Sant Miguel Arcánchel

De Biquipedia
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Sant Miguel

Sant Miguel Arcánchel, de Guido Reni

Información personal
Nombre Sant Miguel
Apodo: {{{apodo}}}
Naiximiento
Muerte
Información relichiosa
Festividat 29 de setiembre
Venerau en
Simbolochía {{{simbolochía}}}
Patronache cuantas relichions
Centro de pelegrinache {{{puesto pelegrinache}}}
Ordens {{{orden}}}
Beatificación {{{beatificación}}}
Canonización
Qüestions {{{qüestions}}}

Sant Miguel Arcánchel (en hebreu מיכאל Mîkhā’ēl, "Qui como Dios?"; en griego Μιχαήλ Mikhaíl; en latín Michael; en grabe ميكائيل, Mikha'il) ye seguntes la tradición cristiana y chodiga lo cabo de los Exercitos Celestials y, doncas, principe de los anchels.

Pa los hebreus ye lo protector d'Israel y patrón de la sinoga, manimenos los cristianos lo consideran como patrón y protector de la Ilesia Universal y primero de los siet arcánchels, visorrei de lo cielo, acompanyant de las almas en la eternidat y vencedor de Lucifer. Por este feito en l'arte lo representan como un ánchel con una armadura de cheneral romano amenazando con una espata u lanza a un dragón u a lo diaple. En a simbolochía cristiana, ye important o suyo papel en o Chudicio Final, exercindo un papel pareixito a lo papel de bellas divinidaz en atras relichions, como Toth en l'Antigo Echipto. O culto a Sant Miguel Arcánchel parixe que naixió en a Ilesia Copta en Echipto arredol d'o sieglo I y fácil que en ixas envueltas se producise un sincretismo con as creencias d'a mitolochía echipciana respective d'a psicostasi.[1]

Seguntes la tradición cristiana, l'arcánchel li s'apareixió a Santa Chuana d'Arco, a Santa Margalida, y tamién lo 13 d'octubre de 1884 a lo Papa León XII, qui tenió la experiencia de veyer a Satanás y los suyos diaples desafiando a Dios y como Sant Miguel y los suyos exercitos amanixioron pa esclafar y chitar ta lo infierno a las tropas infernals.

Bi ha muitas representacions artisticas con l'arcánchel Miguel, destacando-ne una estatua de bronce en lo cabalto de lo castiello de Sant'Angelo de Roma. A mes ye lo santo patrón de muitismas poblacions y endreitos.

La suya fiesta ye lo 29 de setiembre. En idioma aragonés l'agüerro se diz tamién "Sanmigalada" por ixe día. En a baixa Edat Meya la confrairía de pelaires de Teruel se refundó baixo l'advocación de Sant Miguel Arcánchel.[2]

Lugars que celebran Sant Miguel Arcánchel en Aragón[editar | modificar o codigo]

Retablo en a ilesia de San Miguel d'os Navarros en Zaragoza.

Vinclos externos[editar | modificar o codigo]

Referencias[editar | modificar o codigo]