Citroën 2CV

De Biquipedia
Citroën 2CV

Citroën 2CV
Datos chenerals
Interpresa matriz Citroën
Fabricant Citroën
País Francia
Disenyador Flaminio Bertoni
Fabricas Belchica, Reino Uniu, Espanya, Alemanya, Archentina, Uruguai, Chile, Portugal, Sudafrica y Francia
Producción 3 867 932 unidaz
Periodo 1948-1990
Confeguración
Tipo Turismo
Carrocerías Sedán de 4 puertas
Confeguración Motor debantero / tracción debantera
Grandaria
Largaria 3780 mm[1]
Amplaria 1480 mm
Altaria 1600 mm
Distancia entre eixes 2270 mm
Vía debantera 1600 mm
Peso 495 Kg
Motor
Cilindrada 375 cc, 425 cc, 602 cc[1]
Motor dos cilindros oposaus
Posición d'o motor debant
Potencia 9 cv, 12 cv, 28 cv y 32,5 cv[1]
Mecanica
Frenos tambor en as cuatro ruedas
Ruedas 400 mm, dimpués 300 mm diametro de llanta
Dirección cremallera
Transmisión manual, de 4 marchas[1]
Suspensión independient, por brazos de tracción y elemento elastico propia d'o modelo
Prestacions
Velocidat maxima 69 km/h, 80 km/h y 110 km/h os zaguers.[1]
Atros modelos
Relacionato Citroën Dyane, Citroën Méhari, Citroën AZU
Parellanos Renault 4/4, Renault 4, Volkswagen Tipo 1
Succesor Citroën AX

O Citroën 2CV (en francés deux chevaux, "dos caballos", en referencia a la potencia fiscal en o sistema francés) ye un automóbil economico que produció lo fabricant francés Citroën entre 1948 y 1990.

Cuan se lanzó, o modelo incluiba cualques innovacions destinadas mas que mas a fer-lo un vehíclo barato y resistent, que precisase poco mantenimiento, no guaires piezas de recambio, y que s'adaptase bien a o estau penible d'os camins y carreteras europeas de postguerra. Se conoix tamién por haber-se desarrollau en secreto entre a Segunda Guerra Mundial, amagando-se y mesmo destruindo-se prototipos cuan i heba risgo que as autoridaz d'a Francia ocupada por os Nazis los descubrisen.[2]

En os mas de 40 anyos de producción, o Citroën 2CV siempre se caracterizó por tener un motor de dos cilindros oposaus, disposaus horizontals en a bancada, y refricherau por aire,[1] que dica que se retiró mantenió la posibilidat d'enchegar-lo con manivela por si l'auto se quedaba sin batería. Amás, teneba un sistema de suspensión de barras de tracción dirichidas por cada rueda de debant y no pas d'amortiguadors u de ballestas como a mayoría de suspensions d'alavez, lo cual feba que, como a más yera una vehíclo prou alto (1600 mm), cuan preneba una rivuelta s'inclinase d'una traza caracteristica, pero sin guaire risgo de vulcar gracias a lo centro de gravedat concentrau en o chasis.

Os interiors yeran austeros, con asientos feitos nomás que d'una tela sobre una bastida de tubo d'acero en as primeras versions. Nunca tenioron reposacabezas de serie, y se podeban desmontar a escape pa emplegar-los como siellas difuera de l'auto si caleba. O salpicadero no teneba guantera, sino una concavidat pa deixar cosas, y o cuadro d'instrumentos no contaba si que con un velocimetro de motocicleta y un amperimetro pa mesurar si cargaba u no a batería.

Una atra curiosidat ye que o teito siempre estió de lona y se podeba embolicar ta zaga, de forma que l'auto se tornaba de facto un descapotable. As ventanas d'as puertas zagueras yeran fixas, y as de debant no se podeban mover con os tan comuns puyacristals de manivela, sino que teneban o veire partiu con a metat d'abaixo que se plegaba ta fuera y se podeba fixar en ixa posición. O sistema de ventilación de l'habitaclo yera una tapeta frontal, debaixo d'a luna parabrisas, que s'ubriba dreita ta l'exterior y yera regulable.

Imáchens[editar | modificar o codigo]

Se veiga tamién[editar | modificar o codigo]

Referencias[editar | modificar o codigo]

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 1,5 (es) Citroën 2 CV. Historia y ficha técnica, consultada o 15 de noviembre de 2023.
  2. (es) La asombrosa historia del Citroën 2 CV, el mítico Dos Caballos, consultada o 15 de noviembre de 2023.

Enlaces externos[editar | modificar o codigo]