Sierra de Solorio

De Biquipedia
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Sierra de Solorio
Parque eolico en lo termin municipal de Maranchón, cerca de Clares.
Cheografía
Cordelera {{{cordelera}}}
Sector {{{sector}}}
{{{tpran}}} {{{ran}}}
Maxima altaria 1366 m
Cimas importants Alto de San Sebastián.
Largaria
Amplaria
Superficie
Vértiz cheodesico
Subsistemas
Administración
Estau
País Aragón
Castiella
comarca Comunidat de Calatayú
Sinyoría de Molina-Alto Tajo
Tierra de Medinaceli
Cheolochía
Edat Churasico, Cretacio.
Materials Calsineras.
Tipo Orochenesi.
Mapa

La sierra de Solorio ye una sierra de lo Sistema Iberico con dirección Este-Ueste y situada a l'ueste de lo río Piedra, a lo norte de las parameras de Molina y la Sierra de Selas, a l'ueste de Sierra Ministra y a lo sud de la fondada de Fariza, cabo este de la cuenca d'Almazán.

La suya versant norte desaugua enta lo río Xalón, la suya versant sud desaugua enta lo río Mesa, que prene una dirección nord-este y enta lo río Tajuña, que prene una dirección enta l'ueste.

La superficie de la Sierra de Solorio perteneixe a las provincias de Zaragoza, Guadalachara y Soria. En la provincia de Zaragoza la superficie de la sierra de Solorio perteneixe a los termins d'Alconchel de Fariza, de Cabrafuent, de Sisamón, de Cetina, d'Ibdes, de Charaba y de Calmarza. En la provincia de Guadalachara perteneixe a los termins municipals d'Algar de Mesa, de Villel de Mesa, d'Establés y de Maranchón. En la provincia de Soria ye en lo termin municipal d'Arcos de Xalón.

Toponimia[editar | modificar o codigo]

En la Peninsula Iberica bi ha uns cuantos toponimos pareixius a Solorio. Plinio lo Viello feba mención d'un Mons Solorius que despartiba la Hispania Citerior y la Hispania Ulterior y que cualques autors interpretan como Sierra Nevada (Djabal Xulair en fuents andalusís). Bel autor ha interpretau este toponimo de la obra de Plinio lo Viello como una derivación de lo epiteto Solutorio[1] de Chupiter.

En lo concello asturiano de Villaviciosa bi ha una parroquia dita Seloriu, y en la de Llanes unatra dita Celoriu.

Referencias[editar | modificar o codigo]

  1. (es) José Luis Abal: Un sincretismo religioso en la Península Ibérica Júpiter Solutorio-Eaeco. Norba. Revista de arte, geografía e historia, ISSN 0211-0636, Nº 4, 1983 , pachinas 243-262.

Bibliografía[editar | modificar o codigo]


Sierras d'o sector Norte y Ueste d'o Sistema Iberico
Abanto - Achena - Alba - Alcarama - Aleza - Almuerzo - Armantes - Ateca - Bigornia - Bordecorex - Cabezas - Caldereros - Cameros - Cascarrera - Cetina - Corija - Cortado - Cortado Alto - Costanazo - Demanda - Deza - Frontón - Guisema - Hayedo de Santiago - Hontalbilla - Mesa de Cebollera - Ministra - Miñana - Miravalles - Moncalvillo - Moncayo - Montesclaros - Nava Alta - Neila - Parameras de Molina - Pardos - Pégado - Pelada - Peñalmonte - Peñalosa - Perdices - Pica - Picos d'Urbión - San Miguel - Selas - Solorio - Tablado - Tajahuerce - Toranzo - Valdecolleros - Yerga