Caixcais

De Biquipedia
(Reendrezau dende Caxcais)
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Caixcais
قشقائی
Población total
300.000
Rechions con comunidaz importants
Irán
Idiomas
Caixcai, persa y lori
Relichión
Islam

Os caxcais viven en a rechión de Fars (sud d'Irán) y son 300.000 individos. O modo de vida ye o pastoreyo nomada, pero tamién bi ha caixcais agricultors. Son de relichión musulmana chiita. Charran una luenga turquica.

Modo de vida[editar | modificar o codigo]

Cada familia tiene un rabanyo de bellas 70 capezas, bellas 40 uellas y bellas 30 crabas, a mes de caballos, someros, camellos, cans, gallinas, cadagún con un uso determinato. As crabas y uellas no se sacrifican de no estar que i haiga dificultaz y en obtienen leit, carne y lana. Fan queso, yogur y manteca con a leit y alfombras con a lana. Os someros y camellos son animals de carga y os caballos son animals de prestichio, que se fan servir en a caza, ceremonias, vodas y batizos. Os cans cosiran os rabanyos y as gallinas se minchan.