Chaime II d'Aragón

De Biquipedia
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Chaime II d'Aragón
Rei d'Aragón y Valencia y conte de Barcelona

Alifonso II d'Aragón

1291 - 1327
Predecesor Alifonso III
Succesor Alifonso IV

1285 - 1302
Predecesor Pero III
Succesor Frederico II

Atros títols
Rei de Cerdenya y Corcega
Naixencia 10 d'agosto de 1267
Valencia (Reino de Valencia)
Muerte 2 de noviembre de 1327
Barcelona (Corona d'Aragón)
Enterreco Monesterio de Santes Creus
Consort Isabel de Castilla y de Molina
Blanca de Nápols
María de Chipre
Elisenda de Montcada
Pai Pero III d'Aragón
Mai Constanza II de Sicilia

Chaime II d'Aragón (Valencia, 10 d'agosto de 1267 - †Barcelona, 2 de noviembre de 1327) estió rei d'Aragón y Sicilia entre 1291 y a suya muerte.

Segundo fillo de Pero III y d'a suya muller Gonstanza II de Sicilia, de su pai heredó lo reino de Sicilia en 1285. Redotó a lo suyo competidor Carlos d'Anchú, de qui a flota estió estricallata en mas d'una batalla por l'amirant aragonés Rocher de Lauria. Conquerió Calabria y as islas d'o golfo de Nápols.

Lo empentoron pa que luitase contra os templers. Luitó contra a bailía templera de Castellot, uno d'os nuclios templers que mas resistioron. Sindembargo creyó a orden de Montesa con repuis de l'antiga orden templera.

Descendencia[editar | modificar o codigo]

Elaboró una politica de vinclos matrimonials con a familia reyal castellana, pero no dio los resultatos esperatos. A filla de Sancho IV feba part d'o tracto y, encara con 8 anyatas d'edat, fue ninviata ta la Aragón pa casar-se con Chaime II. Manimenos tres anyatas dimpués la tornoron ta Castiella, pus o papa Bonifacio VIII con concedió a dispensa matrimonial.

Se casó cuatro vegatas: con Isabel de Castiella, Blanca de Nápols, María de Chipre y Elisenda de Moncada. No tenió descendencia que con a segunda muller, Blanca de Nápols, naixendo diez fillos:

Vinclos externos[editar | modificar o codigo]


Predecesor:
Alifonso II
Rei d'Aragón
1291 - 1327
Succesor:
Alifonso IV d'Aragón
Predecesor:
Alifonso I
Rei de Valencia
1291-1327
Succesor:
Alifonso II
Predecesor:
Alifonso II
Conde de Barcelona
1291-1327
Succesor:
Alifonso III
Predecesor:
Pietro I
Rey de Sicilia
1285-1295
Succesor:
Frederico II