Carrascal

De Biquipedia
Ir a la navegación Ir a la búsqueda

Un carrascal[1][2], carrascar u carrascosa ye una selva u matical a on predomina la carrasca. Ye la forma arquetipica de vechetación mediterrania.

Lo carrascal climax ye una selva a on lo estrato arborio deixa pasar prou luz pa que se desembolique un matical u estrato arbustivo denso. Ixe estrato arbustivo se queda quasi tota la luz y no deixa que se desembolique un estrato herbacio contino.

En la Peninsula Iberica bi ha muitas clases de carrascals con diferents especies acompanyants seguntes lo clima y suelo.

En la toponimia los carrascals amaneixen con parabras como carrascal u cercito (de lo latín QUERCETUM) en arias aragonesoparlants. En atras zonas de la peninsula a parte de carrascal, tamién amaneixen como carrasqueta (en Alcoi) u carrascosa.

Referencias[editar | editar código]

  1. (es) María Pilar Benítez Marco L'ansotano. Estudio del habla del Valle de Ansó, Gubierno d'Aragón, 2001, ISBN 9788477538554, p.291
  2. (es) José Manuel Vilar Pacheco Léxico y cultura popular de la Sierra de Albarracín, Centro de Estudios de la Comunidad de Albarracín, 2008, ISBN 978-84-691-1474-2, p.112