Zebra

De Biquipedia
Zebras
Zebras
Equus quagga chapmanii, zebras de Chapman.
Estato de conservación

Seguro.
Dominio: Eukaryota
Reino: Animalia
Filo: Chordata
Clase: Mammalia
Orden: Perissodactyla
Familia: Equidae
Chenero: Equus
Subchenero: Hippotigris

As zebras u cebras[1] son un grupo parafiletico drento d'o chenero Equus, que mas responde a una denominación popular pa una serie d'especies d'este chenero que no a garra grupo evolutivo (holofiletico) definiu. Con tot y con ixo, bi ha toda una serie d'autors que las consideran como subchenero, que claman Hippotigris.

A denominación zebra ye mas referida pa os equidos que tienen rayas que no pa os altros. Os estudios cheneticos d'as diferents especies d'estos animals demostroron que no bi ha mas vinclo entre ellas que con os caballos y burros. O nombre d'as zebras lis ne dioron os navegants portugueses que primer plegoron ta Africa, basando-se de raso en l'aspecto fisico d'aquellos animals que primero i veyoron, que yera mas pareixito con as enzebras que ellos conoixeban d'Iberia si que con garra altra cosa.

As zebras se conoixe que son encara huei uns d'os equidos mas antigos, mas que mas a zebra de Grevy, y que os altros bi salioron dimpués a partir d'ancestros comuns con caballos y someros. A caracteristica mas rolliguera que cal referir d'as zebras no son que as rayas suyas, que s'alzan como churrumallos por tot lo suyo cuerpo. Son animals d'as grans planas d'Africa porque diz que se estinguioron d'a resta d'os continents. Viven en ramadas en do lo líder ye un masto que ye o solo en aparellar-se. En tiempos de sequera bellos grupos s'achuntan pa emprender migracions que a ormino conciden parcialment con as d'altros animals d'a sabana, como os nyus, pa buscar-se zonas en do i haiga hierba mas verde.

As zebras son grans correderas, y cuan se veyen encorritas de cerca pueden fer maniobras en ziga-zaga pa esbarrar-se. As luitas entre os mastos se fan a muesos y calces. Se conoixe que as zebras son de buen domesticar, y especialment porque belunas d'as especies son resistents a la fizada d'os insectos y a determinadas malotías que estos transmiten, fuoron apreciadas por os mainates colonialistas d'o sieglo XIX en Africa, que i viyoron una oportunidat pa aproveitar-las como animals de carga y d'abríos en do con os mastos y caballos no i feban negocio. A frebera d'este aspecto estió tan important que se gosó plegar que i hesen zebras que tiraban de carruaches en as carreras de Londres, por eixemplo.

Imáchens[editar | modificar o codigo]

Especies y subespecies[editar | modificar o codigo]

Referencias[editar | modificar o codigo]

Vinclos externos[editar | modificar o codigo]