Timon lepidus

De Biquipedia
(Reendrezau dende Lacerta lepida)
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Timon lepidus

Timon lepidus .
Estato de conservación

Cuasi amenazata
Dominio: Eukaryota
Reino: Animalia
Filo: Chordata
Clase: Reptilia
Orden: Squamata
Familia: Lacertidae
Subfamilia: Lacertinae
Chenero: Timon
Especie: T. lepidus
Timon lepidus
(Daudin, 1802)

Timon lepidus (d'antes Lacerta lepida) ye a especie d'engardaixo mes común en a val d'Ebro, on tradicionalment yera un minchar apreciau. Ye o engardaixo mes gran d'a Peninsula Iberica.

Denominacions vernaclas[editar | modificar o codigo]

As denominacions que recibe a especie Timon lepidus en os Pireneus, depresión d'Ebro y Sistema Iberico son extensibles a especies parexidas y constituyen un problema etimolochico que autors como Coromines han quiesto resolver. Por una banda bi ha denonimacions tipo engardaixo emparentadas con o catalán llangardaix y por atra bi denominacions d'a serie Gardacho-Fardacho que a vegadas van precedidas de al, es u a que s'han quiesto relacionar con l'arabe al-hurdu con un sufixo mozarabe -acho, y que plegan a lo basco gardatxo, por o que dica podrían remontar-sen a lo latín vulgar u a luengas prerromanas.

Se veiga tamién[editar | modificar o codigo]

Vinclos externos[editar | modificar o codigo]