Diferencia entre revisiones de «Caudata»

Ir a la navegación Ir a la búsqueda
2 bytes añadidos ,  hace 9 años
m
sin resumen de edición
m
m
Per convenio s'acepta que en as [[luengas latinas]] (como l'[[idioma aragonés|aragonés]]) o termino «urodelo» se puede considerar sinonimo d'o nombre popular de '''Salamandras'''/'''Zalamandras''', que s'emplegaría con uso chenerico, encara que en a realidat bi ha muitas especies clasificatas en ''Urodela'' que popularment tienen nombres concretos diferents, como os ditos «[[guardafuents]]».
 
En o "[[Libro d'el Trasoro]]" l'autor fa notar que a forma externa d'os urodels ye parexita a la d'os fardachosengardaixos:
{{Cita|'''Salamandra''' yes resenblant a la '''[[sargantana|chica liserda]]''' e es de diuersas colores, e su veneno yes sobre los otros; por que los otros fieren de vna sola cosa, mas aquesta fiere de mas e de muytas ensenble. Por que si ella puya por vna pomera, ella jnvenenea todas las pomas de la pomera, e mata todas aquellas que comen; e si ella caye en vn poço, la fuerça de su veneno mata todos aquellos que ende beuen. E sabet que '''salamandra''' biue en medio del fuego ardient sin dolor e sin dapnyo de su cuerpo, e encara ella mata el fuego por su natura.}}
 
299

ediciones

Menú de navegación