Achustador

De Biquipedia
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Un achustador.

L'achustador u chustillo ye una prenda de vestir sin mangas que cubre o torso, normalment sin pasar d'a cintura, pensada ta lievar-se alto d'una camisa y debaixo d'una chaqueta. De regular no tiene cuello y se liga por adebant, con botons. Puede tener pochas de reloch por os costaus.

L'achustador naixió en o zaguer tercio d'o sieglo XVII, de conchunta con a casaca, y ye una d'as tres piezas que fan parte d'o modelo d'indumentaria masculina de tres piezas que s'implantó por ixas envueltas y que fincó as bases de o modelo actual. Encara que en l'actualidat l'achustador s'asocie mas que mas con a indumentaria masculina, existe una variant femenina que se conoix como chustillo, que no s'ha modernizau con es tiempos y ha quedau relegada a la imáchen d'o vestiu rechional femenino, y como consecuencia ye mas desusau que o suyo equivalent masculino.

Se veiga tamién[editar | modificar o codigo]

Vinclos externos[editar | modificar o codigo]