Mont Albo (sierra de la Virchen)

De Biquipedia
Ir a la navegación Ir a la búsqueda
Mont Albo
Montalbo
Situación
Situación Flag of Aragon.svg Muga entre os municipios d'Aranda de Moncayo, Pomer y Malanquiella (Zaragoza)
Latitut
Lonchitut
Vértiz cheodesico Error d'expresión: carácter de puntuación "{" no reconoixito/0{{{vértiz}}}.pdf {{{vértiz}}}
Cheografía
Cordelera Sistema Iberico
Sierra Sierra de la Virchen
Macizo {{{macizo}}}
Altaria 1.297 m
Primera puyada
Ruta mas fácil
Mapa
Sistema Ibérico.png
Montanya.svg

Mont Albo (en castellán Montalbo) ye un mont de 1.297 metros d'altaria, situau en la sierra de la Virchen, en la provincia de Zaragoza.

Toponimia[editar | editar código]

L'oronimo Mont Albo ye transparent en mozarabe y en l'aragonés medieval preliteriario u anterior a la formación de la scripta medieval. En las luengas ibero-romances se produció una substitución de l'adchectivo qualificativo cromatico d'orichen latín albo por l'adchectivo qualificativo d'orichen francico blanco quan encomenzaba la Reconquiesta,[1] por lo que mont Albo podría estar d'un periodo primerenco d'este proceso historico u anterior igual como Penyas Albas, Castralbo, Mont Albán u Torralba. Se troba documentau en una sentencia dictada por l'infant Don Chaime lo 22 de mayo de 1314:

desde Torre de la Masa según va recto hasta Torre de la Calderuela y de Torre de la Calderuela hasta la cumbre de Mont Alvo, y de allí de cerro en cerro hacia la parte de Malanquiella según vierten las aguas y según se extiende hasta el término de Ciria.[2]

Referencias[editar | editar código]

  1. (es) Jairo Javier García Sánchez: Atlas toponímico de España. Editorial: Arco/Libros, S.L., 2007, p 81, pp 259-260.
  2. (es) Ignacio Pérez-Soba Díez del Corral, Miguel Angel Solá Martín: Los pastos del monte Entredicho (Malanquilla, Zaragoza)una contienda medieval aún viva (1313-2002). Cuadernos de la Sociedad Española de Ciencias Forestales, ISSN 1575-2410, Nº 16, 2003 (Eixemplar dedicau a publicar las Actas de la II Reunión sobre Historia Forestal, pachina 186.

Vinclos externos[editar | editar código]