Lastra (orografía)

De Biquipedia
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Este articlo tracta sobre las lastras u liestras que son baixants en a montanya. Ta la barbeta d'as espigas de cerials se veiga Liestra.
Una lastra

Una lastra (con variants foneticas liestra /'ljestra/~/'ljiastra/ u llestra /'ʎestra/) ye una versant de montanya de pendient prolargato y vechetación de matullar u sin guaires árbols, que son chicoz y se troban esparzos, con un suel poco profundo y a on que a penya se troba a poca distancia d'a superficie. O termino «lastra» s'emplega muito ta referir-se a puestos a on que o monte no ye cultrable, y per ixo se gosa emplegar-los solo que ta paixentar-ie o bestiar.

Toponimia[editar | modificar o codigo]

En l'Alto Aragón bi'n ha muita presencia toponimica: «Lastra» en Selgua, Triste, Xabarrella, Fanyanars y Polinyino, «Lastras» en el Tormillo, Alcubierre y Pertusa, «Lastrona» en Orna de Galligo, «Lastres» en Caserras. En a provincia de Zaragoza, i trobamos «Lastra» en Cosuenda y Lumpiac, «Lastras» en Exaulín, Quinto y Casp, («Lastras d'el Pallaruelo» y «Lastras d'el Plan de l'aira»). En o sud d'a provincia de Navarra bi ha microtoponimos tipo «Lastra» u «Lastras» dica en Viana.[1] En a provincia de Teruel tenemos a «sierra de la Lastra» y as «Lastras de San José», important chacimiento arqueolochico d'Albalat de l'Arcebispe sobre un estrato de piedra d'arena d'edat terciaria con capuzamiento de bels 30 graus.

Se veiga tamién[editar | modificar o codigo]

Referencias[editar | modificar o codigo]

  1. (es) Juan Antonio Frago Gracia: Toponimia navarroaragonesa del Ebro (V) yermos y pastizales. Archivo de filología aragonesa nº XXXVIII. 1986. pp. 105-107.