Palomar

De Biquipedia
Ir a la navegación Ir a la búsqueda
Antigo palomar de Badenas (Teruel).
Un palomar visto dende adintro.

Un palomar ye una construcción popular pa criar pichons y palomos destinaus sobre tot a lo consumo. En la Edat Meya podeba estar un edificio propiedat d'un sinyor feudal u d'un propietario de mas que teneba lo privilechio de criar palomos.

Palomars naturals y trogloditicos[editar | editar código]

Palomar trogloditico en Lei Bauç (Provenza).

Bi ha foces y barrancos con la palabra palomera en l'Alto Aragón, que tienen ripas altas y abrigadas que cobillan palomos.[1] A vegadas l'hombre ha aproveitau la topografía pa fer palomars en ripas y en covachas.

Toponimia[editar | editar código]

Son toponimos y microtoponimos derivaus de la presencia de palomars en l'Alto Aragón y val d'Ebro Palomar y Palomera.[2] La referencia mes antiga en Aragón corresponde a un texto escrito en latín medieval de l'anyo 1131:

de illas almunias de Alcolea in iuso, usque ad illa Palomera quomodo habeo donatas ad illa populatione de Alfaiarin.

En la provincia de Teruel bi ha bell microtoponimo relacionau con estas estructuras: Palomar en Cuencas Meneras,[3] sierra de Palomita en lo Mayestrato, sierra Palomera entre Xiloca y Alfambra, y río Palomarejas en Rubiuelos. Como en atros toponimos no siempre ye segura la relación porque en bell caso puede haber-ie modificacions por falsas etimolochías, en beluns d'estos casos a partir de paramo.

Tamién son frequents ixos toponimos en a Tierra de Campos, y Benavente y los Valles a on tamién son tradicionals istas estructuras.

Referencias[editar | editar código]

  1. (es) Fernando Biarge López, Aurelio Biarge, José Antonio Cuchi, Enrique Salamero: Cañones y barrancos. Un medio excepcional. Editorial: El Patrimonio Natural Altoaragonés, Uesca, 2005, p 21.
  2. (es) Juan Antonio Frago Gracia: Toponimia navarroaragonesa del Ebro (VI): Fauna. AFA, nº XXXIX [1], p 65.
  3. (es) Agustín Ventura Conejero: Toponimia de la provincia de Teruel. Revista Teruel, nº 48, 1972, p. 231.

Vinclos externos[editar | editar código]