Sant Miguel Arcánchel

De Biquipedia
(Reendrezau dende Arcánchel Sant Miguel)
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Sant Miguel

Sant Miguel Arcánchel, de Guido Reni

Información personal
Nombre Sant Miguel
Apodo: {{{apodo}}}
Naiximiento
Muerte
Información relichiosa
Festividat 29 de setiembre
Venerau en
Simbolochía {{{simbolochía}}}
Patronache cuantas relichions
Centro de pelegrinache {{{puesto pelegrinache}}}
Ordens {{{orden}}}
Beatificación {{{beatificación}}}
Canonización
Qüestions {{{qüestions}}}

Sant Miguel Arcánchel (en hebreu מיכאל Mîkhā’ēl, "Qui como Dios?"; en griego Μιχαήλ Mikhaíl; en latín Michael; en grabe ميكائيل, Mikha'il) ye seguntes la tradición cristiana y chodiga lo cabo de los Exercitos Celestials y, doncas, principe de los anchels.

Pa los hebreus ye lo protector d'Israel y patrón de la sinoga, manimenos los cristianos lo consideran como patrón y protector de la Ilesia Universal y primero de los siet arcánchels, visorrei de lo cielo, acompanyant de las almas en la eternidat y vencedor de Lucifer. Por este feito en l'arte lo representan como un ánchel con una armadura de cheneral romano amenazando con una espata u lanza a un dragón u a lo diaple. En a simbolochía cristiana, ye important o suyo papel en o Chudicio Final, exercindo un papel pareixito a lo papel de bellas divinidaz en atras relichions, como Toth en l'Antigo Echipto. O culto a Sant Miguel Arcánchel parixe que naixió en a Ilesia Copta en Echipto arredol d'o sieglo I y fácil que en ixas envueltas se producise un sincretismo con as creencias d'a mitolochía echipciana respective d'a psicostasi.[1]

Seguntes la tradición cristiana, l'arcánchel li s'apareixió a Santa Chuana d'Arco, a Santa Margalida, y tamién lo 13 d'octubre de 1884 a lo Papa León XII, qui tenió la experiencia de veyer a Satanás y los suyos diaples desafiando a Dios y como Sant Miguel y los suyos exercitos amanixioron pa esclafar y chitar ta lo infierno a las tropas infernals.

Bi ha muitas representacions artisticas con l'arcánchel Miguel, destacando-ne una estatua de bronce en lo cabalto de lo castiello de Sant'Angelo de Roma. A mes ye lo santo patrón de muitismas poblacions y endreitos.

La suya fiesta ye lo 29 de setiembre. En idioma aragonés l'agüerro se diz tamién "Sanmigalada" por ixe día. En a baixa Edat Meya la confrairía de pelaires de Teruel se refundó baixo l'advocación de Sant Miguel Arcánchel.[2]

Lugars que celebran Sant Miguel Arcánchel en Aragón[editar | modificar o codigo]

Retablo en a ilesia de San Miguel d'os Navarros en Zaragoza.

Vinclos externos[editar | modificar o codigo]

Referencias[editar | modificar o codigo]