Val de Sollavientos

De Biquipedia
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Val de Sollavientos
Administración
Estau
País Aragón
Comarca Mayestrato
Municipio Allepuz
'
Cabecera {{{cabecera}}}
Capital
Localidatz {{{localidatz}}}
Chentilicio {{{chentilicio}}}
Cheolochía
Acceso
Ríos Río de Sollavientos
Largaria
Orientación Sudeste-Norueste
Tipo
Macizo
Mapa

La val de Sollavientos ye una val con orientación SE-NW situada en lo termin municipal d'Allepuz a l'ueste de la sierra de Sollavientos y entre unas cuantas lomas de las serranías de Gúdar. Encomienza a lo norte de lo puerto de Val de Linars y corresponde a la cuenca de lo río de Sollavientos, tributario de lo río Alfambra.

En lo fondón de la val de Sollavientos aflora la formación arenas d'Utriellas. Bi ha una vechetación de praus y pinars de Pinus sylvestris con chinebros (Juniperus communis), sabina chaparras (Juniperus sabina), y galabarderas.[1] En lo tormagal d'Allepuz bi ha una selveta d'avellaneras.[2]

La entidat de población conoixida como Sollavientos ye en realidat una representación habitat ixemenau con mases.

Toponimia[editar | modificar o codigo]

João Batista Labanha fa mención de Solaviento en lo suyo libro "Itinerario del Reyno de Aragón (1610-1611)" escrito en portugués:

De Villaroya, a Val de Linares Saõ 2. L. gr. passase p.r el Prado de Val de vacas, terra da Serra de muy boms pastos para o gado no veraõ, e antes do Prado, Se topa Com outro que Se Chama el Solaviento,...[3]

Referencias[editar | modificar o codigo]

Bibliografía[editar | modificar o codigo]