Ribagorza baixa

De Biquipedia
(Reendrezau dende Ribagorza Baixa)
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Penya de Graus, con pins bordes sobre almendrón.

Ribagorza baixa ye la mitat meridional de la comarca de Ribagorza. Corresponde a una zona baixa montanya mediterrania con vals, riberas, fondonadas y foyas entre las sierras exteriors pirenencas y la cuenca de Graus-Tremp, a lo sud de las primeras sierras interiors pirenencas de Turbón y Cis.

Lo clima ye mediterranio continental, lo que permite una vechetación natural de carrascals y pinars de pin borde (Pinus halepensis), en los fondons de las vals. Lo clima mediterranio permite lo cautivo de la olivera y los cerials.

Toponimia[editar | modificar o codigo]

Las referencias tradicionals mes antigas en aragonés ribagorzano y chistabín son con l'adchectivo baixa postposau a lo toponimo,[1] d'acuerdo con l'orden tradicional de los adchectivos en las luengas iberorromanicas:

En Ribagorza baixa...Tierras pardas.../Oliveras y huebras Benabarre.../Callizos y puyadas...Aquelarres.[2]

Referencias[editar | modificar o codigo]

  1. (es) VICENTE DE VERA, Eduardo: Textos en grausino (1904-1985). Zaragoza, Deputación Cheneral d'Aragón (col. «O pan de casa nuestra», 3), 1986. p 62 p 201 p 203
  2. (an) DUESO LASCORZ, Nieus Lucía: Al canto'l Zinqueta. Poemas en Chistabín. Consello d'a Fabla Aragonesa, 1984. p. 54.

Bibliografía[editar | modificar o codigo]