Las Tarayuelas

De Biquipedia
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Las Tarayuelas
Situación
Situación Muga entre Plenas (Zaragoza) y Blesa (Teruel)
Latitut
Lonchitut
Vértiz cheodesico
Cheografía
Cordelera Sistema Iberico
Sierra
Macizo
Altaria 940 m
Primera puyada
Ruta mas fácil
Mapa

La Tarayuela u Las Tarayuelas ye un cabezo de 940 metros d'altaria situau en a muga entre as provincias de Zaragoza y Teruel.

Cheolochía[editar | modificar o codigo]

Lo cabezo de las Tarayuelas ye formau por carniolas, calsineras y dolomías de las formacions Cortes de Tajuña y Cuevas Labradas (Churasico inferior, Lías).

Toponimia[editar | modificar o codigo]

L'oronimo Las Tarayuelas ye un derivau de Talaya con lo diminutivo -uela. Dende las Tarayuelas bi ha una envista a on se puede veyer Muniesa, Uesa, Mont-fort, Mezquita de Loscos, Loscos, Plenas y Moyuela.

Se documenta en plural ya en 1404 (Talayuelas), pero tamién en singular en lo mesmo sieglo XV (fondón de la Talayuela), y en textos de 1531 (Talaiuala) y 1727 (Talayuela). La forma Tarayuela se documenta en 1929, 1935 y 1983, igual como Talayuela de nuevo en 2002.[1]

Referencias[editar | modificar o codigo]

  1. (es) LOZANO ALLUEVA, Francisco Javier: Topónimos del término municipal de Blesa (Teruel). Asociación cultural "El Hocino" de Blesa, 2004. p. 71.[1].

Bibliografía[editar | modificar o codigo]

Vinclos externos[editar | modificar o codigo]