Pueyo de Ladrones (Longars)

De Biquipedia
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Pueyo de Ladrones
Royo
Situación
Situación Longars (Zaragoza)
Latitut
Lonchitut
Vértiz cheodesico
Cheografía
Cordelera Depresión d'Ebro
Sierra Sierra de Valhondo
Macizo
Altaria 659 m
Primera puyada
Ruta mas fácil
Mapa

Lo pueyo de Ladrones (en castellano Royo) ye un mont de 659 metros d'altaria situau en o municipio de Longars, en a provincia de Zaragoza.

Bi ha un vértiz cheodesico en a suya cima.

Toponimia[editar | modificar o codigo]

L'oronimo Pueyo de Ladrones ye recurrent en la cheografía aragonesa (Pui Ladrones en Sos d'o Rei Catolico), y lo de Longars corresponde a l'actual royo, con un balsete de Pillaladrones a piet de la suya vertient norueste.

Et nos avant dites, segunt la nuestra sciencia, con volumptat de nuestros senyores, demostramos et assignamos mullones entre los terminos de Tosos et de Longares, es a saber: el primero, el Puyaçuelo Pedregoso cerca el Puey de Garcia Panyo, et el segundo a la carrasca del sendero que [va] de Longares ad Alcanyz, en la qual carrasca fizo la cruz el escrivano de Carenyena por mandamiento de amas partes; el tercero a la lomera dius el camino que va ad Aladren; el quarto, el fronton de sobre el Pueyo de Ladrones alla balluebo (sic); el quinto, en la loma que yes sobre el campo de M. Lapeña et es mullon que parte con Villanueva et con Tosos et con Longares.[1]

La transformación dende pueyo ta royo a traviés de poyo ye un de los muitos eixemplos que lo filologo Juan Antonio Frago Gracia describe en la val d'Ebro como Pui la Torre > Pilatorre,[2] Pui Sec > Pinsec y muitos atros.

Referencias[editar | modificar o codigo]

  1. (es)(an) Concepción Villanueva Morte, Mario Lafuente Gómez: Documentos del concejo de Zaragoza. Edición crítica de los fondos del Archivo Municipal. I (1285-1348), Zaragoza, Universidat de Zaragoza, 2015. p 430.
  2. (es) Juan Antonio Frago Gracia: Toponimia navarroaragonesa del Ebro (IV): Orónimos. Publicau en Archivo de Filología Aragonesa, vol. 30-31, 1982, pachinas 23-62.

Vinclos externos[editar | modificar o codigo]