Jaws (cinta)

De Biquipedia
Jaws
Títol Jaws
Póster d'a cinta, obra de Roger Kastel.
Póster d'a cinta, obra de Roger Kastel.
Ficha tecnica
Dirección Steven Spielberg
Producción Richard D. Zanuck
David Brown
Disenyo de producción Joe Alves
Guión adaptau Peter Benchley
Carl Gottlieb
Basau en Jaws, novela de Peter Benchley de 1974
Musica John Williams
Fotografía Bill Butler
Montache Verna Fields
Escenografía John M. Dwyer
Maquillache Del Armstrong
John Chambers
Jim Gillespie
Peluquería Verne Caruso
Actors Roy Scheider
Robert Shaw
Richard Dreyfuss
Lorraine Gary
Murray Hamilton
Carl Gottlieb
Jeffrey Kramer
Susan Backlinie
Lee Fierro
Color Technicolor
Panavision
Datos y cifras
País(es) Estaus Unius
Anyo 1975
Debantadera 20 de chunio de 1975 Estaus Unius[1]
Chenero(s) Cine d'intriga
Cine de terror
Durada 124 min.
Idioma(s) Anglés
Companyías
Productora(s) Zanuck/Brown Company
Universal Pictures
Distribución Universal Pictures
Presupuesto 9 millons de dólars
Recauto 476,5 millons de dólars
Informacions en bases de datos especializadas:

Jaws (títol orichinal en anglés, en aragonés Mandibulas, enguerada en Aragón con o títol de Tiburón) ye una cinta de cine de terror y cine d'intriga de l'anyo 1975 de cine estausunidense dirichida por Steven Spielberg seguntes un guión adaptau por Peter Benchley y Carl Gottlieb (basau en Jaws, una novela publicada por Peter Benchley en 1974), con una banda sonora orichinal de John Williams, una dirección de fotografía de Bill Butler y una producción cinematografica de Richard D. Zanuck y David Brown ta las productoras Zanuck/Brown Company y Universal Pictures. Fan parte de l'elenco d'a cinta Roy Scheider, Robert Shaw, Richard Dreyfuss, Lorraine Gary, Murray Hamilton, Carl Gottlieb, Jeffrey Kramer, Susan Backlinie y Lee Fierro, entre d'atros actors.

Martin Brody ye lo chefe d'a Policía d'una localidat turistica en a costa d'Estaus Unius. Bel día una mesacha marcha a nadar de nueiz en l'oceano y a lo matín siguient se troba lo suyo cadavre en a placha con o que según o medico forense ye una caixalada d'un tiburón. Martin zarra las plachas d'a localidat per l'alcalde, Larry Vaughn, lo convence de que ye lo resultau d'un accident de navegación y las torna a ubrir. Cuan s'escayece una segunda victima, s'ufre una recompensa y finalment cazan a un gran tiburón. Pero l'oceanografo Matt Hooper no troba trazas de restas humanas en o suyo interior y considera que iste no ye lo tiburón que ha feito los ataques. Finalment, cuan s'escayecen nuevas victimas y lo mesmo fillo de l'alcalde ye amán d'estar-ne una, l'alcalde accepta actuar, zarrando las plachas y mermetendo que Martin y Brad marchen en o barco de Quint, un cazador profesional de tiburons.

A cinta s'ambienta en a suya espoca actual (1975) en a costa atlantica d'Estaus Unius, en Nueva Anglaterra. A suyas escenas se filmoron en localidaz de Massachusetts, en Los Angeles y atras localidaz en California y en Australia Meridional en Australia.[2]

Ye una cinta que ha recibiu cuantismos premios, en destacando tres Premios Oscar en a suya 48ena edición (Millor Montache, Millor Banda Sonora Orichinal y Millor Soniu) amás d'a nominación a lo Premio Oscar a la Millor Cinta. En a 29ena edición d'os Premios BAFTA recibió lo Premio BAFTA a la Millor Banda Sonora amás de seis nominacions (incluyidas Millor Cinta, Millor Director y Millor Actor. D'atra man, en a 33ena edición d'os Premios Globos d'Oro tamién recibió tres nominacions (Millor Cinta Dramatica, Millor Director y Millor Guión).

Elenco[3][editar | modificar o codigo]

Actor Papel Notas
[[]] '

Se veiga tamién[editar | modificar o codigo]

Referencias[editar | modificar o codigo]