Entibo de Ribarroya

De Biquipedia
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Entibo de Ribarroya

Entibo de Ribarroya
Administración
País Aragón
Catalunya
Estau
Provincia
Comarca Cinca Baixa/Baixo Aragón-Casp
Segrián/Tierra Alta/Ribera d'Ebro
Municipio
Cheografía
Tipo
Orichen
Superficie 20,29 km²
Superficie ha
Altaria m
Longaria 38 km
Amplaria km
Fondura m
Volumen 210 hm³
Hidrografía
Fuent Ebro
Desagüe Ebro
Desagües
Mapa
Entibo de Ribarroya ubicada en Aragón
Entibo de Ribarroya
Entibo de Ribarroya
Situación en Aragón

L'entibo de Ribarroya (en catalán pantà de Riba-roja u embassament de Riba-roja[1], en castellano embalse de Ribarroja) ye un entibo sobre o río Ebro que fa de muga entre Aragón y Catalunya. A entibadera ye situada en o municipio de Ribarroya d'Ebro, en a comarca de Ribera d'Ebro, en Catalunya, y l'entibo, que tien 38 km de largaria, s'estendilla por os termins de La Pobla de Massaluca, en a Tierra Alta; Fayón, en o Baixo Aragón-Casp (a on s'une o río Matarranya), y Mequinenza, en a Cinca Baixa (a on s'unen o Segre y as auguas d'a Cinca), istos dos zaguers en Aragón. Por dencima d'iste entibo, en o río Ebro, se troba l'entibo de Mequinenza (conoixiu tamién como Mar d'Aragón) en Aragón.

A población de Ribarroya ye a primera que se troba o río Ebro en dentrar en Catalunya. L'entibo abastece d'augua potable a las poblaciones de Batea, Vilalba dels Arcs y La Pobla de Massaluca.[2]

L'Ebro pasa a traviés d'una foz entre plataformas tabulars calcarias que han facilitau a construcción d'a entibadera, auguas entalto de Ribarroya d'Ebro. Con una amplaria de casi 40 km, arriba cuasi dica o forcallo con o Segre, ocupa 2.152 ha y tien un volumen de 210 millons de m3. Con un cabal de 900 m3/s, a central hidroelectrica tien una potencia instalada de 262,8 MW.

En 2012 se presentó un prochecto ta construyir una central hidroelectrica reversible en Ribarroya que tendría una potencia de 3000 MW, con coste de 2100 millons d'euros. Ta ello, había que construyir un atro entibo en o lugar de La Fatarella, a o que se bombearía augua dende l'entibo de Ribarroya.[3] En 2015, a manca de presupuesto fació que o prochecto s'albandonara dica l'inte.[4]

Referencias[editar | modificar o codigo]

Vinclos externos[editar | modificar o codigo]