Coscollar

De Biquipedia
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Iste articlo tracta sobre os coscollars, formacions de coscollos. Ta atros usos de «coscollar» se veiga Coscollar (desambigación).
Una mata de coscollo, principal component d'o coscollar.

Un coscollar ye un matullar u extensión arbustiva feita de coscollos (Quercus coccifera) u en a cual a especie predominant sía o coscollo.

Os coscollars son formacions tipicas de solans en climens mediterranios d'Eurasia, muit especialment en a cuenca d'a mar Mediterrania. O coscollo ye una especie muit adaptable, que tolera suels acidos y basicos por igual, y comparte os requerimientos ecolochicos d'a suya parient a carrasca, con mayor tolerancia a la sequera de veranos, por o que tamién coloniza terrens en os que as Quercus arborias no se gosan desarrollar bien.

O coscollar ye a primer formación que amenece sobre os terrens de carrascosas cremadas por fuegos u incendios forestals, y da paso a l'aparición de carrasquizas que se benefician de la uembra y mayor conservación de a humedat que as suyas parients arbustivas proporcionan. Os coscollos, en forma de coscollar compartiu con belatras especies, fan parte de a garriga, un tipo de formación vechetacional propia d'os países mediterranios. Tamién son frecuents en as maquias en as sierras litorals y pre-litorals catalanas y valencianas, que penetran en Aragón en zonas como os puertos de Beceit y en cheneral en l'alto Matarranya, sudeste d'o Baixo Aragón y o Mayestrato.

Se veiga tamién[editar | modificar o codigo]