a Cabezonada, Sant Per de Toledo d'a Nata y Fuendecampo, sigue de camín ta l'Aínsa por Arro, Usana y Banastón. En a villa de l'Aínsa trescruza la Cinca y forma o cruce con l'A-138.

De l'Aínsa marcha ta Boltanya y dimpués ta Fiscal seguindo l'Ara, pasando por a cerrada de Chanovas y os túnels de Baluport. Pasa por la Velilla, la Cort, Santolaria d'Ara y Arresa. En Fiscal se desdobla, y mientres que o trazau principal remonta o barranco de Sant Salvador y forma la variant Yebra-Fiscal de nueva construcción, un segundo camal (que enantes yera o solo que i habeba) sigue ta Sarvisé, Broto y Torla y dimpués cruza o puerto de Cotefablo baixo la denominación de N-260a, y se'n va dimpués ta Biescas por Yesero.

O trazau principal ingresa agora en l'Alto Galligo por os túnels que han foradau a sierra de Canciás, por debaixo d'o puerto de Petralba. A N-260 pasa alavez por a val de Basa entre Fandiello y Orús, plega en Sant Chulián de Basa y Yebra, y remata en a boca d'a val en o barrio d'o puent de Samianigo, aon que s'achunta con a N-330 pa seguir ya de camín ta Chaca con ixe atro nombre.

Puntos problematicos[editar | modificar o codigo]

Anque a carretera ha seguiu inversions y milloras considerables, como pasó en 2012 con a inauguración d'a variant Yebra-Fiscal que redució considerablement o trafico por o túnel de Cotefablo, tiene encara numerosos puntos en os que se demanda milloras. En Aragón son destacables:

Referencias[editar | modificar o codigo]

Se veiga tamién[editar | modificar o codigo]