Pui (desambigación)

De Biquipedia
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.

Pui (Pueyo en aragonés) ye a evolución lochica d'o latín PODIUM en catalán ribagorzano y pallarés. Fuera de Ribagorza y Pallars se troba en tot Aragón, tamién en localidaz a on se conoixen toponimos con Pueyo u mesmo alternando con Pueyo en un mesmo toponimo.

Puet considerar-se doncas que ye una forma abreviada que substituye a l'aragonés Pueyo cuan pierde tonicidat en a primera silaba en un toponimo composau de dos palabras u mas. A cuestión si la formación de Pui ye un feito autoctono u un catalanismo-occitanismo no puet resolver-se siempre.

A modo de curiosidat, en francés mantienen a palabra d'orichen occitán pui pa dicir monts volcanicos d'o Macizo Central francés, y tamién atros monts d'ixe macizo encara que no sigan volcanicas.

Lugars con Pui son:

Ilesias u Ermitas con pui son:

Monts u pueyos ditos hue Pui son:

A vegadas a forma Pui ye modificada por metatesi u perda de sonius:

Se veiga tamién[editar | modificar o codigo]