Puerta d'el Portiello

De Biquipedia
Puerta d'el Portiello
El Portillo 1808.jpg
Combates en el Portiello en 1808
Situación cheografica
Estato
País
'
Situación Flag of Aragon.svg Zaragoza, Aragón
Adreza
Coordenatas
Archidiocesi
Diocesi
Arcipestrau
Información cheneral
Advocación Virchen d'el Portiello
Culto
Orden
Rector
Vicario parroquial
2.º Vicario parroquial
Mosen
Propietario
Administrador
Director
Coste {{{coste}}}
Vesitable
Altaria
Pisos
Amplaria
Largaria
Superficie
Diametro
Aforo
Altaria s.r.m.
Atras
Alcance
Iluminación
Potencia
Arquitectura
Tipo Puerta
Estilo
Función
Catalogación
Materials
Construcción
Construcción 1119
Fundador
Inicio
Fin
Inauguración
Destrucción 1868
Arquitecto
Incheniero estructural
Incheniero de servicios
Incheniero civil
Atros
Premios
Pachina web


Mapa
Mapa Saraqusta (blanco).svg
Castle.svg

Situación en Zaragoza

A puerta d'el Portiello (en castellano Puerta del Portillo) yera una puerta situada en a muralla medieval de Zaragoza. Yera situada chunto a l'actual ilesia de Nuestra Sinyora d'el Portiello, estando a puerta natural de salida enta o palacio de l'Alchafaría.

Historia[editar | modificar o codigo]

En 1119 os musulmans intentorón recuperar Zaragoza d'as mans d'Alifonso I d'Aragón y ubrioron una breca en a muralla medieval. L'ataque fue refusau con la aduya d'a Virchen d'el Portiello a qui se dedicó la puerta creyada en iste mesmo puesto.

Quasi no se conservan representacions antigas d'ella que permitan conoixer con exactitut o suyo aspecto, pero pareixe que yera un arco de piedra con dos torres, como se i veye en una tabla de Cheronimo Cosida de 1575 u en un limosnero de bronze datau en o sieglo XVI.

Mientres que los Setios de Zaragoza fue completament espaldada per los canyonazos. Astí escaicioron os feitos famosos con Agustina d'Aragón. Dentre 1814 y 1820 fue reconstruyida costando 30.522 reyals de bellón. Fue espaldada en 1869.

Chunto a ista puerta yeran as eras conoixidas como Campo del Toro, a on se feban torneyos y corridas de toros mientres as fiestas reyals. Tamién en iste mesmo puesto se reunió l'exercito popular formau por o Chusticia Chuan de Lanuza pa luitar contra o rei Felipe I d'Aragón. Ye en istas eras a on se construyió en 1666 a Reyal Casa de Misericordia, y a plaza de toros de Zaragoza en 1764.

Vinclos externos[editar | modificar o codigo]


 
Puertas de Zaragoza
Zaragoza
Ánchel · Carmen · Cinecha · Cremada · Duque de la Vitoria · Portiello · Sancho · Santa Engracia · Sant Ildefonso · Sol · Toledo · Valencia