The Eternal City (cinta de 1923)

De Biquipedia
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Iste articlo ye sobre una cinta de cine estausunidense de l'anyo 1923, ta atros usos se veiga The Eternal City.
The Eternal City
Póster teatralizau d'a cinta.
Póster teatralizau d'a cinta.
Ficha tecnica
Dirección George Fitzmaurice
Producción Samuel Goldwyn
Guión Ouida Bergère
(basau en The Eternal City de Hall Caine)
Fotografía Arthur C. Miller
Actors Lionel Barrymore
Bert Lytell
Barbara La Marr
Richard Bennett
Montagu Love
Datos y cifras
País(es) Estaus Unius
Anyo 1923
Chenero(s) Cine de drama
Durada 19 min.
Idioma(s) Cine mudo
Companyías
Productora(s) Samuel Goldwyn Productions
Distribución Associated First National
Informacions en bases de datos especializadas:

The Eternal City (títol orichinal en anglés; en aragonés A ciudat eterna) ye una cinta de cine mudo dramatica estausunidense de l'anyo 1923 dirichida por George Fitzmaurice seguntes un guión de Ouida Bergère (basau en a novela The Eternal City de Hall Caine). Producida por Samuel Goldwyn a traviés d'a suya productora Samuel Goldwyn Productions y distribuyita por Associated First National, contó como actors prencipals con Lionel Barrymore, Bert Lytell, Barbara La Marr, Richard Bennett y Montagu Love y con una dirección de fotografía a cargo d'Arthur C. Miller.

Sobre a mesma novela en a que se basa o guión d'a cinta s'heba rodau d'antis mas (1915) una atra cinta d'o mesmo títol, The Eternal City, dirichida por Hugh Ford y Edwin S. Porter.

Reparto[editar | modificar o codigo]

En a cinta tamién amanixen en revistando las tropas de l'Exercito italiano:

Producción[editar | modificar o codigo]

La guionista Ouida Bergère fació a-saber-los de cambeos en a novela orichinal The Eternal City de Hall Caine, mas que mas en suprimindo cualsiquier referencia a la relichión en o suyo guión.

O director d'a cinta, George Fitzmaurice, fació plegar una copia d'a cinta en octubre de 1923 a Benito Mussolini, alavez primer ministro d'Italia, qui amaneixeba en a cinta y que heba estau de gran aduya ta la filmación de escenas d'a cinta en molimentos historicos d'a ciudat de Roma y mesmo adchudicando la protección d'o elenco d'a cinta (y amanixendo-ie como extras) a bels batallons de militars de l'Exercito italiano. Asinas, se rodoron escenas en o Coliseu, lo Foro romano, la Vía apia y bellos atros molimentos.

Sinopsi[editar | modificar o codigo]

En a ciudat de Roma lo vagabundo Bruno Rocco tiene cura d'un nino uerfano, David Rossi, dica que l'adopta un medico. Dimpués David esdevieén o prometiu de Roma, la filla d'o medico. Cuan muere lo medico, a Bruno y a David los alistan en l'Exercito italiano ta partecipar en a Primera Guerra Mundial.

De mientras, Roma s'ha convertiu en una reconoixida escultora con l'aduya d'o barón Bonelli, qui ye en secreto lo chefe d'o Partiu Comunista en a ciudat. Cuan David retorna en a ciudat en rematar la guerra, convertiu en un fervient partidario de Mussolini, descubre que la suya novia ye la protechida d'o suyo mortal enemigo.

Conservación[editar | modificar o codigo]

Ye una cinta perdida parcialment. Nomás se conservan dos d'os uieto rollos d'a cinta orichinal, que trobó en 2006 la historiadora d'o cine Giuliana Muscio en los archivos d'o Museu d'Arte Muderno de Nueva York. Ixas partes recuperadas se presentoron en 2014 en o Festival de Cine Mudo de Pordenone (Pordenone, Venecia Chuliana).[1]

Se veiga tamién[editar | modificar o codigo]

Referencias[editar | modificar o codigo]

  1. (en) Articlo en o diario italiano The Local.

Vinclos externos[editar | modificar o codigo]