Penya d'el Cuervo (sierra de Mont Albán)

De Biquipedia
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Este articlo tracta sobre una penya d'el Cuervo que bi ha en la sierra de Mont Albán entre La Foz de la Viella y Chosa, pa los atros toponimos penya d'el Cuervo, se veiga penya d'el Cuervo (desambigación).
Penya d'el Cuervo
Peña del Cuervo
Situación
Situación Entre Chosa y La Foz de la Viella (Teruel)
Latitut
Lonchitut
Vértiz cheodesico
Cheografía
Cordelera Sistema Iberico
Sierra Sierra de Mont Albán
Macizo
Altaria 1.023 m
Alpinismo
Primera puyada
Ruta mas fácil Dende La Foz de la Viella
Mapa

La penya d'el Cuervo (en castellano peña del Cuervo) ye una cima de 1.023 metros d'altaria de la sierra de Mont Albán situada entre los termins municipals de Chosa y de La Foz de la Viella, en la provincia de Teruel.

Toponimia[editar | modificar o codigo]

L'oronimo penya d'el Cuervo ye transparent en aragonés, nombra una especie animal que dondeya por la penya,[1] y se torna a trobar en atras sierras cercanas.

Se fa mención d'esta penya d'el Cuervo en la versión latina de lo "Fuero de Teruel".

...et Fontem Ferratam ad collen in antea, sicut vertunt aque, ad collatum et infra Torreziella ad Fontem Ferratam et deinde infra Securam et Villam Novam per medium montem et exiit ad Moralem que es tota nostra, et deinde ad vallem quod dicitur de Cogorro per serram superius usque ad canatam de Armillis et ad sierram de Alcofoll et ad cabescum de Pozuelo et deinde per vallem al villarem de Junqueras et per serram de Cortes usque ad Ovonciello et per serram ad Pignam Corvi et per covas Sancti Dominici, que sunt nostre, sicul exiit ad Fontem Salicis et ad Villarem Rubeum et ad podium Petri Eximeni et ad Pignam de Cit, usque ad serram de Utrillis,...

En lo "fuero romanz de Teruel" se nombra con la forma en aragonés:

et Fuent Ferrada por el Collado adelant assín como ujerten las aguas al Collado, entroa Torreciella et a Fuent Ferrada, et de allí adelant entroa Segura et a Ujlla Nueua por medio el mont, et ixe al Moral, la qual es toda nuestra, et de allí adelant al ual que es dicho del Cogorro, por la sierra asuso entroa la Cannada de Armiellas, et ixe a la Sierra de Alcofol et al Cabeço del Pozuelo, et de allí adelant por el ual entroa'l Ujllar de lunqueras et por la Sierra de cortes entroa Ouonciello et por la sierra que ixe a la Penna del Cueruo, et por las Cueuas de Sancto Domjngo, que son nuestras, et assin como ixe a la Fuent del Salze et al Ujllar Ruujo et al Poyo de Peydro Ximeno et a la Penna del Cit entroa la Sierra de Utriellas,...

Referencias[editar | modificar o codigo]

  1. (es) José Ángel Urzay Barrios: Cultura popular de la Comunidad de Calatayud. Arquitectura popular, tradición oral, fiestas y costumbres de la comarca. Tomo I. Centro de Estudios Bilbilitanos, Comunidat de Calatayú, 2006. p. 34.