Val de Buixaruelo

De Biquipedia
(Reendrezau dende Valle de Buixaruelo)
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Iste articlo tracta sobre la val de Buixaruelo; ta lo despoblau d'o mesmo nombre, se veiga Buixaruelo.
Val de Buixaruelo
Puent romanico de Sant Nicolau de Buixaruelo
Administración
Estau
País Aragón
Comarca Sobrarbe
'
'
Cabecera {{{cabecera}}}
Capital
Localidatz {{{localidatz}}}
Chentilicio {{{chentilicio}}}
Cheolochía
Acceso
Ríos Río Ara
Largaria
Orientación Norte-Sud
Cheolochía
Tipo
Macizo Pireneus
Mapa

A val de Buixaruelo[1] (prenunciato /bu.tʃar.'gwe.lo/ u /bu.tʃar.'gwa.lo), en castellano Bujaruelo) ye una val espoblata d'os Pireneus situata en a provincia de Uesca (Aragón). Muga con o Parque Nacional d'Ordesa y d'as Tres Serols, chusto a o norueste d'a val d'Ordesa, y a on naixe o río Ara.

A dentrada a la val se fa dende a localidat de Torla, indo-se-ne ta a val d'Ordesa, pero esviando-se en o Puent d'os Navarros a la chucha, dende a on se contina por un camín de tierra dica o fenero de Sant Nicolau de Buixaruelo (1.420 m.), a on se i troban un cubillar, un restaurant y un camping, asinas como un polito puent romanico. Dende iste fenero bi ha un buen numero de rotas de meya y alta montanya por os macizos de Tendenera (2.853 m), Comachibosa (3.298 m) y As Tres Serols (3.355 m).

Salto de Carpin dica o río Ara

Por o puerto de Buixaruelo (2.270 m) (2'30 h. dende Sant Nicolau) se puede ir a la parti francesa a on se i troban o cul y o salto d'augua de Gavarnia (o salto d'augua mas alto d'Europa con mas de 400 m. de caíta vertical), o cubillar de Sarradets (2.587 m), a Breca de Rolando y toda a crencha d'o macizo d'As Tres Serols.

Referencias[editar | modificar o codigo]