Milvus migrans

De Biquipedia
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Milano negro
Milano negro
Milano negro (Milvus migrans)
Estato de conservación

Seguro.
Dominio: Eukaryota
Reino: Animalia
Filo: Chordata
Clase: Aves
Orden: Accipitriformes
Familia: Accipitridae
Subfamilia: Milvinae
Chenero: Milvus
Especie: M. migrans
Milvus migrans
Boddaert, 1783
Aria de destribución
Narancha: Estiu. Verde: Tot l'anyo. Azul: Hibierno.

O milano negro (Milvus migrans (Boddaert, 1783)) ye un au de presa d'a familia d'as accipitridas, subfamilia d'as milvinas.

Tiene habitos mas migradors que no altras especies de milanos (o suyo nombre cientifico significa «milano migrador» en latín) en viachando cada anyada cientos de quilometros d'entre os suyos puestos d'hibernada y os d'estiache. En a Peninsula Iberica ye una especie que nomás i estiva, y no existe garra poblacions residents en tot Europa, anque se i reproduz. En a epoca estival, de marzo a setiembre, ye a especie de milano mas numerosa en Aragón, superando en numer a os Milvus milvus que i residen de perén. En hibierno, marchan ta l'Africa subsahariana.

Descripción[editar | modificar o codigo]

Ye un au d'entre 47 y 56 cm, a suya coloración ye marrón fusca cheneral con a capeza mas claro y a parte de baixo d'una color mas royo. En volido s'identifican por a color mas fusca que la resta de aus de presa, y por a lonchitut d'as alas. A coda remata en recto.

Nombres populars[editar | modificar o codigo]

En Cinco Villas ye conoixita como esparvero y abadejo.[1]

Alimentación[editar | modificar o codigo]

Ye una au que no goza estar buena cazataire por o que a suya alimentación ye principalment d'animals viellos, con feridas o directament de carnuz, ye un au frequent en os cursos de rios y verteders alimentando-se de peixes muertos y despullas. Tamién ye frequent a suya aparición en lugars poblaus ta aconseguir cazar polletz de gurrions y atros muixons.

Imáchens[editar | modificar o codigo]

Se veiga tamién[editar | modificar o codigo]

Referencias[editar | modificar o codigo]

  1. BLASCO ZUMETA, Javier, Guía de Aves de las Cinco Villas; Ed ADEFO (Asociación para el desarrollo y fomento de las Cinco Villas), Exeya d'os Caballers, 2009. ISBN 978-84-8321-971-3

Vinclos externos[editar | modificar o codigo]