Tormo erratico

De Biquipedia
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Tormo erratico en posición d'equilibrio en Lembert Dome, Yosemite.
Tormos carriaus dica los cabos de lo glaciar Athabasca en lo Parque Nacional de Jasper, Canadá y que en lo esdevenidero serán tormos erraticos.

Un tormo erratico ye un tormo aislau que no tien relación con lo suelo u la roca que bi ha dichós y que fue carriau dica lo puesto a on se troba por glaciars d'atro tiempo cheolochico ya desapareixidas. Estos tormos son los zaguers repuis de morrenas que fuoron erosionadas a escape por la erosión fluvial que siguió a lo retacule de los glaciars.[1]. A mida d'estos tormos puet estar tan gran que representan autenticas penyas.

En l'Alto Aragón bi ha tormos erraticos en Gavín, Espierre, Barbenuta, y destacan en especial los tormos erraticos de la redolada de Susín, de composición granodioritica, y que provienen de lo batolito de Panticosa.

Bibliografía[editar | modificar o codigo]

Referencias[editar | modificar o codigo]

  1. Alain Foucault y Jean-François Raoult Diccionario de Geología. Masson, 1985.