El Rojal

De Biquipedia
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
El Rojal
El Rojar
Situación
Situación Sos d'o Rei Catolico (Zaragoza)
Latitut
Lonchitut
Vértiz cheodesico
Cheografía
Cordelera Depresión d'Ebro
Sierra Sierra de Penya
Macizo
Altaria 997 m
Alpinismo
Primera puyada
Ruta mas fácil Dende Sos d'o Rei Catolico u Sofuentes
Mapa

El Rojal u Rojar ye un mont de 977 metros d'altaria que se situa en a provincia de Zaragoza, en a sierra de Penya. Se troba a 600 Metros d'a muga con Navarra.

Toponimia[editar | modificar o codigo]

Ye formau sobre l'adchectivo castellano indicador de color rojo (d'o latín RŪBEŪM ‘royenco’) y o sufijo locativo-abundancial -ar (d'o latín -ĀRIS), ye decir "terrenos a on predomina a color roya". Igual que en toponimos como Penya Roya, El Rojar ye un cromotoponimo, ye decir, un toponimo que destaca a color roya d'as tierras que bi ha en un puesto. Corresponde a microtoponimos en aragonés con la palabra royal.

Bibliografía[editar | modificar o codigo]

  • "Toponimia de Sos del Rey Católico". Marcelino Cortés Valenciano. Institución «Fernando el Católico». Excma. Diputación de Zaragoza. Zaragoza, 2015. ISBN 978-84-9911-369-2

Vinclos externos[editar | modificar o codigo]