Parque Cultural d'el Río Martín

De Biquipedia
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Parque Cultural d'el Río Martín
Administración
Estato
País Aragón
Comarca Baixo Martín
Cuencas Meneras
Andorra-Sierra d'Arcos
Municipio Mont Albán, Penyarroyas, Torre de las Arcas, Obón, Arcaine, Alacón, Oliet, Arinyo, Albalat de l'Arcebispe
'
Datos chenerals
Nombre oficial '
Atros nombres '
Tipo Parque cultural
Grandaria 252,88 km²
Debantadera 1995
Operador
Vesitants
Estatus


Lo Parque Cultural d'el Río Martín ye situato en los termins municipals de las localidaz de lo tramo meyo de lo río Martín, que son en un sector de la branca aragonesa de lo Sistema Iberico y en lo suyo semontano, que comparten un patrimonio cultural simbolizato por l'arte rupestre levantín y esquematico. Fue creyato en l'anyo 1995. Tien una extensión de 252,88 km².

Las localidaz de lo parque pertanyen a las comarcas de las Cuencas Meneras (Mont Albán, Penyarroyas, Torre de las Arcas, Obón y Arcaine), la Andorra-Sierra d'Arcos (Alacón, Oliet, Arinyo) y Baixo Martín (Albalat de l'Arcebispe).

Lo río Martín y los afluents suyos han feito uns tallos en dirección sureste-nord-este en las calsineras creyando foces que permiten veyer bien las estructuras cheolochicas y ofreixen un buen puesto pa que los habitants prehistoricos d'estas tierras pintasen en los cinglos y covachas.