María Pilar Benítez Marco

De Biquipedia
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
María Pilar Benítez Marco
Información personal
Naixida o: 1964
Naixida de: Zaragoza
Ocupación: Filologa

María Pilar Benítez Marco (Zaragoza, 1964) ye una filologa, escritora en aragonés, profesora d'Instituto y d'a Universidat de Zaragoza.

Biografía[editar | modificar o codigo]

En pasar a suya nineza y realizar os suyos primers estudios en Sobrarbe, do tiene as suyas radices familiars, baixa a estudiar ta Zaragoza, ciudat en a que alcanza lo grau de doctora en Filolochía Hispanica, por a Universidat de Zaragoza, an fació a suya Tesi Doctoral sobre l'aragonés ansotano. Prencipió a coordinar en 2006 dende o Centro de Profesors de Uesca lo Proyeuto d'animación arredol d'a luenga y cultura aragonesa. Escritora en aragonés y premiata en muitos concursos altoaragoneses, tiene as suyas radices familiars en Sobrarbe. Ha feito gracias a la colaboración de vecins pandicutos, un amoriquiato manual ta aprender aragonés ambientato tanto lingüisticament como literaria en Pandicosa. En la actualidat, a suya linea de investigación se centra en dar a conoixer os primers estudios sobre l'aragonés y o catalán de Aragón realizatos por mullers dende prencipios d'o sieglo XX dica los anyos sesanta, con especial atención a la fegura de María Moliner.

Obras[editar | modificar o codigo]

D'entre os suyos articlos destacan: "El verbo "haber" como forma no auxiliar en el ámbito aragonés" (1989), "Metodología para la investigación del espectáculo operístico en prensa: el caso del Eco de Aragón" (1989), "Rasgos fonéticos populares en la prensa escrita de Borja" (1992), "Aproximación al estudio lingüístico de los textos del Dance aragonés" (1992), "El Valle de Ansó: un ejemplo de interrelación de los medios físico, socio-económico y lingüístico" (1996), "Chiquez apuntes sobre l'aragonés ansotano dende a soziolingüística" (2006), "Textos inéditos en ansotano de Juan Francisco Aznárez" (2008), "Nieus Luzía Dueso Lascorz: una vida de mujer ejemplar para el aragonés" (2010), "Otra pionera en el estudio del aragonés y del catalán de Aragón: Adoración Solans Cortina (2014) u "El primer trabajo lexicográfico de María Moliner: su contribución al "Diccionario aragonés" del estudio de filología de Aragón (2014).

Libros de Ensayo[editar | modificar o codigo]

  • Contribución al estudio de la Morisma de Aínsa, Instituto de Estudios Altoaragoneses, (1988)
  • Vocabulario y Textos de Tamarite de Litera (de Pedro Grúas Naval), Ayuntamiento de Tamarite de Litera, (1995)
  • L'Ansotano: estudio del habla del Valle de Ansó, Gobierno de Aragón, (2001)
  • Pos ixo. Materials ta aprender aragonés, Comarca Alto Gállego, (2007)
  • María Moliner y las primeras estudiosas del aragonés y el catalán de Aragón, Rolde de Estudios Aragoneses, (2010)
  • El estudio de Filología de Aragón en la Diputación de Zaragoza (1915-1941). Hacia un Centro de Estudios Aragoneses, Edición y Estudio por María Pilar Benítez Marco, Aladrada, (2012).
  • La turolense Áurea Lucinda Javierre Mur: abriendo caminos de mujer. Teruel, Instituto de Estudios Turolenses, (2017).

Novela curta y relatos publicatos[editar | modificar o codigo]

Atros[editar | modificar o codigo]

Vinclos externos[editar | modificar o codigo]


Predecesor:
Manuel Ramón Campo Novillas
Premio de Relatos "Luis del Val"
(en aragonés)

2007
Succesor:
Elena Gusano Galindo