La Molatiella (Anadón)

De Biquipedia
Ir a la navegación Ir a la búsqueda
La Molatiella
La Molatilla
Situación
Situación Flag of Aragon.svg Anadón, (Teruel)
Latitut
Lonchitut
Vértiz cheodesico 49269
Cheografía
Cordelera Sistema Iberico
Sierra Muela d'Anadón
Macizo {{{macizo}}}
Altaria 1247 m
Alpinismo
Primera puyada
Ruta mas fácil Dende Anadón
Mapa
Sistema Ibérico.png
Montanya.svg

La Molatiella (La Molatilla en castellán) ye una penya de 1247 metros d'altaria situada en lo cabalto de lo morrón d'Albas (cabo nordoriental de la muela d'Anadón), en lo termin municipal d'Anadón (Teruel). En lo suyo cabalto bi ha un vértiz cheodesico.

Toponimia[editar | modificar o codigo]

L'oronimo La Molatiella ye una derivación de muela con una terminación -tiella común en la toponimia aragonesa meridional que persiste tras la castellanización como -tilla. Esta terminación s'habría formau por doble sufixación con lo sufixo -iello seguindo a un infixo -at- que se remontaría a un anterior diminutivo -eta,[1] Manimenos Javier Terrado Pablo interpreta que ye un simple refirme de lo sufixo -iello igual como en castellán lo sufixo cognato -illo presenta puede presentar un infixo -ec- (de muela, muelecilla). En tot caso estas formacions son comuns en la microtoponimia de lo sudueste d'Aragón con palabras femeninas bisilabicas terminadas en -a: poyatiella,[2] covatiella,[2] lomatiella,[2] serratiella, vegatiella, ecetra.

Referencias[editar | modificar o codigo]

  1. (es) Juan Antonio Frago Gracia: Toponimia del Campo de Borja. Estudio lexicológico. Institución Fernando el Católico, p. 124.
  2. 2,0 2,1 2,2 (es) Javier Terrado Pablo: La lengua de Teruel a fines de la Edat Media. Instituto de Estudios Turolenses, 1991. p 278.

Vinclos externos[editar | modificar o codigo]