La Picossa

De Biquipedia
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
La Picossa
Situación
Situación Val de Robres (Teruel, Aragón)
Latitut
Lonchitut
Vértiz cheodesico
Cheografía
Cordelera Sistema Iberico
Sierra Sierra del Cavaller
Macizo
Altaria 1.079 m
Alpinismo
Primera puyada
Ruta mas fácil dende Foz Espalda
Mapa

La Picossa[1] ye una cima de 1.079 m d'altaria situada en la sierra del Cavaller,[2] en lo termin municipal de Val de Robres (Matarranya, Teruel).

Toponimia[editar | modificar o codigo]

L'oronimo La Picossa tiene cognatos en atras parz de la Peninsula Iberica: Picoza, Picueza, Picuezo, presentando fonetica mozarabe Picuecho y Picocho en Exaulín. La forma picoza ye común en la provincia de Guadalachara y designa un tipo especifico d'elevación topografica.[3]

En las provincias de Castellón y Tarragona se torna a documentar Picossa como microtoponimo, y tamién en las Islas Balears.

Referencias[editar | modificar o codigo]

  1. (es) Toponimos oficials de Matarranya en www.lenguasdearagon.org
  2. (es) Carmelo López Esteruelas, Manuel Siurana Roglan: Valderrobres paso a paso. Coedición de lo Concello de Val de Robres, l'Omezyma y l'Asociación Cultural Repavalde. 2005. pp 9-11.
  3. (es) José Castillo Gil: La toponimia oral de las elevaciones macizas de Puertomingalvo (Gúdar-Javalambre, Aragón) y su rotulación con genéricos postizos a partir del siglo XX. Publicau en Onomàstica. Anuari de la Societat d Onomàstica, nº 2, 2016, pp 35-90.

Bibliografía[editar | modificar o codigo]

Vinclos externos[editar | modificar o codigo]