La Molatiella (Anadón)

De Biquipedia
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
La Molatiella
La Molatilla
Situación
Situación Anadón, (Teruel)
Latitut
Lonchitut
Vértiz cheodesico
Cheografía
Cordelera Sistema Iberico
Sierra Muela d'Anadón
Macizo
Altaria 1247 m
Alpinismo
Primera puyada
Ruta mas fácil Dende Anadón
Mapa

La Molatiella (La Molatilla en castellano) ye una penya de 1247 metros d'altaria situada en lo cabalto de lo morrón d'Albas (cabo nordoriental de la muela d'Anadón), en lo termin municipal d'Anadón (Teruel). En lo suyo cabalto bi ha un vértiz cheodesico.

Toponimia[editar | modificar o codigo]

L'oronimo La Molatiella ye una derivación de muela con una terminación -tiella común en la toponimia aragonesa meridional que persiste tras la castellanización como -tilla. Esta terminación s'habría formau por doble sufixación con lo sufixo -iello seguindo a un infixo -at- que se remontaría a un anterior diminutivo -eta,[1] Manimenos Javier Terrado Pablo interpreta que ye un simple refirme de lo sufixo -iello igual como en castellano lo sufixo cognato -illo presenta puede presentar un infixo -ec- (de muela, muelecilla). En tot caso estas formacions son comuns en la microtoponimia de lo sudueste d'Aragón con palabras femeninas bisilabicas terminadas en -a: poyatiella,[2] covatiella,[2] lomatiella,[2] serratiella, vegatiella, ecetra.

Referencias[editar | modificar o codigo]

  1. (es) Juan Antonio Frago Gracia: Toponimia del Campo de Borja. Estudio lexicológico. Institución Fernando el Católico, p. 124.
  2. 2,0 2,1 2,2 (es) Javier Terrado Pablo: La lengua de Teruel a fines de la Edat Media. Instituto de Estudios Turolenses, 1991. p 278.

Vinclos externos[editar | modificar o codigo]