Alaudidae

De Biquipedia
Ir a la navegación Ir a la búsqueda
Alaudidae
Cotovia-de-poupa (Galerida cristata).jpg
Una cocullada común (Galerida cristata)
Denominacions populars
Alaudidas, alaudidos
Clasificación scientifica
Dominio:
Eukaryota
Reino:
Animalia
Filo:
Chordata
Clase:
Aves
Orden:
Passeriformes
Familia:
Alaudidae

As alaudidas (scientificament, en latín, Alaudidae) son una familia d'aus en a orden paseriformes que comprende diferents tipos de paixaros que se conoix con diferents nombres coloquials como alodas, cuculladas y calandrias.

Descripción[editar | editar código]

De regular, as alaudidas son paixaros de mida chica, d'entre 10 y 23 cm de largo, con colors mimeticas en tonos marrons. A mayoría d'especies tienen en o tozuelo una cresta de plumas que debantan y acochan a voluntat, lo que las fa de buen distinguir.

Son muit capables pa volar, y habitan lo más tipicament en campo ubierto y extensions de hierba, mesmo en campos agricolas, y en zonas semi-deserticas. Son bien adaptadas a desplazar-se por tierra: tienen o dido zaguero d'as zarpetas mas robusto y tierco que atras paseriformes, millor adaptadas a la prensión contra una rama, y no lo gosan poder doblar bien. Por ixa razón s'estiman más posar-se sobre superficies amplas (como una penya, un muro, as latas d'una cleta, una toza, etc.) que alto d'un palo a modo de percha como lo fan atros paixaros.

Solen estar aus muit vivas y cantaderas, y fan cantas sonoras y melodiosas a mayoría d'ellas. As paradas nupcials son vistables, y incluyen exhibicions destacadas de volar y de cantar, de regular sobre o mesmo campo u espacio ubierto que o masclo haiga triau como territorio de reproducción. Ocasionalment se pueden barallar pa desfensar o territorio entre a temporada reproductiva. Tipicament nidifican en o suelo, entre a hierba.

Alimentación[editar | editar código]

As alaudidas son omnivoras y s'alimentan de simients y d'insectos, anque tamién pueden consumir atros productos vechetals como fruitos y follas. A cantidat de cada tipo d'alimento gosa depender de cada especie en particular.

Vinclos externos[editar | editar código]