Manteca

De Biquipedia
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Una barra de manteca.
Floris van Schooten

La manteca[1][2][3] ye lo resultau de batir la nata que contién la leit, producindo la suya emulsión. Ye un alimento muit graso, rico en grasas saturadas, colesterol y calorías, por lo que ye recomendable pa personas que requieran un important consumo enerchetico. En ciertos países d'o norte y centro d'Europa se fa servir pa freyir.

La manteca yera muito apreciada por los pueblos celticos y chermanicos, y yera considerada por los griegos y romanos como un producto barbaro. Lo poeta griego Anaxandrides comentaba que la consumiban los tracios.

Actualment en Espanya la manteca de Soria tien renombre.

Referencias[editar | modificar o codigo]

  1. (es) Manuel Alvar: Atlas lingüístico y etnográfico de Aragón, Navarra y Rioja. Tomo V. Institución Fernando el Católico. Departamento de Geografía Lingüística Departamento de Geografía Lingüística, Institución Fernando el Católico de la Excma. Diputación Provincial de Zaragoza, 1983. Expliación en la pachina 734, con referencias tan occicentals como Ansó y tan meridionals como Muniesa y Fortanet
  2. (es) Ángel Ballarín Cornel: Diccionario del Benasqués. Institución Fernando el Católico, Zaragoza, segunda edición 1978. p 317.
  3. (es) Brian Mott El habla de Gistaín, Instituto de Estudios Altoaragoneses, 1989, ISBN 84-86856-15-9, p.205

Vinclos externos[editar | modificar o codigo]