La Salce

De Biquipedia
(Reendrezato dende La Salze)
Ir a la navegación Ir a la búsqueda
La Salce
Localidat d'Aragón
Ermita de Sant Miguel. de Villafermosa, a on se suposa que yera l'aldeya de La Salce
Ermita de Sant Miguel de Villafermosa, a on se suposa que yera l'aldeya de La Salce.
Entidat
 • País
 • Provincia
 • Comarca
 • Municipio
Lugar
Flag of Aragon.svg Aragón
Teruel (provincia).svg Teruel
Xiloca
Villafermosa
Población
 • Total

0 hab. (2008)

La Salce ye un lugar despoblato de la provincia de Teruel, situato en lo municipio de Villafermosa que perteneixió a la Sexma de Trassierra y pagaba las decimas y primicias a la Ilesia de Sant Chuan de Daroca u a la Ilesia de Sant Per de Daroca.

Historia[editar | editar código]

Ye mencionato chunto con atra aldeya homonima en lo texto d'adchudicación de decimas y primicias de 1205 de Remón de Castrocol que figura en lo "Libro Vermello":

Clerici ecclesiea Sancti Johannes, habent Portelrubeo, Tuera, Las Casas, Collados, Manchones, Salze, Murero, Baselga, Aldea Dominico Ferrero, Ceyda.

Segunt Pedro Pruneda La Salce y atros lugars de la Comunidat de Daroca quedoron despoblatos por la Guerra de los Peros.

En lo "Libro de manifestación de lo Morabetín de la Comunidat de Daroca" (1373) lo escriben como La Salçe:

Esti día mismo, en el lugar de La Salçe, antel dito procurador. fueron clamados García Blasco et Climent Pérez, jurados del dito lugar, ante los cuales fueron leydas todas las cosas sobre ditas et regreydas.

A primers de lo sieglo XV quan en 1409 Benedet XIII concede a gracia de lo quinto decimero a la fabrica de la Seu de lo Salvador de Zaragoza y lo aplican en 1412 mencinan La Salze.[1]

Las aldeyas de La Salce y Baselga segurament fuoron eclixatas por la fundación de Villafermosa en las suyas tierras. Dimpués de lo sieglo XVI La Salce ye mencionata como una "pardina". Encara en parlaba Ignacio de Asso en lo sieglo XVIII en la suya "Historia de la economía política de Aragón".

Referencias[editar | editar código]

  1. Tomás Domingo Pérez Maria Rosa Gutiérrez Iglesias "La gracia del quinto diezmero concedida en el año 1409 a la fábrica de la Seo por Benedicto XIII y su primera ejecución en 1412". Aragón en la Edad Media Nº 14-15, 1, 1999.