Sufixo -en(o)

De Biquipedia
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.

O sufixo -eno, u con apocope -én se troba en poquez usos en aragonés, entre éls os numerals ordinals a partir de "cuatren(o)" y dica numeros muito grans. Deriva d'o sufixo -ENU, tampoco no guaire frecuent en latín.

Se troba fosilizau en sustantivos que derivan d'os adchectivos ordinals. Asinas un poltro de 2 u 3 anyadas ye un trenteno en Panticosa, un macho de tres anyadas en Lanuza, y una mula u macho de 30 meses en cheso y ansotano.

Atras palabras a on se troba este sufixo y que no se relacionan con ordinals son: catén, y por probable confusión con o sufixo -ero: faxareno ("faixero" en ansotano) y lomena ("lomera" en Aineto).

As formas con apocope -én se dioron en diferents variants d'aragonés, incluyiu l'aragonés occidental y se documentan entre os restos d'aragonés de Cinco Villas.

Bibliografía[editar | modificar o codigo]