Santiago Paricio Martín

De Biquipedia
(Reendrezau dende Santiago Paricio)
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Santiago Paricio
Información personal
Calendata de naixencia 1985
Puesto de naixencia Zaragoza (Comarca de Zaragoza, Aragón)
Ocupación Filologo y escritor

Santiago Jorge Paricio Martín (Zaragoza, 1985) ye un filologo y escritor aragonés. Licenciato en Filolochía Hispanica por a Universidat de Zaragoza y en Filolochía Catalana por a Universitat Oberta de Catalunya. Ye miembro y mayestro d'aragonés en l'Asociación Cultural Nogará-Religada.

Fillo de pai de Monzón y mai de Santet, ha viviu en diferents lugars, en primeras en Catalunya, y dimpués en Aragón, cosa que se reflecta en buena parte en a suya novela y en a suya vida plurilingüe.

Ha ganau por tres vegadas o Concurso de coplas aragonesas en aragonés organizau por o Concello municipal de Zaragoza. Ganó a X edición d'o premio (2007) con a colección "L'abre d'una vida", escrita en aragonés ribagorzano, a XII edición (2009) con a colección "L'amaneixer", y a XIII edición (2010), por a colección "Nyedo d'ilusión" en aragonés ribagorzano. Tamién ha ganau o prestichioso Premio Arnal Cavero con a suya obra "Fillos d'as luengas. Misión Multilingüismo."[1] Tamién ye coautor d'un libret de cuentos: O reino de l'augua.

Ha feito investigacions lingüisticas sobre l'aragonés ribagorzano, l'aragonés chistabín y l'aragonés medieval de Zaragoza. Ye autor y coautor de mas de 20 articlos de lingüistica y literatura, con o tema principal de l'aragonés, o multilingüismo y as nuevas tecnolochías.

Dende o 15 d'aviento de 2012 ye "Miembro Correspondient" de l'Academia de l'Aragonés,[2][3], colaborando en as fayenas de codificación con dita institución.

Libros[editar | modificar o codigo]

  • 2007: R. Montañés y S. Paricio: O reino de l'augua. Luna: O Limaco Edizions.
  • 2010: S. Paricio: Fillos d'as luengas: Misión multilingüismo. Zaragoza: Gobierno de Aragón. Departamento de Educación, Cultura y Deporte.
  • 2010: V.V.A.A.: O despertar de l'onso. Parolas amagadas. Zaragoza: ARA Cultural.

Articlos[editar | modificar o codigo]

Referencias[editar | modificar o codigo]


Predecesor:
Rubén Ramos Antón
Premio Arnal Cavero
2009
Succesor:
VV.AA. (obra colectiva coordinada por Francho Nagore)