Epentesi antihiatica

De Biquipedia
(Reendrezau dende Epentesis antihiyatica)
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.

La epentesi antihiatica ye l'acción d'anyadir un soniu dentro d'un vocable pa desfer un hiato. Bi ha idiomas como l'aragonés a on s'evita fer hiatos (idiomas antihiaticos). A part de l'aragonés tamién se troban epentesis antihiaticas en atros idiomas latinos u variants d'ixos idiomas y en l'arabe.

La epentesi antihiatica en aragonés[editar | modificar o codigo]

Ta más detalles, veyer l'articlo Epentesi antihiatica en aragonésveyer os articlos [[{{{2}}}]] y [[{{{3}}}]]veyer os articlos [[{{{4}}}]], [[{{{5}}}]] y [[{{{6}}}]]veyer os articlos [[{{{7}}}]], [[{{{8}}}]], [[{{{9}}}]] y [[{{{10}}}]].

La epentesi antihiatica en aragonés consiste en introducir una consonant entre las dos vocals: -y- (cayer), -b- (atabul), -d- (codete), -g- (trigar). S'ha d'indicar que la -y- epentetica ye suau y a vegadas cuasi no se siente, no ye una -y- como en royisco.

La epentesi antihiatica en aragonés afecta a la conchugación de verbos derivaus de los verbos latinos en -IDIARE (verbos frecuentativos acabaus en -iar).

Las posibles epentesis antihiaticas no se representan ortograficament adintro de las radices en ciertos cultismos (realizar), en especial los helenismos (teatro), pero sí en semicultismos (leyal < LEGALIS, reyal < REGALIS).

Referencias[editar | modificar o codigo]