Río Mesa

De Biquipedia
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Mesa
Administración
Estaus {{{estaus}}}
Territorios Guadalachara
Comunidat de Calatayú
Cheografía
Longaria  km
Altaria d'o naixedero  m
Naixedero Selas
Desembocadura río Piedra
Superficie d'a cuenca {{{cuenca}}} km²
Cabal meyano m³/s
Mapa

Lo Mesa en Aragón

Lo río Mesa naixe en Selas (Guadalachara) y desemboca en lo río Piedra en lo Entibo de la Tranquera[1] en lo termin municipal de Nuévalos.

Dende lo suyo naixedero en lo lugar de Selas, lo río Mesa no traviesa garra lugar dica plegar enta Mochales. En este termin se troba lo parache de lo Tormo, un tormo con gran altaria situato en la metat de la val, que en esta zona ixampla lo cauz. Un poquet auguas ent'alto bi ha una cadreita con una gorga dita El Escalerón, dichos la Penya Cova.

Ye d'escaso cabal y los suyos solos afluents son rigachuelos que no mes levan augua que en primavera. Baixa seco las anyatas de sequera en la zona de lo Tormo entre Anchuela y Mochales y entre Calmarza y Charaba. En este zaguer lugar recibe augua procedent de las suyas fuents termals.

Fauna[editar | modificar o codigo]

Bi ha truitas, y i pueden quedar encara loiras.

Referencias[editar | modificar o codigo]

  1. (es) Prensa Diaria Aragonesa: Los ríos de Aragón. El Río Jalón. El Periódico de Aragón, Diputación General de Aragón, 2005, p 42

Vinclos externos[editar | modificar o codigo]


Afluents d'o río Piedra
Marguin izquierda Mesa
Marguin dreita Regachos | Ortiz