Alquería

De Biquipedia
(Reendrezau dende Alcareya)
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.

Una alquería ye una casa de labors agricolas u ganaderas, u conchunto d'estas casas situatas luent d'una población. Ye pareixita a la villa romana. Prenen nombre de l'arabe Al-garya, que significa Lugar chicot y yeran caracteristicas d'Al Andalus.

Alquería en una huerta valenciana

Igual que atras villas rurals se creyoron en tiempos de paz social, pus no teneban defensas propias. Belunas han plegato dica huei en Valencia y Andalucía, pasando por diferents epocas de despoblación y albandono rural, y prenendo atras actividaz como molins u tallers, y dende fins de lo sieglo XX como casas de turismo rural.

Alquería levantina[editar | modificar o codigo]

Alquería del Moro

Se troban en carasols, son sencillas y consisten en una edificación con una u dos plantas y cubierta a una u dos auguas.

En la Huerta de Valencia bi n'ha muitas y belunas prenen nombre de Casa, Casa Bajoca, Casa Negra.

Alquería andaluza[editar | modificar o codigo]

Torre de Doña María, Dos Hermanas

En Andalucía n'han quedato belunas dica huei en las Alpujarras y en la Fueya de Guadix. Huei se recuperan pa lo turismo rural y atras se reconvierten en cortijos u municipios. Muitas han desapareixito en las decadas d'exodo rural.