Datos (Comunidat de Daroca)

De Biquipedia
Ir a la navegación Ir a la búsqueda
Datos
Localidat d'Aragón
Entidat
 • País
 • Provincia
 • Comarca
 • Municipio
Lugar
Flag of Aragon.svg Aragón
Flag of Zaragoza province (with coat of arms).svg Zaragoza
Campo de Daroca
Baduls
Población
 • Total

0 hab.

Datos ye un despoblau medieval de la Comunidat de Daroca situau probablement en l'actual termin municipal de Baduls.

Toponimia[editar | editar código]

En un cabo de lo termin municipal de Baduls baixo Santa Catalina y a canto de los termins municipals de Fuent Buena y Villafermosa bi ha una partida de mont que se diz Los Datos, atra que se diz Carradatos ("Carrera cara Datos"), un camín dito Camino Datos y una cequia dita Acequia de Carradatos.

Lo microtoponimo Datos s'estendilla tamién por lo termin municipal de Fuent Buena d'acuerdo con datos catastrals y de rechistro de propiedat. Pascual Madoz mencionó una pardina de Matos situada cerca d'una ermita de Sant Vicent Mártir destruita quan la Guerra de lo Francés.

Historia[editar | editar código]

Lo pareixiu entre la T y la C en determinaus tipos de letras medievals han puesto desorientar a escribans y investigadors, trobando-se las referencias bibliograficas como Datos y Dacos.

La primera mención de Datos como aldeya de Daroca ye de 1205 quan lo bispe de Zaragoza Remón de Castrocol distribuyó las decimas y primicias de todas las aldeyas de Daroca entre las ilesias de Daroca.

Atra mención se troba en la Bula d'Aleixandre IV de 1260:

...de Retascon, de Nombreuilla menor, de Nombreuilla mayor, de Luecana, de Castelpedres, de Badules, de Datos, de Salce, de Lanzuela,...

En Rationes decimarum Hispaniae (1279-80): Aragón y Navarra se menciona dos vegadas Datos u Dacos chunto con Rubiuelos, que pagaba decimas y primicias a la mesma ilesia de Daroca y compartiba retor[1].

Nombre Villa maior, fratrum Hospitalis, Sepulcri est. / Item a vicario de Luetana, nichil quia non ascendit. / Item a vicario de Villa Dolz / Item a rectore de Badules / Item a rectore de Datos et Roviolos / Item a vicario de Salze
Item pro primicia de Nombre vila / Villa Dolz, Badules /Item pro primitia de Dacos et Roviolos / Salze / Item pro primitia de Lançuela...

Referencias[editar | editar código]

  1. (es) José Rius Serra: Rationes decimarum Hispaniae (1279-80): Aragón y Navarra. CSIF 1946.

Se veiga tamién[editar | editar código]