Torrillas (Valencia)

De Biquipedia
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Iste articlo tracta sobre Torrillas en Valencia. Ta altros emplegos d'o toponimo torrillas se veiga Torrillas (desambigación).
Torrillas
Despoblau d'o País Valenciano
Entidat
 • Estau
 • Comunidat
 • Provincia
 • Comarca
 • Municipio
Despoblau
 Espanya
 País Valenciano
Valencia
Campo de Murviedro
Murviedro
Población
 • Total

0 hab.
Coordenadas
Torrillas ubicada en País Valencián
Torrillas
Torrillas
Torrillas en País Valenciano

Torrillas ye una alcareya medieval de lo termin de Murviedro (Valencia).

Toponimia[editar | modificar o codigo]

O toponimo Torrillas u Turrillas ye recurrent en l'este de la Peninsula Iberica en zonas on s'ha charrato mozarabe u navarro-aragonés. Ye remontable a lo latín TURRICULA.

Ye mencionato en lo Repartiment:

P.adalid domos in Muroveteri et IV jo. terre in termino alcherie que dicitur Torrillas. XV calendas septembris

Pero no ye de descartar que tienga relación con lo hidronimo Turulis u Turulias de Claudio Ptolomeu, identificato cuasi siempre con lo río Guadalaviar y que mencionan en lo diccionario geográfico-histórico de la España antigua como identificato con lo Millars:

Turulis se llamaba en tiempos de Ptolomeo el Millares por nacer junto a un castillo llamado Turulias, hoy Torrijas; en cuyo castillo se estableció una casa de templarios, y hoy es un pueblo debajo del cual nace el Millares, que en el Bavor recibe al río Iduveda, que nace en Linares, en la falda occidental de este monte. Por lo tanto tiene dos nombres por sus dos fuentes Turulis u Turulias é Idubeda