La Caixa

De Biquipedia
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
La Caixa
La Caixa
Envista de La Caixa.
Envista de La Caixa.
Situación
Situación muga entre Beceit y Val de Robres (Teruel, Aragón)
Latitut
Lonchitut
Vértiz cheodesico Error d'expresión: operador / no asperau/0.pdf
Cheografía
Cordelera Sistema Iberico
Sierra Sierra de l'Arca[1]
Macizo
Altaria 1.014 m
Alpinismo
Primera puyada
Ruta mas fácil dende Beceit
Mapa

La Caixa[2] ye una penya de 1.014 m d'altaria situada en la sierra de l'Arca y a l'ueste de lo Periganyol (cabalto de la sierra), en la muga entre los termins municipals de Beceit y Val de Robres (Matarranya, Teruel).

Toponimia[editar | modificar o codigo]

L'oronimo La Caixa fa referencia a la forma d'esta penya de calsinera y dolomía churasica.[3] En la baixa Edat Meya recibiba la denominación de penya d'Aznar Laganya, vistable dende cuasi toz los lugars de lo Matarranya, y que dió nombre a una tenencia con seu en Val de Robres (tenencia de Penya d'Aznar Laganya). A vegadas la sierra de l'Arca se nombra tamién como serra de la Caixa.

En las localidaz castellanoparlants de la cuenca baixa de Guadalop (Baixo Aragón) ye conoixida como l'Arca, denominación tamién conoixida en Val de Robres, sobre tot entre los propietarios de los mases que bi ha a cerca de lo río Pena a piet de la sierra (partida de la Riera).

Referencias[editar | modificar o codigo]

  1. (es) Carmelo López Esteruelas, Manuel Siurana Roglan: Valderrobres paso a paso. Coedición de lo Concello de Val de Robres, l'Omezyma y l'Asociación Cultural Repavalde. 2005. pp 9-11.
  2. (es) Toponimos oficials de Matarranya en www.lenguasdearagon.org
  3. (es) Instituto Geológico y Minero de España: Mapa Geológico de España E 1:50.000. Peñarroya de Tastavins. Servicio de publicaciones de Ministerio de Industria y Energía, 1985. pp 6-7.

Bibliografía[editar | modificar o codigo]

Vinclos externos[editar | modificar o codigo]