Barranco

De Biquipedia
Ir a la navegación Ir a la búsqueda
Barranco formau por erosión.

Un barranco ye una forma erosiva de releu de versants abruptas y en forma linial creyada por l'augua corrient quan erosiona lo suelo. Los barrancos tienen formas de vals chicas con unas midas que van dende metros a decenas de metros de fondura y amplura.

Determinaus barrancos u las suyas morfolochías se nombran en aragonés a vegadas como "galachos", concepto diferent de lo galachos de la Ribera d'Ebro, que son brazos secundarios u cauces abandonaus d'Ebro, a vegadas meandros abandonaus.

Los barrancos son lo resultau de la formación de vallons y lavallos progresivament mes fondos y amplos. Las versants tienen mes tendencia a sufrir erosión en barrancos quan desapareix la vechetación y l'augua corrient se leva lo suelo facilment, en especial en zonas con fuertes plevias y intensas tronadas. La erosión en galachos u barrancos se considera un indicador fisico d'erosión de grau 3 si los sulcos son d'escala metrica.[1] La erosión en barrancos reduce la productividat de las tierras de cautivo favorindo la desertificación.

Toponimia[editar | editar código]

Envista frontal de lo Barranco d'Arás.

En la toponimia lo nordeste de la Peninsula Iberica muitos barrancos corresponden a torrents, en especial a las suyas canals de desaugue, por eixemplo los barrancos d'Arás y Ascaso.

Referencias[editar | editar código]

  1. (es) Diodora Calvo Aldea, Maria Teresa Molina Álvarez, Joaquín Salvachúa Rodríguez Ciencias de la tierra y medioambientales. 2º Bachilleraro. 2010 McGrawHill. p 298.